twijfel huisarts of nog niet

Discussion in 'Zwanger worden' started by Milou1990, Mar 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Milou1990

Milou1990 Actief lid

Mar 12, 2015
    395
    91
    28
    sinds vorig jaar maart ben ik van de pil af.
    in september was ik zwanger maar helaas heb ik een miskraam gehad. toen bijna 3 maanden niet ongesteld geworden. nu al weer een paar maanden verder en helaas nog niet zwanger.. ik wacht deze maand nog af zit op het wachtbankje maar helaas was mijn man erg ziek dit weekend dus hebben het alleen zaterdag ochtend nog gedaan snachts had ik een positieve ovulatietest (vrijdag op zaterdag) man was te ziek om te vrijen.

helaas heb ik ook altijd voor me nod bruine afscheiding weet niet of dat iets met je vruchtbaarheid te maken heeft. had het wel ook al voor de miskraam

wat vinden jullie nog paar maanden proberen of naar de huisarts?

2. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Eigenlijk heb je er pas 7 rondes opzitten,en ben je ook zwanger geweest in die 7 rondes.Ik denk niet dat een huisarts je gaat doorverwijzen.Er staat gemiddeld een jaar voor.En je bent pas 2 rondes verder na je miskraam.
    Maar ik begrijp heel goed dat je het lang vind duren hoor.
    Ik zou het nog even een halfjaartje aankijken.

3. Mackwek

Mackwek Actief lid

Feb 27, 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb vorige week ook de stap gezet naar de huisarts. Echter geen zwangerschapsschap tussendoor en dus ook iets meer rondes dan jou gehad. Ik zou zeggen als jij je er goed bij voelt om even langs te gaan is dat toch prima? Misschien zegt de huisarts inderdaad wel dat je nog wat meer rondes af moet wachten, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.

4. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

Dec 8, 2014
    4,816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Een huisarts zal je inderdaad hoogstwaarschijnlijk pas gaan doorverwijzen als je weer wat langer bezig bent... Ze tellen je miskraam mee als een zwangerschap, dus eigenlijk ben je nu dan pas enkele maanden weer 'bezig'. Helaas, want ik begrijp wel dat het lang duurt en ook met die mk ertussen dat het moeilijk is!

Bruinverlies hoeft niet persé iets slechts te betekenen... Ik had het normaal ook een 2-tal dagen voor mijn menstruatie doorzette... Of heb je lang op voorhand al last van bruinverlies?

Succes in ieder geval!

5. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    bruinverlies hoeft idd niets te beteken. Ik had vanaf eisprong (vastgesteld met ovulatietesten en tempen) bloedverlies (bruin en rood) die overging in een menstruatie. Ik merkte dan de dag met buikpijn aan als eerste cyclusdag. Ik was er zwaar van overtuigd een progesteron tekort te hebben en ben dan ook bij de gyn geweest hiervoor. Niet onder het mom dat zwanger worden niet lukt, maar onder het mom dat ik de helft van de cyclus bloedverlies had. Wel open kaart gespeeld over de kinderwens hoor. Toch was ik in de derde maand zwanger. Ben achteraf gezien onderzocht terwijl ik al zwanger was haha. Kreeg na 1.5 week de uitslagen van alle onderzoeken dat alles goed was, maar inmiddels wist ik dat al want had 2 dagen daarvoor positief getest hahaha.

Kort voor NOD is bruinverlies in ieder geval geen probleem. Dat hebben veel meer vrouwen en meestal is het een voorbode van ongesteld worden, maar dat hoeft niet!

Ow en vrijdagsavonds een positieve ovu en zaterdagsochtends klussen is een perfect! moment. na een positieve ovu springt je eitje binnen 24-48 uur en dan leeft je eitje ook nog eens 12-24 uur! Dus je maakt echt een goede kans. Je hoeft niet altijd meerdere dagen achter elkaar te seksen hoor. Hoe vaak hoor je wel niet dat vrouwen zwanger zijn geworden van 1x onveilige sex. 1 Zaadje is genoeg he!

6. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

Apr 27, 2008
    1,561
    1
    0
    Doen waar je je goed bij voelt. Hoeveel rondes je écht geprobeerd hebt is aan jou om wel / niet te vertellen. Zijn jullie er al wel aan toe om die vervolgstap te maken?
    Daarnaast werd er ooit tegen mij gezegd het feit dat je zwanger bent geworden maakt dat het dus wel mogelijk is.

Persoonlijk zou ik het nog meer tijd geven en het na minstens 12 echte pogingen bespreekbaar maken. Ik zou er nu nog geen goed gevoel bij hebben.

Share This Page