HSG onderzoek wie nog meer ?!

Discussion in 'Zwanger worden' started by kiimberleeyy, Jun 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kiimberleeyy

kiimberleeyy Actief lid

Mar 18, 2011
    230
    1
    18
    Female
    Thuizorg
    Markelo
    Goedemiddag Dames,

Ik ben zojuist bij de Gyneacoloog geweest ivm onze kinderwens en het niet echt wil lukken nog zeg maar.
    Maar nu krijg ik volgende week donderdag een HSG (Hysterosalpingografie) onderzoek dat is een onderzoek met behulp van rontgenstralen foto's zodat ze foto's kunnen maken van mijn baarmoeder en eileiders, je krijgt contrastvloeistof via een slangetje in je baarmoeder gespoten.
    Mijn vraag is heeft misschien iemand van jullie hier ook dat onderzoek gehad en is het pijnlijk ?!

2. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,038
    0
    36
    NULL
    Een hele hoop dames hier hebben een HSG gehad. Ik heb deze in jan 2012 gehad. En ja, het is pijnlijk. Maar het goede nieuws is: Het duurt maar even als het goed is. Er zijn ook nog verschillende manieren waarop het wordt uitgevoerd. Bij mij werd er eerst een cupje op m'n baarmoedermond gezet die het vacuüm zoog. Dit gaf heftige krampen. Van het slangetje en het doorspuiten daarna heb ik weinig gevoeld, maar ik had al genoeg krampen door dat cupje. Ik had de pech dat ze eerst het cupje gingen plaatsen en daarna alles nog klaar gingen leggen, waardoor ik dus langer pijn had dan nodig was.

Toen het onderzoek af was gelopen en het cupje verwijderd werd zakte de pijn meteen weg. De rest van de dag nog wat bloedverlies en lichte krampjes gehad, neem een maandverbandje mee!

3. kiimberleeyy

kiimberleeyy Actief lid

Mar 18, 2011
    230
    1
    18
    Female
    Thuizorg
    Markelo
    Babyliz: dankje wel.
    Ik zit er enorm tegen op tegen dat onderzoek, maar goed ik denk maar zo is voor een goed doel.
    Ik laat het gewoon op me af komen en dan zie ik het wel, mijn man steunt me gelukkig.
    Bedankt voor je reactie iig.

liefs

Share This Page