Vandaag was het voor mij en mijn vriend zo ver. We zijn naar het Martiniziekenhuis in Groningen geweest voor een eerste gesprek. Al twee jaar zijn we aan het proberen maar gezien mijn leeftijd (39) ben ik door mijn huisarts doorverwezen. We hadden een prettig gesprek met een vrouwelijke arts en een stagiair. We gaan nu dus de molen in. Nu dus de onderzoeken. Het zaad van mijn vriend wordt getest (hij heeft echter al een kind uit een eerdere relatie) en ik dien nu bloed te laten prikken. Zelf heb ik nog geen kinderen. Na het bloed prikken zal mijn cyclus worden onderzocht. Ik vind het erg spannend. Er werd ook gezegd dat, gezien mijn leeftijd, het wellicht zo kan zijn dat de inseminatiefase wordt overgeslagen en er gelijk wordt overgegaan tot IVF. Dit is echter niet zeker. Eerst de resultaten van de onderzoeken afwachten. Zijn er meer mensen die hier ook in het beginstadium zitten van een vruchtbaarheidsbehandeling? Graag hoor ik hun ervaringen.
ik ben zelf 35 en ben bezig met ivf. helaas lopen we al 3 jaar in het medische circuit. bij mij is er endometriose geconstateerd waardoor we meteen met ivf zijn begonnen en ook geen iui hebben gehad het behandelplan hangt denk ik heel erg af van of ze iets gaan vinden tijdens de onderzoeken.... (hopelijk vinden ze niks) in mijn geval heeft het 1 jaar geduurd vanwege medicatie en operaties voor de endometriose voordat we aan ivf konden beginnen voor zover ik weet worden onderzoeken en fertiliteits bevorderende behandelingen bij de vrouw tot een leeftijd van 42 jaar vergoed stel je gaat eerst de onderzoeks fase in..... en daarna nog een tijdje iui en het lukt niet, en dan nog ivf dan zou je al bijna 42 jaar zijn voordat je aan ivf begint. stel de ivf lukt ook niet meteen dan zou je alles zelf moeten gaan betalen indien het dus kan zou ik vanwege de vergoedingen ivm je leeftijd ook aan ivf beginnen en de iui overslaan. dan heb je iig nog de mogelijkheid tot 1of 2of 3 ivf pogingen wat dan wel "fijn" is , is dat je meteen 2 embryo;s mag terug laten plaatsen omdat je ouder bent dan 38. dus dat is dan weer dubbele kansen heel veel succes met de onderzoeken
Dat wist ik niet dat je boven de 38 gelijk twee embryo's mag laten terugplaatsen bij ivf. Dat geeft mij nog meer hoop dat het toch lukt. Ik ben dus net begonnen en er is nog veel dat ik niet weet. Er komt veel op mij af. Mijn vriend moet vrijdag zijn zaad inleveren bij het ziekenhuis en ikzelf moet bloed laten prikken op de derde cyclusdag vanaf mijn menstruatie. Verder moet ik op dag 8 een echo te laten maken. Ik ben blij dat je toch iets jonger bent dan ik. Ik zie dat je in augustus naar Gent gaat. Wellicht zijn de regels daar minder streng. Er werd gisteren gezegd dat je uiterlijk 40 jaar mag zijn voor de ivf aanmelding.