Niet lukken kinderwens :( ..

Discussion in 'Zwanger worden' started by iiloveyou3, Oct 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. iiloveyou3

iiloveyou3 Nieuw lid

Oct 31, 2013
    3
    0
    0
    Goedenavond Dames,

Ik lees hier zo af en toe wel eens berichten van andere dames hier ..
    En nu toch besloten om ook mijn verhaal hier te plaatsen ..

Ik en mijn partner zijn al 3jr bezig voor ons eerste kindje maar helaas mag het nog niet zo zijn :( (wat heel frustrerend is) ..
    Ik heb extreem overgewicht ik ben 1m75 en weeg 120kg ik stond onder behandeling bij de gyneacoloog ivm mijn onregelmatige cyclussen maar ze willen mij niet eerder helpen dan dat ik 10% van mijn gewicht verloren ben.
    Mijn partner is 1m73 en weegt 80kg, we zijn beiden gecontroleerd door de gyneacoloog en alles was goed, en dat wij nu nog steeds niet zwanger zijn heeft te maken met mijn overgewicht .. (misschien is dat ook wel zo, maar er zijn genoeg andere dames die ook overgewicht hebben, waarbij het ook lukt, sorry wil hier niemand mee aanvallen) ..

Misschien meer dames die in deze situatie zitten?

Liefs

2. Beepje

Beepje Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    2,310
    9
    38
    Ja ikke, ik moest ook afvallen van de dokter en dat is me gelukt.
    Een beter medicijn kon ze me niet bieden. Afvallen is echt beter, beter voor jezelf en voor als je straks zwanger bent. Hierdoor werden mijn hormonen weer beter en herstelde mijn cyclus.
    Op dit moment krijg ik wel nog medicijnen ter ondersteuning voor de eisprong. Maar ik kan je echt aanraden om tijd voor jezelf te nemen en af te vallen. Je hebt een heel mooi doel dat je wilt bereiken en dat gaat je lukken! :)

3. mamavang

mamavang Niet meer actief

ik ben van 130 naar 120 afgevallen en toen kwam mn cyclus weer op gang en binnen no time zwanger
    3 miskramen maar nu gezond meisje

ik let nu wel meer op en hoop voor n volgende zwangerschap wel onder de 100kg te zitten mja

succes met alles in ieder geval..

4. iiloveyou3

iiloveyou3 Nieuw lid

Oct 31, 2013
    3
    0
    0
    Beepje: wat knap van je, ik ben ook bezig met afvallen maar wil nog niet echt lukken heb ook fysiotherapie gehad (hulp bij afvallen) ben toen 1 kilo in 2 week afgevallen, ik snoep niet (ja af en toe wat chipjes, maar das zelden) ..
    ik weet dat ik moet afvallen is beter voor me zelf en straks voor het kindje, maar het is zoooo moeilijk :( ..
    Mag ik vragen hoe je het gedaan hebt het afvallen? :$

Linneke84: Netjes mag ik jou ook vragen hoe je bent afgevallen wat je ervoor gedaan hebt :$?
    Ben blij voor jullie dat jullie een prachtig meisje hebben! :)

5. Rozientje

Rozientje Actief lid

Oct 13, 2012
    449
    1
    18
    Female
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    Dieëten is en blijft heel moeilijk. Ik ben zo'n 10kg afgevallen dmv proteinedieet. Het is zwaar maar het loont echt wel.
    Ik ben dit dieet wel moeten stoppen wegens nierproblemen. Eenmaal deze zijn aangepakt (komende operatie). Kan ik het opnieuw doen in de hoop eindelijk de kaap van 70kg te halen (ik kom van 93kg).

6. Beepje

Beepje Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    2,310
    9
    38
    Ja I know het is zwaar hoor.
    Ik woog 82 kg en ben in twee maanden 5kg afgevallen.
    Laatst zat ik zelfs al op 75 kg, maar nu ben ik helaas weer wat bijgekomen ...snik 1 of 2 kg. Dat kan door de medicijnen komen of door meer spiermassa.

Water en brood das t beste........;p
    Grapje hoor!

Ik ben gaan Sonja Bakkeren, maar me er niet zo super strikt hoor.
    Het is gewoon belangrijk dat je gevarieerd eet, 3x per dag en 2 tussendoortjes. En bewegen natuurlijk. Ik heb ontdekt dat ik zwemmen leuk vind (vandaar die spiermassa) en dat doe ik nu twee keer in de week en doe ook nog zumba 1x in de week. Zo sport ik toch 3x in de week. Verder moet je veel water drinken en het snoep en gebak en lekkers allemaal laten staan. Je mag jezelf best een trakteren hoor maar niet altijd. Ik merk wel nadat ik gestopt ben met de boeken van Sonja dat je weer terugvalt in je eigen ritme en daar moet je mee oppassen. Honger en trek zul je ook echt nog wel hebben hoor maar keep in mind waar je het voor doet. Je lichaam heeft niet zoveel calorieën nodig om de dag mee door te komen. Jij moet ervoor zorgen dat je daar niet boven gaat. Ieder pondje gaat door het mondje!

Ook heb ik netjes in een boekje mijn gewicht bijgehouden.
    Iedere maandag ochtend netjes op de weegschaal gestaan en de confrontatie met de nummers aangegaan. Als je ziet dat het minder wordt werkt dat super motiverend.

Heel veel succes meid, je kan het!

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Ik ben 10 kilo afgevallen in een half jaar tijd. Ik was 82 kilo en nu 72. Mijn cyclus was lang en onregelmatig en ik merk nu dat het stabieler en korter is.
    Ik heb geen gekke dingen gedaan, wel op koolhydraten gelet. Zo dronk ik magere melk ( bah :p ) maar kwam erachter dat er meer koolhydraten in magere zit dan in halfvolle :$ En zo zijn er veel light en magere producten die dat hebben. Ik ben juist weer halfvolle en volle producten gaan gebruiken. Wel minder gaan eten, zo liet ik bijvoorbeeld het toetje na het eten achterwege en pakte later op de avond nog een kommetje of iets anders kleins. Het is de bedoeling dat je je spijsvertering aan de gang houdt. Beter 6 x per dag iets kleins dan 3 keer iets 'groots'. Verdeel je eten. Als je bijvoorbeeld 2 boterhammen als ontbijt eet, pak dan op je normale tijd 1 boterham en 2 a 3 uur later de ander.
    Verder wandel ik veel en als het kan fietsen ipv met de auto...ik sprong er voor 500 meter namelijk al in :)

Ik weer het, het is heel moeilijk! Bedenk dat je het niet alleen doet om een kindje te krijgen maar dat je jezelf ook veel beter zult voelen. Succes meid!

8. iiloveyou3

iiloveyou3 Nieuw lid

Oct 31, 2013
    3
    0
    0
    nu ik jullie berichten lees motiveerd het mij weer beetje om te gaan afvallen, ik denk er wel om wat ik eet kwa slikkerij (dat deed ik altijd al) maar 3x per dagen eten deed ik niet gewoon zodra ik wakker ben broodje (is tegen 11u meestal hihi, helaas werkloos) en dan sávonds warm eten.
    maar ik wil wel graag afvallen maar heb ook wel zoiets van ben ook wel blij met hoe ik nu ben ze moeten me maar accepteren, maar de kinderwens is bij mij zo groot dat ik het liefst nu een kindje wil hihi..

liefs

9. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

Oct 13, 2010
    6,203
    7
    38
    Zuid Holland
    je mag zeker zijn wie je bent!!ik heb sonja bakker gedaan en in 10 weken was ik 10 kilo kwijt. De eerste 3 dagen is doorzetten en daarna merkte ik dat ik ook minder behoefte had aan eten.
    Ik voelde me echt fitter en beter erdoor. En een zwangerschap lijkt me een mooi doel om voor af te vallen. Succes!

10. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik heb van de gyn een verwijzing voor de dietiste gekregen dit was meer omdat ik ook wel wat overgewicht heb,maar ik at te weinig
    helaas nog steeds niet zwanger maar ik ben wel bezig met hoe en wat ik eet langzaam aan gaan de onsjes eraf en ik voel me beter

11. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Ik heb geen overgewicht maar weet wel veel van lijnen, dat doe ik namelijk heel vaak :p De beste tip die ik voor je heb, is om een aantal voedingssoorten uit je dieet te bannen. Wat voor mij het beste werkt (ik realiseer me dat dat voor iedereen anders is) is geen:
    - brood of andere tarweproducten
    - aardappelen/rijst/pasta
    - melkproducten

Wel eten:
    - veel noten!!! niet gezouten
    - vis
    - salade
    - groenten en fruit uiteraard maar niet teveel fruit in verband met de suikers
    - eieren

Zo maak ik bijvoorbeeld voor ontbijt super lekkere pannenkoekjes van 1 ei en amandelmeel, gebakken in kokosolie (kan je allemaal bij bv ekoplaza kopen). Je zit er vol van maar alleen maar gezond. Of boekweit koken en dat mixen met schijfjes banaan, appel, en soya 'yoghurt'. En tussen de middag bijvoorbeeld salade.

Afijn, ik kan zo nog wel even doorgaan :p, PB me even als je behoefte hebt aan meer advies. Heel veel succes, ik weet zeker dat je het kunt, en je hebt een fantastisch doel om naartoe te werken: een kindje <3!!

Share This Page