teveel folikels voor ivf???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babytjuh, 22 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babytjuh

babytjuh Actief lid

2 jun 2010
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    ik spuit 150 menopur voor onze eerste ivf behandeling.... vandaag heb ik de 3e echo gehad en ben ik nogal geschrokken...
    ik had maar liefst 25 eitjes waarvan 16 eitjes boven de 10 mm (tussen de 12 en 16 mm zijn ze)
    nu moet ik vrijdag weer terug komen en gewoon 150 menopur blijven spuiten waarschijnlijk! (Ze ging het nog even met haar supervisor overleggen en mocht het veranderen wordt ik tussen 5 en 6 gebeld vandaag).
    Ze gaf aan dat ze deze poging waarschijnlijk zouden stoppen als er 12 of meer eitjes boven de 18 mm worden. Of ze wilde de eitjes gaan invriezen en pas volgende maand terug plaatsen, maar jullie snappen natuurlijk ook wel dat ik niet nog een maand wil wachten (maargoed dat kan ik niet zelf kiezen natuurlijk)!
    Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe is dit verder verlopen bij jullie?

2. Nicky86

Nicky86 Actief lid

29 feb 2012
    268
    5
    18
    Ik zit nu in hetzelfde schuitje.
    Ik spuit 150 bemfola en gisteren 1e folikkelmeting gehad. Er waren ongeveer 35 folikkels tussen de 10 en 16mm (ze kreeg ze niet allemaal in beeld) meteen bloed moeten prikken en zou eind van de middag gebeld worden of ik door mocht. Eind van de middag werd ik gebeld met de mededeling dat ik meteen moest stoppen met stimuleren en dat deze poging af wordt gebroken. Morgenochtend heb ik weer een afspraak, ik baal nog steeds gigantisch.

3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Als ze doorgaan moeten ze wel je dosering verlagen hoor!
    Ik spoot gonal-f 100eh en had er meer dan 40, m'n oestrogeen was nog acceptabel dus mocht door maar dan met 75eh.
    Uiteindelijk is het 2 dagen voor geplande punctie toch afgebroken want alle eitjes geschat op meer dan 40 waren groot genoeg en m'n oestrogeen >32000 en dan heb je een heel groot risico op ohss. En dat wil je echt niet. Hebben jullie er last van, ik had nergens last van dus had het ook niet verwacht.
    Ik vond het ook echt niet leuk, maar je eigen veiligheid voor alles hoor.
    Dit was halverwege maart en moet nog wel steeds ongesteld worden, heb vrijdag afspraak in ziekenhuis.
    Ik moet 2 cyclussen hebben gehad om weer te mogen beginnen want je lichaam moet echt herstellen.

Kan zijn idd dat wanneer ze doorgaan je niet meteen de terugplaatsing krijgt, want dan wordt risico op ohss nog groter.

Je moet gewoon ook veel geduld hebben in de mmm, voordeel jullie zijn beide dus wel makkelijk te stimuleren! Ik zie het maar als een testrit.

4. Nicky86

Nicky86 Actief lid

29 feb 2012
    268
    5
    18
    Ik voel(de) me wel goed, alleen zeer gevoelige eierstokken.
    Sinds vandaag wel wat slechter te pas, maar weet niet of dat toeval is of hierdoor komt.
    Weet wel dat mijn oestrogeen waarden extreem hoog waren, hoe hoog precies heb ik niet gevraagd. Kan ik morgen wel vragen.

5. babytjuh

babytjuh Actief lid

2 jun 2010
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik ben niet gebeld:(
    Ik heb ook geen last, alleen als ik teveel doe heb ik een beetje een druk in me buik.
    Ik wil zelf minder gaan spuiten omdat mijn gevoel zegt dat ik anders echt teveel en te grote folikels krijg.
    Maar dat wil mn man niet dat ik doen ( in ben natuurlijk ook geen dokter :p)
    maar ik snap gewoon echt niet waarom ze me zo door laten spuiten, omdat mn eitjes zonder die spuiten ook wel doorgroeien dus lijkt me dat ik aan een halve
    dosis ook wel genoeg heb
    Owja ze had het er nog over om anders minder pregnyl te spuiten....

6. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ik zou niet zomaar zelf de dosis veranderen, maar als je onzeker bent zéker nog een keer bellen met vp of arts.
    Zelf zou minder spuiten me ook logischer lijken, heb dat ook al wel gehad maar dan met gonalf.
    Het risico met zoveel eicelblaasjes is uiteraard overstimulatie, niet prettig maar ook gevaarlijk is.
    Hoop dat je je gehoord voelt bij je kliniek, maar zeker gewoon bellen met je vragen etc. Het is jullie traject, jouw lichaam en gezondheid.
    Succes

7. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Ik had rond de 25 follikels en heb een punctie gehad. Daarna ernstig ziek geworden, ik heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en er is ook toen nog 1,6 liter vocht vanachter m'n longen gehaald. Ohss is dus echt gevaarlijk! Heb toen afgezien en nu nog steeds aan het wachten op een 1e terugplaatsing, wij hebben twee cryo's.

Zelf de dosis aanpassen zou ik niet doen, ook al zag het er bij mij ook niet goed uit, ik moest nooit de dosis verlagen.

Veel succes verder!

8. babytjuh

babytjuh Actief lid

2 jun 2010
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oee das niet niks nee, maar hoe kan het dat je maar 2 cryos hebt en er waren 25 folikels weg gehaald?
    Wanneer is je punctie geweest?

9. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Ik had 25 follikels, 19 bij de punctie aangeprikt. De arts heeft wat kleintjes laten zitten.

Van de 19 waren er 15 eicellen rijp. Van de 15 waren er 9 bevrucht.
    Van de 9 bevruchte eicellen, hielden we 2 embryo's over na 5 dagen. Maar ik wist al vrij snel na de punctie dat er geen terugplaatsing zou zijn. Ik was heel erg ziek, veel buikpijn, gewichtstoename en later ook benauwd. Op den duur kon ik geen twee meter meer lopen zonder bij te moeten komen, dus als ze het afraden/stopzetten, wees niet boos of verdrietig.. Ik baalde ook, want ik wacht nu ook alweer twee maanden, maar zo ziek zijn is ook geen pretje.. Verre van!

Veel succes en ik hoop zo voor je dat ze je goed in de gaten houden. Want zo ziek worden gebeurt misschien niet vaak, maar als het gebeurt kan het wel zeer ernstig zijn

10. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Ik had 22 eiblaasjes en wel een terugplaatsing gehad. Zat waarschijnlijk ook wel tegen de grens. Verder hoefde ik niet de dossis aan te passen. Mij werd verteld dat ze sowieso alles aanprikken omdat als ze er een aantal laten zitten dat vaak kan leiden tot cystes. Ik had uiteindelijk 19 eicellen en 17 daarvan waren rijp.

11. babytjuh

babytjuh Actief lid

2 jun 2010
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Zondag krijg ik de punctie en ze zullen ongeveer 18 folikels gaan aanprikken... woensdag gaan ze kijken of mn eierstokken rustig zijn en of ik de terugplaatsing krijg!

12. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Heyhey!

Ik vroeg me af hoe het is afgelopen? Heb je een terugplaatsing gekregen?

Xx

13. babytjuh

babytjuh Actief lid

2 jun 2010
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey
    wat lief!
    De punctie is op zich goed gegaan, ze hadden 16 eitjes weg gehaald en 12 waren er bevrucht
    Vandaag werd ik gebeld dat er 7 ingevroren zijn.
    De terugplaatsing is helaas niet doorgegaan omdat mn bloed te dik was, mn lever waarden nog niet goed genoeg en ik had nog vocht achter mn eierstokken.
    nu dus hopen op volgende maand dat de cryo goed ontdooid en de echo goed is!!
    Voor jou wordt t ook spannend volgende week zag ik aan he handtekening, heel veel succes en ik duim voor je dat t m wordt! !

Deel Deze Pagina