Je leest wel eens informatie over verandering van je afscheiding. Dat wanneer je heel vruchtbaar bent je draderige afscheiding hebt. Nou heb ik dat helemaal niet! Wel had ik wel een positieve ovu test... Maakt dat wat uit dat je niet dat soort afscheiding hebt?! Liefs Malina
Hey Malina! Ik heb zelf de eerste 2 rondes wel afscheiding gehad. Daarna niet meer. Maaaaar, ik ben wel in ronde 4 bij een gyn geweest (niet omdat ik geen afscheiding had hoor, hihi), daar heb ik echo's gehad in die cyclus, en er was wel degelijk een ei dat later ook gesprongen is! Succes! Grt!
Ik heb wel een soort van afscheiding, en af en toe ook meer dan anders. Maar niet zoveel en heftig dat je met een wc-papiertje er draden van kan trekken (klinkt wel heel raar allemaal, hahahah). Sommige vrouwen moeten dan zelfs een inlegkruisje in, dat is bij mij totaal niet het geval... Daarom ben ik met de ovu-testen begonnen omdat ik geen idee heb wanneer ik mn eisprong heb... Dat weet ik nu wel en ben ik eens gaan letten op mn afscheiding. Maar zoals ik het van jouw gyn begrijp, maakt dat dus niet uit? x Malina
@Malina: de wijze om je baarmoederslijm te testen op vruchtbaarheid is door twee vinger totaan je baarmoedermond in te brengen. Druk op je baarmoedermond en maak cirkelende bewegingen met je vingers. Check het slijmvlies op je vingers. Als het elastisch is en je kunt er draden mee trekken door je vingers uit elkaar te halen, het lijkt dan ook een beetje op eiwit. Dan heb je op dat moment vruchtbaar slijm, het is dan ook erg waarschijnlijk dat je ei binnen afzienbare tijd zal springen. Als je ook je temperatuur bijhoudt, dan kun je bepalen wanneer je eisprong is. Meer info hierover vindt je ook terug op deze site: http://www.fertilityfriend.com/HelpCenter/FFBook/ff_fertility_signs.html#19