Vruchtbaarslijm

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door KBSC, 9 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KBSC

KBSC Lid

17 sep 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Omdat wij nu willen gaan voor een kleine ben ik sinds 15 september gestopt met de pil nadat ik deze zo'n 4 jaar heb geslikt. Ik ben vorige maand op 16 december voor het eerst weer ongesteld geworden. Heb destijds wel een bloeding gehad maar liet me vertellen dat dit geen menstruatie maar "ontpillen" zou zijn. Nu ik dus in december wel ongesteld ben geworden moet ik nu dus eigenlijk afwachten om mijn cyclusduur te kunnen bepalen wil ik mijn eisprong in de gaten kunnen houden.
    Het gekke is nu alleen dat ik 2 weken na mijn menstruatie ineens heel veel pijn kreeg in mijn baarmoeder, toen ik symptomen van andere dames las leek dit erg op een eisprong. Nu twijfel ik eigenlijk weer omdat ik 2 a 3 dagen terug ineens heel veel slijm had bij het afvegen, doorzichtig slijm wat dun was en af een toe wat dun melk/lotion achtig wit slijm. Wit slijm is toch geen vruchtbaarslijm? Het was wel heel erg dun en waterig.. Ook zag het er soms draderig uit in mijn slipje..

Wie weet wat dit is?

2. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    @KBSC Het beste is dat je gaat temperaturen om een goed inzicht te krijgen in je cyclus.

3. KBSC

KBSC Lid

17 sep 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dalk ja daar zat ik ook aan te denken omdat ik er niks meer van snap! Ik hoor overal dat het vruchtbaarslijm meestal rond de 14 dagen komt. Bij mij kwam het dus eigenlijk pas na 22/23 dagen, is dat wel normaal?

4. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    Omdat jij in zo'n vroeg stadium zit weet jij waarschijnlijk je cyclusduur ook nog niet. Misschien heb je wel een lange cyclus, daar moet je eerst eens achterkomen.
    Daarnaast kan je uiteraard ovulatietesten proberen, maar dit is een heel gedoe als je totaal niet weet wanneer je ongeveer vruchtbaar bent...

5. KBSC

KBSC Lid

17 sep 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het is echt vervelend omdat ik dacht dat ik nu wel ongesteld zou worden gezien de menstruatie achtige krampen die ik 2 weken terug had. Maar dat doorzichtig slijm zegt dus eigenlijk niets?

6. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat altijd tijdens mijn eisprong en vaak tot mijn ongesteldheid. Na je eisprong maakt je naar moeder weer een nest je voor je eitje.

7. KBSC

KBSC Lid

17 sep 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, dus het is bij een ieder verschillend.. Afwachten dus.

Deel Deze Pagina