Innestelingsbloeding? Wanneer positieve test?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Liesbethje, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesbethje

2 jan 2011
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, maar ik lees al wel een tijd mee. Ik ben inmiddels ongeveer 6 maanden met de pil gestopt en sindsdien proberen we zwanger te worden. Eigenlijk had ik gisteren ongesteld moeten worden (ik ben altijd heel regelmatig), maar ik had afgelopen zaterdag al bruinverlies (met een heel klein beetje bloed), zondag weer wat bruinverlies en maandagmiddag was het over. Dit terwijl mijn ongesteldheid normaal meer dan drie dagen duurt en veel heviger is dan dit. Ik vroeg mij dan ook af of dit een innestelingsbloeding kan zijn geweest en zo ja, wanneer je dan positief kan testen. Ik heb vandaag al een test gedaan, maar die was negatief.

Vorige maand had ik trouwens wel een positieve test een week na nod, maar een dag later ging het mis. Ik had toen geen innestelingsbloeding. Een maand of drie geleden had ik ook iets wat op een innestelingsbloeding leek. Tien dagen later had ik een licht positieve test, maar de streep verdween een dag of negen later.

Ik stel mijn vraag dus ook, omdat ik mij zorgen maak dat het nu net zoals vorige maand (en een maand of drie geleden) naar mijn gevoel een slecht teken is dat ik nu nog niet postief test. Zijn er mensen die bijvoorbeeld pas een week na nod positief hebben getest (of nog later) en die wel zwanger bleken te zijn (en te blijven)?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

2. Liesbethje

2 jan 2011
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er echt geen personen die na een innestelingsbloeding pas laat positief testen?

3. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een innestelingsbloeding gehad van 3 dagen.. heel licht maar hoor. dit was uit mijn hoofd de 16,17 en 18e van de maand.. en ik had op de 29e een negatieve test maar op de 5e dag van de volgende maand een positievetest.

Ik had/heb trouwens geen idee hoe mijn cyclus was die maand..
    Blijven afwachten dus...???

4. Liesbethje

2 jan 2011
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi lievebeeb,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb op 8,9 en 10 jan. een hele lichte bloeding gehad (nod was dus gisteren). Als ik het doorreken aan de hand van jouw ervaringen dan zou ik op de 21e een hele lichte positieve test kunnen hebben en 6 dagen later een positieve test. Dus dat zou dan ongeveer op de 27e zijn. Dan moet ik inderdaad nog wel even geduld hebben.

Ik ben in ieder geval blij dat het feit dat het wat langer duurt voordat je een positieve test krijgt niet betekent dat de zwangerschap dan per definitie mislukt zoals de vorige keren bij mij het geval was. Oveirgens heb ik op dit moment alleen last van wat grotere borsten. Normaal gesproken worden die voor de nod echter kleiner en dat is nu niet gebeurd. Dus wie weet.

Ik ga gewoon afwachten (makkelijker gezegd dan gedaan, maar goed een keuze is er niet). Ik ben van plan om aankomende zondag een test te doen.;)

5. Liesbethje

2 jan 2011
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmm, ik heb het nog even nagerekend. Bij een cyclus van 28 dagen was je volgens mij op 6 oktober ongi. De 5e was dan dus twee dagen na nod. In dat geval had ik nu al positief moeten testen... snif

Deel Deze Pagina