Reis gepland, wachten of..?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Laura1986, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Hoi allemaal!

Mijn vriend en ik hebben allebei een kinderwens en nu we een huisje hebben gekocht en een vaste baan hebben zijn we er ook klaar voor.

Wat ons een beetje tegenhoud is het feit dat we in de zomer van 2013 met mijn ouders en het gezin van mijn zus naar Indonesië willen. Mijn vader komt daar vandaan en we willen graag een keer naar onze roots. Het plan was om van Sumatra naar Java naar Bali te gaan. Op Bali blijven we het langst en mijn vriend en ik zouden daar ook heel graag willen trouwen.

We dachten eigenlijk dat het handiger is om pas daarna met kindjes te beginnen.
    Echter is afgelopen week mijn oma overleden en dat zet je toch wel aan het denken dat het leven door gaat. Mijn vriend wordt morgen 34 (ik ben 25) en wil niet straks een 'oude' vader worden.
    Wat nou als we pas in 2013 proberen om zwanger te worden en het blijkt een lang proces te worden. We vinden het eigenlijk zonde om ons leven 'op hold' te zetten voor alleen de Indonesië-reis.

We hebben het afgelopen weekend veel gepraat en willen het toch nu al gaan proberen. Al zijn we natuurlijk wel een beetje bang voor de Indonesië-reis. Zou dat wel gaan met een baby? Desnoods zouden mijn vriend en ik alleen Bali kunnen doen en het echte 'trekken' in Sumatra en Java overslaan.

Maar je wilt natuurlijk ook geen pasgeborene meenemen en ik mag ook niet hoogzwanger zijn. Mocht het nou lang duren voordat ik zwanger wordt, zouden we toch op een gegeven moment een pauze moeten inlassen met proberen.

Wat een dilemma's allemaal! Wat zouden jullie doen? Nu proberen en op een gegeven moment een pauze inlassen of toch maar gewoon wachten tot na de reis?

2. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou er toch gewoon voor gaan! Wie weet ben je erg snel zwanger en is je kindje dan al een jaar. Of duurt het erg lang (dat hopen we natuurlijk niet) en ben je blij dat je tijdig bent begonnen. De reis is over 1,5 tot 2 jaar, dat duurt nog lng. Wanneer er een kindje komt, dan vind je voor de rest wel een oplossing! Ik zou niet wachten als de wens er al is. Je moet dan nog zo lang wachten.

3. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Wij hebben ook zoiets maar dan weer anders en dan voor aankomend jaar. we hebben 2 reizen voor de boeg van meer dan 10 uur vliegen maar ja we gaan er toch wel gewoon voor.
    in jouw geval is het iets anders want backpacken daar doen wij net aan. ik zou niet trekken / backpacken met een kleintje of hoogzwanger natuurlijk! dan zou ik alleen bali doen en relaxed aandoen.

maarja het knaagt dan toch aan je en 2013 duurt nog lang hoor! kan je die reis niet naar dit jaar verplaatsen?

4. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Dordrecht
    Bedankt voor jullie reactie!

Jullie bevestigen gelukkig mijn gevoel en ik denk dat we er dus maar gewoon voor gaan :D .

Helaas gaat het deze zomer niet lukken om naar Indonesië te gaan. We willen er namelijk nog wel even voor sparen, zeker als we daar ook willen trouwen. Daar moet natuurlijk ook nog het een en ander voor geregeld worden.
    Misschien dat het dan verstandiger is om in 2014 naar Indonesië te gaan. Alleen moeten we dan zo lang wachten op het huwelijk ;)
    Ik denk dat het het beste is om het gewoon bij alleen Bali te houden, mocht we dan een baby hebben!

Spannend! Vrijdag slik ik dan mijn laatste pil! Daarna een maandje veilig vrijen en foliumzuur slikken en dan zouden we kunnen beginnen toch?

5. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben 1 juli begonnen met folium en ben half juli gestopt met de pil. We zijn er gewoon meteen voor gegaan. Volgens de huisarts kan dan geen kwaad. Het enige is, dat je cyclus door de pil van slag kan zijn en je daardoor niet precies zou kunnen weten wanneer je eisprong is (geweest), Maar je mag gewoon direct zwanger worden.

6. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Dordrecht
    Ik slik nu al zo'n 12 jaar de pil. 2 jaar geleden ben ik ook eens even een half jaartje gestopt om te kijken hoe mijn cyclus was en of er verandering was in mijn hormonale gestel (humeur, gewicht etc.). Mijn cyclus was eigenlijk best regelmatig en verder veranderde er niet zo veel. De ongesteldheid was alleen iets heviger.

Betekent dit dat we eventueel al gelijk kunnen beginnen? Of moet ik toch eerst een tijdje foliumzuur slikken?

7. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is het beste om 4 weken tevoren al foliumzuur te slikken, maar het is niet heel erg als je dit niet doet. Dus je zou al kunnen beginnen. Maar voor het ontpillen is het wel handig als je wacht op je eerste natuurlijke menstruatie, anders weet je niet wanneer je overtijd bent en haal je je misschien al in het hoofd dat je zwanger bent, terwijl je gewoon een langere cyclus hebt. Maar als je daar wel tegen kunt, zou ik gewoon beginnen. Beschouw het maar als een 'oefenrondje' ;)

Deel Deze Pagina