Hallo, 21 mei ben ik na een zwangerschapsduur van 32,1 weken bevallen. Het bloedverlies na mijn bevalling werd al snel minder. Op dag 6 was mijn baarmoeder weer zover geslonken, dat deze vrijwel niet meer voelbaar was. De tweede week verloor ik zo nu en dan wat bloed en dan eens een dag vrijwel niks. Daarna bleef het bij licht gekleurde afscheiding. Echter sinds afgelopen donderdag heb ik ineens weer helderrood bloedverlies met zo nu en dan een hele kleine stolseltjes. Ik voel het als ik sta of op het toilet zit eruit druppelen. Heb behoorlijk wat maandverband nodig en viel me ongemakkelijk als ik even de deur uit moet. Is dit helderrode bloedverlies nadat het weg was normaal? Of zou dit al een menstruatie kunnen zijn. Heb ook wat last van een menstruatie achtige buikpijn. Ik geef trouwens borstvoeding... Sorry voor het lange (niet zo frisse) verhaal... Groetjes, Misty
Goedenavond, Het kan inderdaad weer de menstruatie zijn. Het is wel snel en bij het geven van borstvoeding, zie je vaker dat het wat langer wegblijft. Maar het kan wel! Het is vaak zo dat de eerste menstruatie na de bevalling heftiger is dan dat je normaal gewend bent. Is de bevalling verder goed verlopen, ondanks dat je te vroeg bent bevallen? Was de placenta compleet? Het kan namelijk ook zijn dat er een stukje placenta achter is gebleven in de baarmoeder en dat je daardoor nu bloedverlies hebt. Ik zou je aanraden het nog heel even aan te kijken. Maar merk je dat het bloedverlies niet minder wordt, zou ik je adviseren contact op te nemen met het ziekenhuis. Er kan dan gekeken worden of er sprake is van een placentarest en zonodig verwijderd worden. Ik hoop dat je hier iets mee kan! Succes! Groetjes Monique