Eerste bezoek gyneacoloog; help!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Blondy, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondy

Blondy Actief lid

26 jun 2010
    426
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hi meiden,

Binnenkort heb ik mijn eerste bezoek, ooit, aan de gyneacoloog.
    Ik ben namelijk al drie maanden niet meer ongesteld geweest, en ook niet zwanger. Ben sinds januari gestopt met de pil. HA kan me niet helpen en stuurt me dus door; ze denkt aan een hormonenstoring. :(

Nu is dit mijn eerste keer bij de gyn. Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten? Ik zie er namelijk erg tegenop, zeker tegen een eventueel inwendig onderzoek:(. Enne, zouden jullie manlief meenemen of niet? ;)

Bedankt alvast voor de reacties!

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Zo'n eerste bezoek is inderdaad erg spannend. De standaard procedure is meestal dat jij en en je man een aantal vragen moeten beantwoorden, over cyclus, rook je, etc. Vervolgens een inwendige echo en/of uitstrijkje. Bloedprikken. En het kan zijn dat je man een potje meekrijgt naar huis voor een zaadtest.

Meestal komt het wel op bovenstaande neer, alhoewel het ook minder uitgebreid kan zijn.

Ik heb manlief wel meegenomen, vooral als je een beetje zenuwachtig bent is dat wel fijn hoor. En de inwendige echo's vallen mee. Ze zijn niet pijnlijk, het is natuurlijk alleen een beetje genant, vooral de 1e keer. Bij mij hielp: Verstand op nul en niet te veel over nadenken.

Succes!

3. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Ik snap wel dat je er tegenop ziet hoor.... maar de eerste keer vond ik achteraf wel meevallen hoor!
    Kreeg inderdaad een vragenlijst te beantwoorden, bloedprikken en een inwendig onderzoek. Maar dat gaat best snel en de gyn is dat meer op het scherm aan het kijken dan tussen je benen;) daar hoef je niet voor te schamen, tenslotte zien ze heel de dag niks anders.
    En ik vond het persoonlijk ook helemaal niet pijnlijk ofzo.. voor je het weet sta je weer buiten.
    Je moet maar zo denken, als je daarmee gauw geholpen bent dan is het 't allemaal waard:)
    Nou sterkte en ik hoop dat ze je gauw kunnen helpen!!

4. Miss Melody

Miss Melody Niet meer actief

Ik heb inderdaad ook de onderzoeken gekregen die Zora hierboven noemt.
    Ook ik had mn mannetje bij me, vond het wel een prettig idee en daarbij moest mijn man ook een aantal vragen beantwoorden, dus was achteraf gezien wel fijn dat hij erbij was!

En een inwendige echo, ja... is best genant, vooral de eerste keer, maar t went! Bij mij deed het trouwens geen pijn.

Heel veel succes!

5. verse mamma

verse mamma Actief lid

27 aug 2009
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook zeggen....als je man vrij kan krijgen, direct doen. Wij gaan voor minder met elkaar mee naar de dokter en met gyneacologen was ik ook nooit een held.
    Is ook wel ongemakkelijk en onwennig. voor die arts is het misschien ouwe koek, maar jij bent nooit eerder geweest.
    Dus mannetje mooi meenemen, daar zijn ze voor....ze komen er al makkelijk genoeg af toch?

Heb zelf na de bevalling van ons dochtertje een bloeding gehad, op zo'n moment kan het je allemaal niet zo veel meer schelen.
    Ben nu ook wel wat makkelijker geworden denk ik na zo'n ervaring.

6. C78

C78 Niet meer actief

Ik zou ook gewoon je man meenemen!
    Bij mijn mk moest ik een paar keer zelfs 2x in de week komen en had ik elke keer een ander. Elke keer weer!
    Ik zal je zeggen het went echt!

Verder kan ik je als tip mee geven een beetje lang shirt aan te doen. Dan voel je je niet zo bloot als je je omgekleed hebt en naar die stoel moet lopen.

Het valt me trouwens op dat de meeste mannelijke artsen je wel een doekje geven om de boel beneden een beetje af te vegen na het onderzoek en de vrouwen niet...

Heel veel succes!!

7. brechje

brechje Actief lid

21 apr 2009
    341
    0
    0
    Dit heb ik ook de eerste keer gehad toen ik naar de gyn ging.
    Man mocht niet mee die moest mee van de gyn :p

Ik ben een jaar niet tot echt een aantal druppels maar ongi geweest.
    Ik begrijp dat je het eng vind, had ik de eerste keer ook.
    Maar ik ben zo blij dat ik toen wel ben gegaan zo'n half jaar geleden.
    En hoe vaker dat je komt des te makkelijker het gaat.
    Maar ik heb dan ook een vrouwelijke gyn.

Succes!

Deel Deze Pagina