Pregnyl spuit + IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Alex34, 10 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alex34

Alex34 Lid

12 nov 2007
    78
    0
    0
    Het is dan eindelijk zover. Volgende week of begin de week erna krijg ik mijn eerste IUI. Ik heb nog een vraagje.
    Hoe groot moet het eitje zijn voordat je de pregnyl spuit krijgt? Ik heb begrepen dat je ongeveer 36 uur na de spuit de eisprong krijgt, maar wanneer krijg je dan daadwerkelijk de inseminatie? een aantal uren ervoor of net ervoor?
    Vindt het allemaal wel spannend nu.

Groetjes Alex

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik dacht ruim 20 mm maar ik deed IVF, weet niet of dit anders is.

3. ik kreeg bij IUI de spuit rond de 18 mm. 36 uur later was ie dan precies groot genoeg om te springen.

4. Alex34

Alex34 Lid

12 nov 2007
    78
    0
    0
    Maar wanneer vond de insemintatie plaats? 36 uur laten springt tie maar kreeg je dan een paar uur vantevoren de inseminatie of precies na 36 uur?

Groetjes

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik heb geen idee meid
    ik doe ivf
    maar ik wil je wel alvast heel veel succes wensen en hopelijk ben je snel zwanger ;)

6. Alex34

Alex34 Lid

12 nov 2007
    78
    0
    0
    Dank je wel ;) hetzelfde hoop ik voor jou en natuurlijk alle dames die bezig zijn voor een kleine. ;)

7. alex, ik moest altijd om 22:00 de pregnyl spuiten, en dan 1,5 dag later de inseminate.

als ik vanavond pregnyl zou moeten spuiten om 22:00, zou ik zaterdagochtend om ongeveer 10:00 de inseminatie hebben.

is het zo een beetje duidelijk?

8. Alex34

Alex34 Lid

12 nov 2007
    78
    0
    0
    Ja dank je wel. Jij ook succes met ICSI. ;)

groetjes

9. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Hoi Alex, je krijgt de pregnyl spuit als de follikel rond de 20 mm is. Hij springt dan 36 tot 40 uur later. In ons zh kregen we de IUI exact 38 uur na de pregnylspuit. Succes!

10. Niet meer actief

Ik heb mijn IUI ook 38u na de Pregnyl spuit gekregen.
    Veel succes met je IUI!

11. Alex34

Alex34 Lid

12 nov 2007
    78
    0
    0
    Als de trend zich doorzet dat ik rond dag 11 de eisprong heb, (door het slikken van clomid, eerste maand op dag 10 en afgelopen maand waren 2 eitjes rond 19 en 18 mm op dag 11) dan heb ik een probleem. Dag 11 is namelijk volgende week vrijdag en op zondag doen ze geen inseminatie. :rolleyes:

Wat was bij jullie de reden voor IUI?
    Bij ons vijandig en stug slijmvlies maar of er nog iets anders mis is, weten ze natuurlijk nog niet, ik zou nu 2 keer IUI krijgen en dan een kijkoperatie. Hopelijk is dat niet nodig.

Proficiat met je zwangerschap :p

Groetjes Alex

12. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Hey Alex, bij ons is/was het probleem ook vijandig slijm. Dit was wel ons enige probleem. Heb nl. vantevoren alle onderzoeken incl. kijkoperatie gehad. Eerder mochten we niet starten met IUI.

Je hebt toch wel een HSG gehad neem ik aan? Want zonder HSg of kijkoperatie heeft IUI niet per se veel zin. Als bv. je eileiders verstopt zijn, heeft IUI geen enkele kans. Vreemd dat ze dat in sommige zh niet eerst nakijken voor dat er begonnen wordt met behandelen. Ik heb ´t hier nl. al vaker gelezen.

Balen trouwens dat ze in jullie zh in het weekend geen inseminaties doen. Betekent dat dan dat deze ronde voor niks zou zijn? Is ook zonde zeg. Iig veel succes! Hoop dat je net zo´n geluk hebt als wij! :)

13. Alex34

Alex34 Lid

12 nov 2007
    78
    0
    0
    Hey draaimolen,

Wij ons doen ze alleen de zaterdag maar niet de zondag dus hopelijk dat het dan nog gaat lukken :p

Ik heb alle bloedonderzoeken gehad, die je je maar kunt voorstellen op dat gebied, samenlevingstesten, spermaonderzoek behalve HSG en kijkoperatie. De arts redeneert zo: wij zijn al zolang bezig nu dat ze eerst 2-3 keer proberen, (die 3 maanden doen het hem dan ook niet meer op zo'n tijd). Als dat niet lukt moet ik inderdaad wel een kijkoperatie + HSG doen.
    Ieder ziekenhuis is inderdaad anders want als er nu niks uitkomt hebt, heb je toch een operatie met volledige narcose gehad. Ik wil het zelf ook nog wel 2 keer proberen en dan toch aangeven dat ik een kijkoperatie wil.
    Ik hoop ook dat het zo snel gaat als bij jou :p

Geniet maar van je zwangerschap ;)

14. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Beste Alex,

Het is niet te zeggen of ze de iui voor of na je eisprong doen. Ze probeerde bij mij ervoor, maar ik heb (waarschijnlijk) door de pregnyl mijn eisprong 2x voor de iui gehad. Dat is heel erg moeilijk plannen. Bij ons berekenen ze de iui ook 38 uur nar de spuit.

Ik heb nu 2x iui gehad en geen HSG. Misschien dat ik hem wel ga aanvragen. Ik mocht van te voren kiezen, maar heb hier op het forum pas ondekt waarom dat zin heeft. Mijn man heeft niet voldoende zwemmers, ik PCO. De arts zei dat er dan maar een hele kleine kans bestaat dat mijn eileiders verstopt zitten. Mensen die alles tegen hebben komt maar weinig voor, waren haar woorden. Zal je net zien dat ik de gelukkige ben.

Hebben ze bij jou ook al gekeken waarom je zo´n onregelmatige cyclus hebt?

Heel veel succes!

15. Alex34

Alex34 Lid

12 nov 2007
    78
    0
    0
    Ik had toen in pas naar het ziekenhuis ging heel regelmatige cyclus en goede eisprong. Dat veranderde vanaf december, echt 12 dagen over tijd en geen eisprong of een slechte eisprong. Nu ik clomid heb, gaat het goed, tenminste de laatste 2 keer. Afkloppen dat het goed gaat. Maar als ik aan vroeger terugdenk heb ik altijd een onregelmatige cyclus gehad als ik de pil niet slikt.
    Hoop dat het niet meer lang duurt want af en toe zie ik het toch niet meer zitten.... maar ja er zijn altijd mensen die nog langer bezig zijn. ;)

Groetjes Alex

16. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Het is al vervelend genoeg dat je in de mmm komt.
    Ik hoop dat je snel zwanger word.....en dat je cyclus mooi regelmatig met eisprong is.

17. Alex34

Alex34 Lid

12 nov 2007
    78
    0
    0
    Ik zie aan je banner dat je over 7 dagen kan testen. Hopelijk is deze positief! :p

Groetjes Alex

Deel Deze Pagina