vruchtbare dagen of niet...?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Guinevere, 23 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    ff een vraagje!

Als je eisprong al is geweest, ben je dan nog wel vruchtbaar???Ik bedoel, doe je t dan die 2 weken na de eisprong voor niks of is er toch een kleine kans dat je zwanger raakt???

Of ben je alleen vruchtbaar rond je eisprong...?

2. Niet meer actief

tja, je bent alleen vruchtbaar rond de eisprong... maar het kan wel. Dus om het lekker vaag te houden, zin heeft het niet, maar wel doen voor het geval dat. :)

(of zoals mn huisarts het zei: gewoon om de dag, tot je het spuugzat bent)

3. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Ze zeggen dat een dag na de eisprong je nog kans hebt op een zwangerschap.. Maar dat betekend volgens mij echt alleen de bevruchting zelf en dan zou je dus een paar uur daarvoor sex moeten hebben gehad. Een zaadje doet er een paar uur over om bij het eitje te komen...

Na je eisprong heeft het volgens mij geen zin meer. Maar dan moet je wel zeker weten wanneer je eisprong is. Met persona, ovulatietesten, tempen of kunnen voelen..

Maar gewoon omdat jullie het allebei fijn vinden kun je het natuurlijk wel blijven doen en niet alleen voor een baby...

Liefs Britt

4. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    het antwoord is hard maar "nee"

al met al ben je een paar dagen voor je eisprong en de dag zelf vruchtbaar
    daarna ben je niet meer vruchtbaar

5. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Na de eisprong blijft het eitje ongeveer 12 uur leven, soms lees je ook wel eens 24 uur maar dat is vaak een beetje overtrokken, echter het kan allemaal wel...

De 2 weken na je eisprong zul je idd niet zwanger worden...mits je, zoals heel soms voorkomt naar ik heb gelezen een dubbele eisprong hebt...

Ik ben zowieso niet voor puur sex voor een zwangerschap...ik wil er elke keer weer van genieten!

Sex is mijns inziens eigenlijk nooit voor niks...ik vind dat het ons nogsteeds intiem erg dicht bij elkaar brengt maar ik snap natuurlijk wel hoe je het bedoeld!

Liefs,

6. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    zo bedoel ik het ook niet met "voor niks"
    ik bedoel voor het zwanger worden, genieten doen we toch wel

7. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Natuurlijk geniet je ervan...daarom schreef ik ook, ik snap wel wat je bedoeld...

Zijn je vruchtbare dagen dan al voorbij?

Liefs Ninetje

8. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Sluit me aan bij Ninetje. Ik probeer de hele periode regelmatig te klussen. Het blijft gewoon lastig te bepalen wanneer je vruchtbaar bent.
    Grootste reden om gewoon lekker in het rondte te klussen:

1: omdat ik absoluut niet wil dat ik een rond lopende kalender wordt en alleen wanneer ik vruchtbaar zou zijn aan de klus ga en er dus teveel mee bezig ben. Het wordt een moetje voor mijn gevoel...

2: Het blijft dus lastig wanneer je echt vruchtbaar bent.

3: Ik gun mijn man en mijzelf ook plezier buiten de vruchtbare periode om. Ik vind het te zot voor woorden dat hij alleen 'mag' als ik vruchtbaar zou zijn.

Een kanttekening, week voor mijn NOD heb ik niet zoveel zin meer, dus dan is het wel minder.. Maar 3 weken is het lekker vaak en met plezier, 1 weekje wat minder... Want ik doe het ook niet tegen mijn zin in. ;)

9. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Helemaal mee eens...

Ik heb altijd wel zin...gelukkig voor mij vriend!

Hij heeft ook altijd zin...gelukkig voor mij!

Alhoewel nu we dat auto ongeluk hebben gehad is de zin er wel...maar de spieren en kneuzingen laten het niet echt toe...

Liefs,

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja wat versta jij onder voor niks??? je doet het ten 1e (tenminste ik) toch nog altijd omdat je er veel plezier aan beleeft (en meer) en daarbij is natuurlijk de enige kans om zwanger te worden..

en ja wat betreft vruchtbaarheid kun je alleen zwanger worden tijdens je vruchtbare dagen, maar elk lichaam is anders en er zijn er zat vrouwen die 2x een eisprong hebben evenals dat er vrouwen zijn die ondanks dat ze er van overtuigd zijn op een bepaalde dag hun eisprong te hebben een vroege of late eisprong hebben, het is dus nooit voor niks meid, maar je moet er wel voor zorgen denk ik dat je er zelf plezier aan blijft beleven anders is de lol er gauw vanaf en ook voor je hubsie denk ik...

klein voorbeeldje ik dacht em vrijdag te hebben, maar zaterdag was ik pas van de pijn af dus mijn eisprong is bij mij een dag later geweest (wel precies volgens de banner a.d.h van mijn cyclus) gisteren vraag me niet hoe en waarom, maar het leek ineens wel alsof we elkaar net hadden leren kennen :oops: geen eisprong - geen kans op, maar wel een vrijpartij die weer ff in het geheugen gegrift staat... ;)

dat is natuurlijk ook wel een pré denk ik dat je er zelf ook nog lol in blijft hebben, net zo goed als er teveel mee bezig zijn daarvan zegt men ook dat het daardoor langer kan duren, of het daadwerkelijk zo is vraag ik me af maar zoveel feiten en onderzoeken wijzen wel uit dat wanneer iemand ergens in berust (het niet zwanger worden) het vaak zo is dat men ineens spontaan in verwachting is, kijk een naar alle vrouwen die dmv bepaalde vruchtbaarheidsbehandelingen na zoveel jaar eindelijk zwanger zijn, en plots na de bevalling ineens spontaan zwanger zijn geworden, dus er zal toch ongetwijfeld wel of niet echt bewezen een vorm van waarheid in zitten....

we kunnen niets anders doen, dan lekker te blijven klussen, en afwachten wanneer het zover is.... :D

Deel Deze Pagina