Vruchtbaarheidskliniek ervaringen??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MonaB, 27 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MonaB

MonaB Actief lid

14 jan 2021
    391
    662
    93
    Vrouw
    Overijssel
    Goedemorgen allemaal,

Na gisteren licht positief te hebben getest (leek het, zeer vaag, eerste test deze cyclus 12DPO), was vanochtend de test toch OMO wit.

Dit was de eerste keer in 14 maanden dat het leek alsof er misschien toch iets gebeurt daaronder.

Wij begonnen dit hele gebeuren heel optimistisch en toch had ik na 6 maanden al het gevoel dat het wel eens heel lang kon gaan duren. Afgelopen Februari zijn mijn man en ik getrouwd en na een lange verbouwing zijn we eindelijk verhuist 3 weken geleden. De rust komt weer een beetje terug. Daarom zijn we niet gelijk na een jaar verder gaan kijken of er iets aan de hand zou zijn.

Gisteren hebben wij met onze HA gesproken die een doorverwijzing had voor de Fertiliteitskliniek Twente, echter kregen wij te horen dat we ook zelf een kliniek mogen kiezen.

Gisteren via de zorgverzekeraar een aanvraag gedaan over de klinieken hier in de regio die zijn aangesloten bij onze zorgverzekeraar en hoe lang de wachttijden zijn. Morgen krijgen we hier uitsluitsel over en moeten we onze keuze doorgeven aan de HA voor de doorverwijzing.

Wij komen uit het Oosten van het land maar hebben aangegeven het oké te vinden om 90min te rijden. Vandaar de volgende vraag;

Lopen jullie bij een fertiliteitskliniek of bij een ziekenhuis? En wat zijn jullie ervaringen?

Komt er iemand ook uit Twente en kan die eventueel een kliniek/zkh aandragen waar je tevreden over bent?

Ik heb zoveel vragen en heb geen idee wat ons te wachten staat...

2. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Wij zijn begonnen in het ziekenhuis. Was toch het makkelijkste en t dichtste bij.
    Na 3 gestartte pogingen zijn wij overgegaan naar een vruchtbaarheidskliniek.

Het voordeel bij ons was dat ze in de kliniek meer medicatie gaven en dat het minder volgens de vastgestelde protocollen ging.

Je kan altijd beginnen met een gesprek in t ziekenhuis, mocht niet goed voelen kan de huisarts altijd een verwijzing naar de kliniek schrijven.

MonaB vindt dit leuk.
  3. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Je hebt een PB! :)

MonaB vindt dit leuk.
  4. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Wat ik heel fijn vind aan een vruchtbaarheidskliniek is dat je geen bolle buiken tegenkomt en dat de afspraken minder vaak uitlopen dan in een ziekenhuis. Voor mijn miskramen/bbz's ben ik regelmatig vanuit de kliniek doorverwezen naar het ziekenhuis en daar ben je zo een paar uur zoet, omdat er natuurlijk spoedgevallen tussendoor kunnen komen en het massaler is. Inmiddels lopen we al heel wat jaren in de kliniek en ik heb echt een band opgebouwd met de artsen (klinkt misschien gek, maar het is vaak kleinschaliger waardoor ze je beter kennen en er niet allerlei gynaecologen in opleiding meelopen).

Geen ervaring in Twente maar dit is gebaseerd op ziekenhuis en kliniek in de randstad.

Veel succes en sterkte! Hopelijk mag je wens gauw uitkomen.

MonaB vindt dit leuk.
  5. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Wij hebben gelopen bij MCK Leiderdorp. Geen bolle buiken, hele kundige artsen en een persoonlijke aanpak. Ook bv met ivf: ze kijken echt naar jou als persoon en wat jouw lijf nodig heeft qua medicatie. Ik zie vaak dat in gewone ziekenhuizen meiden allemaal op dezelfde medicijnen gezet worden terwijl dat dus lang niet altijd werkt. Succes in ieder geval!

MonaB vindt dit leuk.
  6. MonaB

MonaB Actief lid

14 jan 2021
    391
    662
    93
    Vrouw
    Overijssel
    Wij hebben gisteren te horen gekregen dat de wachttijd bij de fertiliteitskliniek Twente 30 dagen is voor een intake, dat viel me zo mee!

We hebben ervoor gekozen daarheen te gaan, het is dichtbij en zij hebben alles intern wat je nodig zou moeten/kunnen hebben.

Over kleine 5 weken kunnen we terecht. Ik ben zo benieuwd! Dankjewel lieve dames voor de ervaringen!

Hoe is het met jullie?

Krv vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina