Vruchtbaarheidstest voor de man

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by BLiS, Mar 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Zag zojuist op internet dat er vruchtbaarheidstesten te koop zijn voor de mannen.
    Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die deze testen kennen en of de resultaten betrouwbaar zijn?
    De prijs ligt zo rond de €30,- voor 2 testen.

We zijn dit jaar vol goede moed begonnen met het maken van een wondertje en zitten nu in onze 3e ronde.
    Ben het nieuwe jaar pilloos begonnen en netjes mijn doorbraakbloeding gehad en daarna na 27 dagen ongesteld geworden.
    Partner van mij wordt dit jaar 30 en rookt, ik vraag me dus ook af hoe groot de kans is dat hij minder vruchtbaar zal zijn en of het raadzaam is dit nu al te gaan testen....ik weet dat we nog pril bezig zijn maar je weet het immers maar nooit

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

die testen zijn wel leuk en aardig,

maar ik zou ze nooit doen.. beter een spermatest bij de HA vragen.

die testen kunnen nooit op het bewegelijkheid van het sperma testen.. de hoeveelheid kan dan wel goed zijn, maar als ze niet beweegelijk zijn heb je er nog niks aan, en heb je dadelijk een positieve test en blijkt het misschien toch niet goed te zijn

ook hoor ik meer verhalen van meiden waarbij de test eerst positief was en een week later weer zo'n test deden en hij toen negatief was, en andersom..

ook denk ik dat het niet superveel uit zal maken dat je partner rookt, misschien wel iets, maar niet super.. als je partner al goede zwemmers heeft zal het niet veel schaden, behalve als zijn zwemmers al zodanig slecht zijn, dan is roken idd niet bevordelijk..

toen ik zwanger werd had mijn mannetje 39,5 graden koorts en hij drinkt ook wel eens een biertje in het weekend, en toch ben ik zwanger..

er zijn immers ook drugs/alcoholverslaafden die zwanger worden ;)

ik zou me nog niet al te druk maken meid..

liefs Daantje

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hier ben ik het helemaal mee eens! Ze testen idd alleen de hoeveelheid. En de vorm én beweeglijkheid is minstens even belangrijk! ;)

Ik vind de opmerking 'er zijn immers ook drugs/alcoholverslaafden die zwanger worden' wel een beetje 'dom'. Zo kan je alles wel gaan bekijken en hoef je nergens meer op te letten...
    Er zijn bijvoorbeeld ook vrouwen die de kattenbak verschonen en geen gehandicapt kindje ter wereld brengen...

Het is voor de man even belangrijk om gezond te leven als voor de vrouw. Een rokende man heeft meer risico op daling van het aantal zaadjes en op afwijkende zaadcellen waardoor het risico op afwijkingen stijgt. (dit geldt ook voor alcohol en cafeïne)
    Je moet natuurlijk niet direct alles gaan schrappen, zeker omdat je nog maar net bezig bent maar als je wil, kunnen jullie er rekening mee houden. En de centjes die je uitspaart met roken, kan je aan rompertjes uitgeven. ;) :D

Succes met zwanger worden! :thumup:

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik weet dat het geen slimme opmerking is, is ook echt niet letterlijk bedoelt natuurlijk, maar het is meer om aan te geven dat je niet meteen bang moet zijn dat je niet zwanger zult worden als je man rookt, omdat er immers ook mensen zwanger worden die de hele dag drugs gebruiken en alcohol drinken en dus ook niet echt superverminderd vruchtbaar zijn.. ( ik heb het hier dus niet over de gevaren van drugs/alcoholgebruik, want dat is algemeen bekend haha)

het zal wel 'iets' schelen dat ie rookt, ( licht er ook aan hoeveel) maar echt geen hoop.. als je 'normaal' vruchtbaar bent heb je elke maand 20% kans dat het raak is, als je man rookt misschien net 19,9% ofzo..

zwanger worden hangt met zoveel factoren samen.. leeftijd/hoeveelheid zwemmers/beweegelijkheid zwemmers/baarmoederslijmvlies/gewicht/leefgewoonten/ etc.etc..

liefs Daantje

5. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Dames alvast bedankt voor jullie antwoorden!
    Zorgen maken doe je eigenlijk altijd wel, bewust en onbewust.
    Mijn partner en ik zullen de komende maanden lekker blijven klussen en zien wel of het lukt binnen het jaar, zo niet dan zullen we eens langs de HA gaan voor een spermatest.

6. babs81

babs81 Niet meer actief

ik heb die test besteld en gedaan! hij checkt op 2 dingen.... als je wilt weten wil ik de papieren wel opzoeken!

maar die van ons gad KNAL roze aan...ik ben erg benieuwd.. want toen ik die test kocht.. kregen we er ook 1aangeboden door het ziekenhuis via HA
    ivm 14de ronde/maand

vanm. sperma weggebracht dus even wachten voor mij

7. babs81

babs81 Niet meer actief

weet niet waar je woond! maar als je wilt (zie dat je 3de ronde is...en niet 1,2,3 een test krijgt.. pas na een jaar) wil ik die van mij wel naar jou opsturen!

Hoef hier geen geld voor.. er zit nog 1 test in.. dus mocht hij blauw blijven.. heb je altijd een goeie aanleiding om naar de HA te gaan

8. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Wil roze dan zeggen dat het goed of slecht was?

9. babs81

babs81 Niet meer actief

ja dat was het beste!! ;) maar mocht je er belang bij hebben... laat maar weten!!!!
    ik ben ook benieuwd of de test klopt.. omdat ik vandaag eindelijk (na 4weken) sperma afspraak had om weg te brengen! dus SPANNENDDDDD

10. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Hmmz, nou ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar die test :)
    Zal het zo eens ff overleggen met me mannetje, wat hij ervan vindt ;) , mocht ik idd interesse hebben dan PB ik je wel even.

Spannend zeg, wanneer verwacht je de uitslag?

11. babs81

babs81 Niet meer actief

over 10 dagen zei dat vrouwtje!

maar bel volgende week al lekker!hij test iig op 2 dingen... en had zoiets baat het niet schaat het niet!

Ik hoor het wel! en.. hoef er niets voor te hebben... alles is nieuw wat erin zit.. behalve de vloeistof is uiteraard 3 druppels van gebruikt haha

12. slaapzak

slaapzak Bekend lid

Jun 20, 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    @ Dees85
    Die test hebben we ook gedaan. En die klopte, er was niks levends. Wij zijn na die test naar de ziekenhuis gegaan en deze testen gaven de bevestiging.
    MAAR! het kan ook zijn dat die gewoon niet werkte en dat manlief slecht zaad had, misschien toeval.

13. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    We wachten de 3e ronde eerst maar even af en zien daarna denk ik wel wat we gaan doen.
    Wil immers ook nog niet te snel gaan concluderen dat er iets niet goed is, er is immers een slagingskans van 20% elke maand.

Share This Page