Utrogestan vragen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Maps, 28 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    hi dames,
    Wij zitten nu op het wachtbankje na iui nr2. Na een rustmaand ivm vmk. Ik heb het idee dat ik toch best wat merk van de utrogestan. Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen hiermee zijn en of de menstruatie vaker uitblijft door de utrogestan? De laatste keer was ik namelijk zwanger, dus dan is het logisch dat de menstruatie uitblijft ;).
    En ik vroeg mij af of jullie ook baarmoederkrampjes en extreme moeheid ervaren, soms misselijkheid hebben van dit medicijn? Misselijkheid kan ook van de pregnyl komen. Ik heb echt van die momenten dat mijn ogen zo zwaar worden midden op de dag en als ik hieraan toe geef val ik als een blok in slaap. Best oke snachts, maar overdag natuurlijk minder ;). Het is opvallend dat de symptomen het ergste zijn vlak na het opsteken van de bollen.
    Ook duren mijn cyclussen lang hierdoor, eisprong op dag 16/17 en dan nog 2 weken utro..
    Ervaringen welkom, dank :)

2. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Mijn menstruatie blijft altijd uit zolang ik Utro gebruik (gebruik dan altijd 2 bollen van 100 mg voor het slapen gaan). Als ik dan negatief test en ik stop met de bollen, word ik na een paar dagen ongesteld.

Krampjes en gevoelige borsten krijg ik er altijd van. Vermoeidheid is ook een bekende bijwerking van dit middel. Ook kan progesteron inderdaad misselijkheid veroorzaken.

3. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Ik heb/had ook altijd bijwerkingen van de utro. Krampjes en vermoeidheid en sommige rondes zelf pijnlijke borsten.

De utro heeft bij de 1ste tp mijn menstruatie niet tegen gehouden.
    Bij de tp van mijn cryo wel ben toen op woensdag gestopt en vrijdags brak mijn ongesteldheid door

4. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    Ik vond de utrogestan misschien wel het naarste middel van alles vanwege de bijwerkingen: gespannen borsten en misselijk inderdaad, waardoor je aardig voor de gek kan worden gehouden. Toen ik de laatste keer eenmaal mocht afbouwen met de utro omdat ik zwanger bleek verdwenen ook de kwaaltjes, best apart idee.
    Bij mij hield utro ook het bloeden tegen, zodra ik stopte werd ik een dag of 2 later ongesteld.

5. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hier hield het ook de menstruatie tegen. Ik moest altijd testen en indien negatief stoppen. Binnen enkele dagen werd ik dan ongesteld.
    Verder had ik geen bijwerkingen. Ik ben een van de geluksvogels die nauwelijks reageert op al die hormonen.
    Succes en hopelijk heb je snel een plakkertje in je buik!

Maps vindt dit leuk.
  6. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Hier hield het ook de menstruatie tegen. Ik heb altijd veel bijwerkingen van alle hormonen, utro viel nog mee tov pregnyl. Laatste keer heb ik ovitrelle gebruikt ipv pregnyl, dat scheelde bij mij behoorlijk.
    Ik hoor wel dat voor de meeste vrouwen utro echt niet grappig is, inderdaad misselijk buikpijn gespannen borsten..
    Helaas is er voor utro geen alternatief om te proberen zover ik weet.

7. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    Dank voor jullie reacties, het verklaard een hoop in elk geval. Het staat inderdaad wel tussen de lijst van bijwerkingen maar vorige ronde had ik helemaal nergens last van, enkel wat gespannen borsten. Ik had gehoopt dat het deze keer weer zo zou zijn. Maar het begint wel wat irritant te worden, vooral de extreme moeheid. Als ik naast iemand in de auto zit ben ik na 5 minuten vertrokken ;). Ik ben blij als die troep weer even aan de kant kan en hopen inderdaad dat het niet voor niks is geweest!
    Degene die in het traject zitten, jullie ook veel sterkte x

8. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    Misschien komt het ook van de pregnyl inderdaad? Ik zal het met de gyn bespreken over otrivelle!

9. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    Deed jij de bloedtest of op dag 16 een zwangerschapstest?

10. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Bij ons deden ze geen bloedtesten. Moest altijd zelf een zwangerschapstest doen. Ik geloof officieel op 14 dpo bij iui (bij ivf 16 dpo). Uiteindelijk ging ik eerder testen, 12 of 13 dpo, en bij omowitte test stopte ik met de utro. Ik was er dan overtuigd genoeg van niet zwanger te zijn. Bij twijfeltest zou ik doorgaan, maar dat was nooit het geval.

11. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Bij mij hield uterogestan mijn menstruatie niet tegen. Die vermoeidheid had ik ook. Alsof er constant extra gewicht aan m'n benen hing..

12. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ja, moe moe moe, menstruatiekrampen en zere borsten. Zwanger zonder baby in de buik, echt heel stom die bijwerkingen.

Ik ben er 1 x mee zwanger geweest en geen verschil gemerkt toen. Wel heb ik meer menstruatiepijn gehad maar dat kan ook zijn omdat hrt menstruaties direct na miskramen waren

13. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    In België is het officieel testen na 16 dagen, maar zo worden de cyclussen wel erg lang. Ik ga ook op dag 13/14 testen en stoppen dit keer. Ik heb het idee dat mijn eisprong ook later komt erdoor, die was nu dag 17 nog niet gesprongen.

Jullie weten precies de juiste woorden te noemen, zo voelt het helemaal. Zo snel mogelijk stoppen met die troep weer straks, maar hopelijk is dat niet nodig!

14. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Zowel de keren dat ik niet zwanger was als nu enorm last gehad van kwaaltjes door de utro. Als ik terugdenk was de vermoeidheid deze keer wel erger maar ben in diezelfde periode weer gaan werken, dus dat zal ook meespelen. Na de positieve test thuis op 12 dpo een bloedtest op 14 dpo gehad en moest toen nog 2 weken langer utro gebruiken. Hield mijn menstruatie ook tegen, na stoppen duurde het alsnog ruim 5/6 dagen voor het dan begon en doorzette.

15. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! :) wel naar dat je nu zowel van de zwangerschap en de utro symptomen hebt, dat zal wel pittig zijn?

16. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw

17. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Mwah ben ondertussen al een tijdje gestopt met de utro, helaas wel Hg maar met medicatie krijg ik in ieder geval wat binnen. ;) het besef dat de symptomen voor iets moois zijn maakt het wel draaglijker hoor ;)

18. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    He gets dat is naar zeg, hopelijk wordt het na 12 weken wat minder die misselijkheid. En je voelt je in elk geval goed zwanger ja:rolleyes:, volhouden meis xx

19. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Maps we hebben ons ingesteld dat het de hele zwangerschap zal zijn, alles dat het eerder afneemt is dan mooi meegenomen ;) thnx
    Duimen draaien voor een mooie uitslag bij jullie

20. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Hier meegemaakt dat de utro de menstr tegenhield, maar ook gehad na verse tp dat ik 13 dagen na de punctie gewoon ging menstrueren.. Die vermoeidheid herken ik. Bij mij nu ook heel erg de laatste dagen. Echter nog geen zw.schap te bespeuren.. succes nog even!

Deel Deze Pagina