precies een jaar geleden kwamen wij er ook achter dat mijn vriend nul, nul zaadjes heeft. dat was echt een klap die je niet zomaar te boven komt. wij gingen alleen wel al snel aan een oplossing denken. want zonder kinderen zagen wij onze toekomst ook niet. wij hebben ons toen eerst nog laten na kijken over tese, maar wij zouden hierin maar 1 poging hebben en de slagingskans zou maar 1% zijn. dit vonden wij veel te laag om het te gaan proberen. en eigenlijk hadden wij het al zo goed over kid gesproken. dat we daar ook helemaal achter stonden. gelukkig kon mijn huisarts die dat ook heeft gedaan ons heel goed helpen. zou zijn we nu bezig in barendrecht, dit is een kliniek die nog donorzaad op voorraad heeft van anonieme donors. hier was geen wachtlijst en de slagingskans is 75% in een jaar. ( vraag me af of hier meer mensen ingeschreven staan) we staan ook ingeschreven in leiderdorp ik wordt 26 maart gebeld hoelang daar de wachtlijst nog is. als wij dan nog niet zwanger zijn stappeb wij over naar hun, want ze zijn goedkoper en hun gebruiken iui. dus de slagingspersentage ligt hoger. het voordeel van barendrecht is wel dat we onze donor ophalen en het gewoon thuis in onze eigen slaapkamer in mogen brengen. zodat het toch heel intiem is. ik heb vorige week me 2de inseminatie gedaan, en nu is het dus afwachten.
Spannenddddd op het wachtbankje Heb je een idee of het raak is of niet? Wat is je nod? (je banner klopt niet namelijk) Mag ik vragen wat het in Barendrecht kost? Van de dames die ik weet zit niemand daar. Weet wel dat er veel problemen waren, wat je zelf ook al beschreef in het andere topic. Wordt er daar wel gekeken naar kenmerken? Of krijg je willekeurig zaad mee? Vind je het niet eng dat de donor niet te achterhalen is? En waarom ga je niet naar Belgiƫ als je graag anoniem zaad wil? Want bij het MCK werken ze met bekende donoren. Hoop vragen! Meis, ik ga je volgen! En ik duim dat je over een goeie week een posi test in handen hebt Liefs Dreamer
hoi dreamer, nou de vragen vallen nog wel mee hoor en ik ga ze allemaal beantwoorden (haha) ik heb me banner moeten veranderen, ik ben namelijk 1 week eerder ongesteld geworden dan ik had moeten worden, ga nu ook even naar het ziekenhuis omdat even natekijken. de kosten bij barendrecht zijn wat hoog, maar omdat wij ongeduldig zijn hebben we dat er voor over. intake gesprek is 150 euro. de eerste keer dat je komt om te beginnen betaal je 1000 euro en dan per strootje 100 euro (wij nemen er steeds 2) en 20 euro voor de stikstof. als je zwanger bent en je wilt de donor reserveren voor een 2de kost dat ook 1000 euro! er wordt daar gekeken naar kenmerken van je partner. zelfs naar hobby's en opleiding als je dat belangrijk vindt. wij vonden het niet erg dat de donor niet te achterhalen is, zoziezo omdat je toch niet weet hoe er in de toekomst opgereageerd wordt en omdat (heel egoistisch) er geen wachtlijst was. maar we willen naar het mck omdat de slagingskans daar hoger ligt. belgie trekt ons niet zo, had met een ziekenhuis gebeld en die hadden ook wachtlijsten en omdat we uit het buitenland kwamen moesten we ook weer een man daar laten doneren, zodat de voorraad het zelfde bleef. ben je zenuwachtig voor het 2de gesprek bij mck. wij waren daar naar 15 min alweer weg bij het 2de gepsrek. was niks raars ofzo. succes en we horen het
Bedankt voor je duidelijke antwoorden! Weet je zeker dat het een ongi was en geen innestelingsbloed? Heb je een zwangerschapstest gedaan? Ben je al bij het ziekenhuis geweest? Mijn duimen draaien dat het een innestelingsbloeding is geweest! Jeetje wat duur zeg. Ik dacht dat MCK al aan de prijs was, maar dat valt dan idd erg mee. Wel fijn dat ze wel goed naar de kenmerken van je man kijken! Ik hou het wel in mn achterhoofd mochten we vrijdag slecht nieuws krijgen bij het MCK. Maar hoe zit het trouwens met de wet dan? Of is dit allemaal oud zaad? Dus als je pech hebt ben je bezig met een behandeling en dan is het zaad van je donor op? Of werkt dat niet zo? Ohh ik wist niet dat ze in Belgiƫ met wederkerigheid werkten! Ik weet alleen dat Geertgen ofso daarmee werkt. Raar wereldje dat KIDwereldje Nou, ik begin nu af en toe een beetje de zenuwen te krijgen voor vrijdag. We moeten dan het donorformulier invullen en krijg de kriebels als ik daaraan denk. Weet niet zo goed wat ik me ervan moet voorstellen namelijk. Hebben jullie nog wensen of eisen opgegeven daar? Het meest zenuwachtig ben ik voor de vraag zijn we aangenomen of worden we afgewezen? De arts zei bij het eerste gesprek dat ze geen problemen voorzag, dus dat we ons geen zorgen hoefden te maken. Maar ja, dat doe ik dus wel! Ben echt heel bang dat ze ons afwijzen en zodoende onze laatste kans op een kindje afpakken (zo voelt dat) Dus gaat een spannend gesprek worden voor ons! Ik ben heel benieuwd of je al nieuws hebt over je te vroege ongi! En gaan jullie trouwens tot jullie bij het MCK kunnen starten elke maand strootjes bij Barendrecht halen? Ik duim dat je zwanger bent
hoi dreamer, ik dacht in het begin ook dat het innestelingsbloed was, maar naar 1 dag werd het zo heftig dat het dat niet meer kon zijn, helaas. heb wel weer even wat traantjes gelaten. ik ga nu weer met goede moed op naar de volgende keer. ben dinsdag in het ziekenhuis geweest, daar konden ze geen reden verzinnen voor me te vroege ongi. ik had namelijk ook geen cieste (of hoe je dat ook schrijft). moet nu maandag weer terug voor een meting want zit dan op me 12 dag. wij zijn in het mck geweest voor het inschrijven, maar ons werd niks gezegt over of je wel of niet aangenomen werd. waarom zouden ze dat niet willen. iedereen die toch heel graag een kindje wilt, moet die kans toch ook gewoon krijgen. dat formulier stelde niet zo veel voor hoor. ze vragen naar wat lichamelijke kenmerken van je partner en je moet een foto inleveren. ik wordt volgende week vrijdag door ze gebeld hoelang voor ons de wachtlijst nog is. ben heel benieuwd. want toen wij ons aanmelde zeiden ze dat ze wat aan het inlopen waren.... wij gaan nu idd elke keer naar barendrecht, dus ja het is allemaal erg duur, maar we hebben het er zeker. maak je niet te druk voor het gesprek, want dat is niet goed voor je. ik weet dat dit makkelijker gezegt dan gedaan is, maar ik weet nu uit ervaring dat het wel klopt. succes en we horen het van elkaar.
Balen dat het geen innestelingsbloeding was zeg! Hoopte het echt voor je. Wel fijn dat je via echo's in het ziekenhuis mag kijken wanneer je eisprong is zeg! De wachtlijsten lopen helaas alweer op. Begin februari was de wachtlijst nog 9 maanden, vandaag de dag alweer 12! Ik hoop voor jou dat je nog snel aan de beurt bent, maar voor mij vrees ik dat 2009 een loos jaar gaat zijn Ik had voordat wij ons bij het MCK hadden aangemeld veel gelezen erover en had dus ook gelezen dat ze wel eens mensen afwijzen. Vandaar dat ik er dus bang voor ben. Ik heb ook elke cent ervoor over hoor! Geld maakt toch niet gelukkig. Alles voor een kindje! Ze zeggen driemaal is scheepsrecht, dus zal het deze ronde dan raak zijn voor jullie? Ik ga duimen voor je iig Liefs Dreamer
Hoi Jeanne, Ik hoop voor je dat het snel gaat lukken. Ik ben zelf net zwanger mbv een donor. Hopelijk volg je snel! Wel gek zeg van die bloeding! Ik heb dat zelf ook wel vaak gehad hoor. mijn acupuncturist denkt dat ik de vorige 2 keer misschien een hele vroege miskraam had. Deze cyclus dat ik zwanger ben geworden had ik ook 1 dag behoorlijk heftig verlies, dit was een paar dagen na mijn ei. Het zou evt ook door het inbrengen kunnen komen denk ik. Dreamer, je hoeft je echt niet druk te maken hoor. Jullie worden echt niet afgewezen! daar is echt geen reden toe. Spannend voor jullie!
he dames, over de grote teleurstelling ben ik gelukkig al heen, en de tijd vliegt want maandat mag ik alweer voor de eerste meting zit dan op dag 11 of 12. de eerste keer na het insemineren, heb ik hele heftige buikpijn gehad, ik moest toen de krampen gewoon wegpuffen, waarschijnlijk heb ik toen ook een hele vroege miskraam gehad. we gaan nu gewoon door naar poging 3 en als het dit keer goed zit wordt het een kerstkindje... dreamer, ik heb in jou forum al wat getikt over het goede nieuws, maar nogmaals geniet ervan. lotje, ik las dat je al een btje misselijk was, (ik ben jaloers). volgens mij is deze misselijkheid alleen maar heel fijn, want dan weet je dat je zwanger bent. heb je al een afspraak bij de verloskundige staan
Ik was inderdaad heel erg blij met die misselijkheid! echo krijg ik 3 april Maak me nu alleen beetje zorgen want mijn afscheiding wordt iets bruinig. Vind dat doodeng.
YES, vanmorgen bij de gyno geweest en me folikkel was gewoon al 19 mm. krijg nu morgen me pregnyl prik en dan mogen we woensdag het insemineren..... dus op naar poging 3! @ lotje, ik denkt dat je je niet te druk moet maken over de bruine afscheiding. want bruin is volgens mij oud bloed. hoop dat het snel over is.
nou vandaag in het ziekenhuis geweest voor het insemineren, maar ik voel me helaas niet zo gelukkig als de vorige 2 keer. er werd namelijk helemaal niet gehandeld in het ziekenhuis zoals was afgesproken, heb nu echt het gevoel dat ik 220 euro heb weggegooid.... het begon al met het inbrengen, me huisarts dat dat altijd met een slangentje aan de spuit, hierdoor wordt het al wat verder ingespoten. nou dat hoefde volgens haar niet dus werd het met een klein spuitje ingebracht. hierdoor kon ik wel meer vocht verliezen dan anders werd er ook nog gezegt tegen me. (dus voor mijn gevoel was ik alles al kwijt voordat ik thuis was. als de huisarts het inbrengt blijf ik altijd nog even 30 min liggen, nu was met mij afgesproken dat ik 15 min mag blijven liggen. nou dat werden er dus 5 en in de 5 minuten stond de gyno er ook nog is bij en stond een lekker peptalk (niet dus) te geven. over dat deze manier van inbrengen weinig slagingskans heeft omdat ze dan nog zo ver moeten zwemmen enzo.... nou dan lig je daar ook lekker onspannen en te genieten (not)! ben dus echt teleurgesteld, heb nu wel een mail gestuurd naar me eigen gyno hierover.
Wat naar dat je er nu zo'n naar gevoel bij hebt zeg! En stom dat ze hun gemaakte afspraken niet nakomen. Maar meis, ook op deze manier zijn dames zwanger geworden, dus wie weet! Met 5 minuten zijn alle zwemmers al daar waar ze wezen moeten. Degene die daar nog niet zijn zijn niet van belang (slechte zwemmers) en die komen er dan weer uit. Alles wat het wel gehaald heeft zit al in je slijm en zwemt via dat naar je eitje. Je kansen zijn dus echt niet vergooid hoor meis! Je kan nog steeds zwanger raken. Waarom deed je huisarts het deze keer niet dan? En maak je met 2 rietjes meer kans dan met 1? Is dat bewezen of is het voor je gevoel? Ik dacht namelijk dat je op 2 verschillende dagen insemineerde en daarom 2 rietjes haalde, maar begrijp nu dat je alles in 1x insemineert? Meis, ik ga keihard voor je duimen dat je over 2 weekjes een mooie posi test in handen hebt
helaas deed me huisarts het deze week niet omdat ze op vakantie is. en heb net contact gehad met me gyno en die vondt het ook vreemd dat ik gen 15 min heb gelegen. maar ook zei heeft me gerust gesteld dus wie weet.... wij halen 2 rietjes omdat je dan toch iets meer sperma hebt, want er zit echt maar heel weinig in z'n rietje. en dit is ons aanbevolen. sommige nemen er zelf 3 of 4, maar dan wordt het wel erg veel. als ik nu niet zwanger bent wil me gyno het met ons gaan hebben over iui omdat hier de kans van slagen veel groter mee is. de intieme sfeer is er dan wel af, maar dan zijn we misschien wel sneller zwanger. morgen belt mck over de wachttijd, ben super benieuwd!
Ik ben blij dat je gyn je ook gerust heeft gesteld. En hoop dat de gyn en ik gelijk gaan krijgen Als je gyn iui-d wil doen zou ik dat met beide handen aanpakken! Hoe je het deze ronde hebt gedaan was ook niet intiem en met iui-d maak je toch iets meer kans (niet veel trouwens! je hebt maar 10% kans dan) Je hebt wel echt een heel fijn ziekenhuis zeg! Spannend morgen, ben benieuwd wat je te horen krijgt. Hebben jullie al gehoord of er een donor gevonden was? Misschien krijg je dat morgen ook wel te horen. Laat je wat weten als je gebeld bent? Ik ga verder duimen voor je
he dreamer, mck heeft voor ons al een donor gevonden, dit kregen wij bij het 2de gesprek al te horen. maar van het telefoongesprek werd ik niet veel wijzer. want het is namelijk van de zomer, maar ja dat wist ik al. ze kon niet vertellen of het juli of september werd. dus veel wijzer ben ik niet geworden. we wachten dus maar weer af! hoe gaat ie met jou? ik hoop dat je je al weer iets beter voelt als gister.
Wij hebben met het 2e gesprek pas het donorformulier ingevuld, dus geen idee wanneer we dan te horen krijgen of er al een donor is gevonden. Maar wel balen dat je nu nog niks wijzer bent zeg! Maar als het september wordt, dan heeft het dus 11 maanden geduurd? *slik* Dan is het dus een dikke kans dat wij pas volgend jaar van start kunnen... Ik ga duimen dat je met juli al mag starten! Dat is al over 3 maandjes Ik voel me al ietsjes beter gelukkig. Weten waardoor ik me zo voel scheelt al een stuk! Wie is jullie arts op het mck?
nu bijna al een week verder na het insemineren, en omdat het voor mijn gevoel niet helemaal goed is gegaan in het ziekenhuis ben ik deze maand er ook veel minder mee bezig en een stuk rustiger als de vorige 2 keer. maar bedacht me net dat ik ook nog helemaal niks merk, en toch hoor je mensen toch wel praten over hun borsten of vermoeidheid. stiekem baal ik er toch wel van dat ik niks merk, en dus waarschijlijk ook niet zwanger ben. terwijl ik dat eigenlijk al wel wist! maarjah deze gedachten zullen er elke maand wel bij horen....
Je wilt niet weten hoeveel dames er 100% van overtuigd waren dat ze ongi zouden worden. Die voelden niks en wisten ook zeker dat het niet gelukt was. Echt waar meis, het is pas over wanneer je ongi doorbreekt! En vorige keer was het een week te vroeg, dus je bent nu al verder. Goed teken toch! Ik duim nog steeds voor je hoor
nadat ik ongesteld ben geworden deze maand en lekker een week vakantie heb gehad, gaan we er weer tegen aan. vrijdag een meting gehad en deze was toen 15 mm. ik moet nu zo terug voor een meting en eventueel de pregnylprik. en dan gaan we voor het eerst ook starten met iui zonder hormonen. dus weer iets meer kans op een zwangerschap.....