Eierstok boven de baarmoeder en ivf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door pipsqueak, 25 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanmorgen heb ik tijdens mijn echo te horen gekregen dat ik waarschijnlijk moet stoppen met de ivf deze ronde. Ze konden mijn linker eileider niet vinden inwendig en deze bleek met een uitwendige echo boven mijn baarmoeder te zitten. Er zitten zowel links als recht ongeveer 20 follikels. Dit betekend dat ik tegen overstimulatie aanzit. Ze moeten dan alle eitjes weg kunnen prikken met de punctie omdat het anders schadelijk is voor je lichaam. Dit gaat slecht lukken omdat de linker zo hoog ligt. Balen!!

De arts van nu had de vorige keer ook moeite om hem te vinden, dus heb gevraagd ik iemand anders nog kan kijken omdat ik stoppen echt zooo zonde vind. Nou mag ik morgenochtend langskomen en gaat mijn eigen gyn kijken. Hopelijk lukt het hem wel. Dan is de punctie donderdag maar moet er sterk rekening mee houden dat het niets wordt deze keer.

Zijn er hier misschien dames die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt?
    Baal er zo van....

2. EsmayFleur

1 mei 2015
    85
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Bij mij kwam er bij de hsg te voorschijn. Dat er 1 heel hoog lag boven de baarmoeder. En de ander die knuffelde me baarmoeder bijna. Vandaar dat ze de ene ook moeilijker konden vinden met echo moesten ze aardig roeren zeg maar. Maar dat zou geen probleem opleveren. Ondertussen de eerste ivf gehad. De eileider die hoger was was pijnlijker. Maar nu ze weten waar die ligt vinden ze hem bijna gelijk mijn eigen gyn weet um zo te vindeb dr andere moeten zeg maar weer ff roere Tis niet helemaal het zelfde. Maar de mijne verstopte zich ook een beetje. Ik hoop voor je dat ze toch Door kunnen gaan met de ivf poging

Groetjes

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Bij mij ligt de linker ook diep en boven de baarmoeder waardoor hij op inwendige echo's slecht te vinden is (beter met een uitwendige echo).
    Toch hebben ze bij de punctie wel alle blaasjes leeg kunnen prikken ;)

4. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    hey, hoe is het nu afgelopen met de punctie ? is alles goed gegaan ? en heb je inmiddels een tp gehad ?

5. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL

Hoi,
    Nee de poging is stopgezet. Mijn eigen gynaecoloog kon de eierstok inwendig wel vinden maar gaf ook aan hem lastig aan te kunnen prikken. Inmiddels had ik in beide eierstokken 11 eitjes en zat dus tegen overstimulatie aan. Dat betekend dat alle follikels aangeprikt moeten worden om schade te voorkomen. Dat ging dus niet. Bij minder eitjes is het geen probleem om links niet aan te prikken, maar bij dreigende overstimulatie dus wel.
    Heb nu een kuur provera en blijf decapeptyl spuiten, moet nog 1 dag en dan mijn menstruatie. Dinsdag een echo om te kijken of ik schoon ben en dan weer stimuleren. Nu met minder gonal om overstimulatie te voorkomen.
    Balen maar beter voor mijn gezondheid.

6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.347
    8.349
    113
    Amsterdam
    Mag je dan meteen weer stimuleren Ik moest namelijk een ronde overslaan omdat je lichaam alle eitjes weer op moet nemen.

Heel veel succes in ieder geval!

7. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt!
    En omdat ik nog decapeptyl aan het spuiten was licht mijn eigen cyclus nog stil zeg maar. Ik kon dus doorgaan met de deca en ongesteld worden met provera. Nu hopen dat ik dinsdag schoon ben!

8. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    jeetje wat balen zeg

sterkte

Deel Deze Pagina