Mijn dochter is van een ivf behandeling uit 2017, dus ik weet echt niet meer hoe het toen voelde.. Wat merkte jij van groeiende follikels?
Ik merkte daar eigenlijk niets van... Wel van het laatste groeispurtje na de Pregnyl, maar volgens mij heb je dat niet bij IVF? Uit je vraag begrijp ik dat je een nieuw IVF traject gestart bent, spannend!! Heel veel succes!
Dankjewel! Het gaat inderdaad om een ivf behandeling ja. Ik ben nu 6 dagen aan het stimuleren en heb het idee dat ik al vanalles voel gebeuren in m’n buik dus ben benieuwd morgen bij de eerste meting..
Wat een spannende tijd voor je! Ik voelde er ook niets van, al had ik uiteindelijk 27 follikels die zijn aangeprikt. Maar ik hoor ook van mensen die er bijvoorbeeld 6 of 10 hebben en voelen alsof er hele trossen in hun buik groeien. Ik denk dat de een er misschien wat gevoeliger voor is dan een ander. Ik duim voor je dat je straks een prachtig aantal hebt!
Ik heb een paar keer flinke overstimulatie gehad. De laatste keer zelf 63 follikels. Toen had ik wel echt heel erge buikpijn en moest ook bedrust houden voor de punctie. Bij de eerste gelukte poging had ik 6 follikels en daar voelde ik helemaal niks van. Ik wist ook precies wanneer ik overstimulatie had (20-30+) omdat ik dan buikpijn kreeg. Vaak als ik dan belde naar het ziekenhuis mocht ik ook meteen langskomen.
Of het het groeien van de follikels is weet ik niet, weet wel dat ik op een gegeven moment een 'vol' gevoel had. Beetje opgeblazen ofzo en voelde dan ook gespannen/pijnlijk. Iemand beschreef het hier ooit als een druiventros en dat vond ik wel heel treffend. 1 keer (poging 5) is een grote follikel (30 mm) al voor de punctie gesprongen. Weet nog heel goed dat ik dat verschil wel merkte. Minder gespannen en pijnlijk.
Nou de eerste meting viel nogal tegen met 4 van rond de 15/17 Mm en een boel kleintjes waarvan ze niet weten of ze nog wel mee gaan. Heel bijzonder dat gevoel in mijn buik, want ik had het idee dat ze zouden melden dat ze niet te tellen waren zoveel
Ik had een soort flauw gevoel in m'n 'flanken', vooral tijdens het plassen. Verder niet zo veel last van gehad eigenlijk.
Ik ben nu sinds zaterdag begonnen met Rekovelle en morgen de eerste echo. Ik heb wel een opgeblazen gevoel in m'n buik, constant zin om de knopen van m'n spijkerbroek open te zetten. Ben benieuwd morgen naar de echo. Ik moet straks als tweede prik Fyremadel bijprikken. Zijn die veel naarder dan Rekovelle?
Ik had het gevoel van een druiventros in mn onderbuik. Geen pijn, wel alsof de druiven tegen elkaar aan het klotsen waren
Ik had uit eindelijk tijdens de punctie 20 bruikbare grote follikels. Ik merkte de laatste dagen voor punctie wel wat lichte buikkrampen en ik had een opgezette buik..