hcg waarde laag met bloedverlies, komt dit nog goed?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sass25, 9 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sass25

Sass25 Bekend lid

9 mei 2017
    695
    1.010
    93
    Vrouw
    Hoi dames
    Ik test vanaf 11 dpo positief en de testen lopen op, vandaag een knaltest op 15 dpo. (Tp gehad van een blasto)
    Echter sinds maandag (12dpo) bloedverlies..

Vandaag hcg geprikt en is 79
    Aan de lage kant zeiden ze en ik moest uitgaan van een miskraam.
    Er was een kleine kans dat het nog goed kwam.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van jullie of van mensen die je kent die rond dezelfde hcg waarde zaten waarbij er toch twee weken later een levend vruchtje te zien was op de echo.. :(

2. Lampje007

Lampje007 Actief lid

15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    Het is idd aan de iets lagere kant (ze zien graag >100hcg op 15dpo); maar het kan alle kanten op. Ik zou opteren voor een nieuwe controle na 48u, dat gaat je al iets meer kunnen zeggen over verdubbeling of niet..
    Veel moed, het is slopend ❤️

Sass25 vindt dit leuk.
  3. Sass25

Sass25 Bekend lid

9 mei 2017
    695
    1.010
    93
    Vrouw
    Ik moet woensdag weer prikken…. 6 lange dagen….

lijkt alsof het bloedverlies gaat stoppen nu dan heb ik 4 dagen bloedverlies gehad.. lees dat de meeste vrouwen wel veel langer bloeden en ook meer als een menstruatie verliezen….

zo onzeker dit:(

4. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.599
    4.451
    113
    Vrouw
    Niet helemaal wat je wil horen maar hou het goed in de gaten, ik herken dit wel van mijn bbz’s, langzaam oplopende testen, laag hcg en bloedverlies.. ik hoop dat ik mis zit en dat het alsnog goed komt, veel sterkte met afwachten!

Sass25 vindt dit leuk.
  5. Sass25

Sass25 Bekend lid

9 mei 2017
    695
    1.010
    93
    Vrouw
    Wat voor klachten had je daarvan?

ja ze liepen niet langzaam op de testen het verdubbeld juist wel mooi. En mijn test was zelfs donkerder als toen met mijn dochter op 15 dpo.

maar de hcg waarde was bij mijn dochter 260
    En nu hèb ik een waarde van 79

snap er niks van (zie foto’s)

Bijgevoegde bestanden:

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Ik had ook mooie testen met mijn bbz, t idd wel iets om alert op te zijn. Juist omdat je met ivf/icsi wel iets meer kans erop hebt. Goed ik had t spontaan helaas, was nog pre traject dat ik de bbz kreeg. Ik had wat bruinverlies in t begin en rond de nod een lichte menstruatie. En rond met 4,5 week een enorme knaltest te pakken.

Sass25 vindt dit leuk.
  7. Sass25

Sass25 Bekend lid

9 mei 2017
    695
    1.010
    93
    Vrouw
    Had je ook buikpijn rugpijn licht in je hoofd? Want dat heb ik… Maarja kan ook weer van een miskraam zijn… of bandenpijn… Pff zo onzeker allemaal..

8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Ik had meer wat pijn in fr buik en dan 1 zijdig. Met de vroege miskraam had ik ook eerst oploop en wat bloedverlies, dat gaf wel lage rugpijn en buikpijn. T is ook gewoon zo rot, bloedverlies is de kans al gelijk 50 procent dat t wel fout is :( onzekere tijd sucks. Sterkte met afwachten en de dagen en nachten doorkomen. Ik hoop met je mee dat je t wel goed komt ♡

Sass25 vindt dit leuk.
  9. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Ik wil je niet ontmoedigen, maar met mijn laatste vmk (cyclus voor deze zwangerschap) was het minste dat ik ooit gebloed heb. Dus zelfs minder dan menstruaties. Alleen de dag dat het vruchtje afkwam was met stolses etc. Alle andere dagen alleen een soort gekke druppels die als olie in de wc leken te vallen en rood/roze afvegen..

Dat gezegd hebbende is het wel echt waar dat het 50/50 is. Dus het kan net zo goed toch goedgaan.

Sass25 vindt dit leuk.
  10. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.599
    4.451
    113
    Vrouw
    Ik heb 3 keer een bbz gehad en 3 keer wisselende klachten. De eerste keer dus bloedverlies (licht) rond nod en dat ging na een paar dagen over, langzaam oplopende testen, krampen in m’n lies, lage rugpijn en af en toe scherpe buikpijn. Deze bbz is vanzelf opgelost. 2e keer was ik spontaan zwanger toen m’n zoon 8 maanden oud was, geen bloedverlies, goed oplopende testen, na het maken van de 2e echo rond 5,5 week ineens veel buikpijn en meteen op de OK terechtgekomen. Hcg was hoog (6000), eileider gescheurd. De 3e keer weer licht bloedverlies en herkende op 5,5 week weer die intense buikpijn die ik bij de 2e bbz ook had. Uiteindelijk zoveel pijn dat de ambulance moest komen en ik inderdaad weer een gescheurde eileider had. Ik heb nooit de welbekende schouderpijn gehad. Schouderpijn ontstaat na het scheuren van je eileider maar dat heb ik dus nooit gehad. Verder voelde ik me wel gewoon heel zwanger, misselijke, gevoelige borsten, beter ruiken, zo stom! Bij de 2e keer had ik het helemaal niet verwacht omdat ik geen pijn of bloedverlies had. Pas na het maken van die echo dus. En bij de 3e keer herkende ik het meteen.

En je test is wel donkerder maar hcg is dus toch lager, misschien was je urine geconcentreerder waardoor de test donkerder is. Ik ga heel hard voor je duimen dat het toch goed mag komen. Ik hoop dat je eerder bloed mag laten prikken, dat geeft in elk geval alvast een beter beeld dan de testen en je kan al veel opmaken uit wel of geen goede stijging van je hcg. Niet of het op de juiste plek zit, maar wel of het een goede zwangerschap is of toch een aankomende miskraam. Ik heb later ook nog eens een leeg vruchtzakje gehad waarbij ze eerst weer een bbz vermoedden, daarbij had ik ook licht bloedverlies en steeg hcg wel maar net niet volgens het boekje maar langzamer, doordat het hcg bleef stijgen voelde ik me wel heel zwanger maar bij 7.4 toch de miskraam op moeten wekken omdat m’n lichaam het niet vanzelf afstootte.

Ik denk aan je en duim voor je! Veel sterkte.

11. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.599
    4.451
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina