Vruchtbaarheidsbehandelingen UZ Gent

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MZ25, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Meiden,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben 26 en ml 28. Sinds januari van dit jaar zitten we in de MMM. Bij mij is PCOS geconstateerd. Ik heb wel 25 follikels in elke eierstok. Dat is erg veel. Het zaad van ml is super. Eerst 2 rondes Clomid geprobeerd. Dit sloeg niet aan en zorgde alleen voor veel bijwerkingen. Daarna overgestapt op Gonal F en Pregnyl. We zitten inmiddels in ronde 2 nadat de eerste ronde voor overstimulatie had gezorgd. Afgelopen vrijdag gesprek gehad met de gynaecoloog voor een behandelplan. Tijdens dit gesprek werd gezegd dat we na 6 rondes over kunnen stappen op IVF:$. Tussen alleen spuiten met Gonal F en Pregnyl en IVF zit in mijn ziekenhuis schijnbaar niets omdat het zaad van ml super is. Aangegeven werd dat IUI dan bijvoorbeeld geen zin heeft:(. Nu vind ik dit erg raar omdat mijn baarmoederslijmvlies ook moeilijk doorgankelijk kan zijn waardoor het zaad de baarmoeder niet kan bereiken. Dit wordt echter verder niet getest/onderzocht en IUI wordt dus overgeslagen. Aangezien we beiden nog vrij jong zijn wil ik niet meteen overstappen op IVF. Ik heb daarom een second opinion aangevraagd in Gent om te kijken wat ze daar nog voor ons kunnen betekenen.

Wie van jullie staat ook op het punt om over te stappen naar het UZ in Gent zonder direct met IVF/ICSI te willen starten en wil gezellig mee kletsen?

Deel Deze Pagina