Karrevracht aan vragen van newbie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door femkepeeters, 9 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkepeeters

9 mrt 2017
    64
    30
    18
    Dag dames,

Ik kom even langs met een karrevracht aan vragen. Ik heb twee vriendinnen die al kinderen hebben en die me heel tegenstrijdige adviezen geven, en ook op internet word ik helemaal gek van alle verschillende antwoorden. Het zijn ook niet echt dingen waar ik vrijuit met mijn huisarts durf over te praten dus hopelijk kan ik hier wat rust vinden bij jullie.

Ik ben 23 jaar, mijn man is er 21. We zijn vorig jaar getrouwd en we willen graag aan kinderen beginnen.

In december ben ik gestopt met de pil. Ik slikte ze sinds mijn zeventiende, toen ik mijn man heb leren kennen. Buiten een paar doorbraakbloedingen omdat ik de pil te lang doorslikte is dat allemaal goed gegaan.

Het stoppen met de pil is eigenlijk in het midden van een strip gebeurd, na een goed gesprek met mijn man waarin we tot de conclusie waren gekomen dat we er best klaar voor waren om aan kinderen te beginnen. Misschien was dat al fout en had ik mijn strip moeten uitnemen? Ik heb in ieder geval netjes enkele dagen nadien mijn laatste bloeding gehad.

Pas begin januari ben ik naar mijn huisarts geweest met de melding dat ik zwanger wou worden. Ze heeft me toen oppervlakkig onderzocht, bloed genomen en een voorschriftje gegeven voor foliumzuur (wat ik dus eigenlijk al veel eerder had moeten nemen denk ik). Ik ben nog nooit van mijn leven intiem onderzocht (ik bedoel dat ze zo met een speculum in je gaan), ik weet niet eens of dat nodig is of aangeraden wordt voor je zwanger raakt?

Ongeveer 26 dagen na mijn pilstop ben ik 's ochtends wakker geworden in een bloedbad. Totaal onverwacht mijn menstruatie gekregen. Ook de maand nadien was het huilen met de pet op. Niet van de pijn of krampen - die heb ik gelukkig niet - wel van de hoeveelheid. Op m'n werk moet ik echt om het half uur een maandverband gaan wisselen of ik lek door. 's Nachts loopt het langs de zijkant gewoon onder mijn slipje door in mijn nachtkleed. Zo erg is het. Kan dit een invloed hebben op het zwanger worden? Ik lees soms dat het een indicatie kan zijn van onvruchtbaarheid.

Ik heb zelf een laag libido omwille van een aantal problemen uit het verleden waar ik nu niet op wil ingaan. We vrijen dus niet echt vaak, ongeveer een keertje per week, wat natuurlijk niet voldoende is om zwanger te worden. Ik heb dus een set ovulatietesten gekocht en ik weet nu ongeveer waar in die 26 dagen mijn vruchtbare moment ligt. Die eerste keer vrijen rond de positieve test is geen probleem en ik denk dat er dan ook wel meer dan voldoende zaadjes aanwezig zijn (uitloopfestival!). Maar daarna... doe je het elke dag, om de dag, of om de twee dagen? En hoe lang? Ik heb alles al gelezen en ook uitgetest, maar.... het lukt ons niet allemaal even vlot. Mijn man voelt zich het beste met twee dagen ertussen, maar ik weet niet of dat voldoende is. Elke dag is voor hem niet uit te houden, hij heeft dan pijn bij de ejaculatie en er komt nauwelijks een druppeltje uit (ik heb hem een keertje op mijn buik laten komen nav de pijn die hij had en we schrokken ons een bult dat er toen bijna niks meer uitkwam). Paniek! Met twee dagen lukt het beter, maar de hoeveelheid is nog niet hetzelfde als na een week... dus ja, wat moeten we hier nu mee?

Je leest ook vaak dat een hoogtepunt bij de vrouw (na dat van de man) de zaadjes helpt opzuigen. Mentaal en fysiek is dat voor mij een enorme drempel om dat bij mezelf te doen, dus ik probeer het af en toe wel, maar elke keer lukt het niet. Waar we wel op letten is dat we in het missionarisstandje vrijen, maar ook daar heb ik geen idee van of het nu werkelijk helpt of niet.

Wie helpt ons even mee de bomen door het bos te zien?

Femke

2. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Je bent nog niet superlang bezig, dus mijn advies zou zijn om te proberen iets meer te ontspannen hierin. De meeste vrouwen worden vanzelf zwanger door gewoon af en toe te vrijen. 1x in de week is heel normaal hoor, maar als je zwanger wilt worden moet je dan wel een beetje geluk hebben, dus rond de ovulatie iets vaker is handig.

De meeste mensen vertellen hun huisarts helemaal niet dat ze zwanger willen worden voor ze zwanger zijn, dus maak je daar maar niet druk om. En foliumzuur slik je nu, dus dat is prima. Een inwendig onderzoek ga je veel meer krijgen als je eenmaal zwanger bent, dus dat heb je iig al een keer meegemaakt. Het is niet nodig, maar mss had je huisarts een reden om iets te checken, of wilde ze gewoon zeker weten dat je helemaal 100% was voor je zwanger wordt.

Het heftige bloeden bij je menstruatie daar weet ik niet zo veel van, maar het feit dat je gelijk een cyclus hebt van 26 dagen nadat je met de pil bent gestopt is heel erg netjes. Veel vrouwen hebben een heel onregelmatige cyclus na het gebruik van de pil, en sommige zelfs een hele lange tijd geen cyclus.

Hoeveel vocht er vrij komt bij de ejaculatie zegt niet altijd iets over hoeveel zaadjes daar in zitten. Als je een positieve ovulatietest hebt springt je eitje meestal 24-48 uur later. Zaadcellen leven in jou nog 3 tot 7 dagen, dus als jullie vrijen als je een positieve ovulatietest hebt dan zit je eigenlijk altijd wel goed.
    Blijf je wel even liggen na het vrijen? Het liefst met een kussen onder je billen.

Een orgasme helpt voor de vruchtbaarheid, maar dit zijn altijd dingen die maar een klein beetje meer effect hebben. Plezier tijdens het vrijen is veel belangrijker, als het straks toch langer gaat duren voor je zwanger wordt is het heel vervelend als het een "moetje" wordt of als hij helemaal niet meer kan omdat hij een trauma oploopt door de pijn.

Ik heb zelf vanwege pijn bij het vrijen vroeger bij een seksuoloog gelopen. Je geeft aan dat je niet verder wilt ingaan op wat je lastig vindt, en dat is natuurlijk prima, maar mocht je er meer over willen weten dan mag je me PBen.

3. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hey.

Laat het even op zijn beloop en doe ovu testen als je niet teveel seks wil. Het hoeft echt niet elke dag. Om de dag of om de 2 dagen kan ook gewoon (wij hebben het in de maand waarin het raak was maar 3x seks gehad). Verder vind dat van een orgasme erna ook iets waar je op een later tijdstip naar kan kijken als je al een tijd bezig bent.

Als je pas bezig bent en stil staat dat de meeste stellen pas na een half jaar tot een jaar zwanger zijn zonder vanalles uit de kast te halen maar gewoon seks te hebben zou ik het dus echt even zo laten en gewoon proberen.

Ik snap dat je graag wilt maar als het nu al een moetje is dan kan het je echt gaan opbreken.

Sta er ook bij stil dat je pas sinds december bent gestopt met de pil. De meeste dames zijn 3 maanden na de pil nog vol met pil-hormonen. Dat duurt ook echt even.

Succes!

4. sannekirre

7 mrt 2017
    52
    31
    18
    NULL
    NULL
    Femke, je hoort wel vaker dat je elke dag of om de dag moet vrijen, maar bij ons was dat ook een enorm probleem. Of tenminste, we hebben er een probleem van gemaakt maar het was er eigenlijk geen. Het duurt ongeveer een weekje om de voorraad sperma weer bij te vullen. Dit gaat niet bij alle mannen even snel, je hebt er die na een dag weer op de helft zitten maar dus ook die na een dag nog geen drupje hebben bijgemaakt en het achteraf inhalen. Wij hadden net hetzelfde als jij - deden we een weekje niets in de aanloop van de vruchtbare periode dan werd het zoals jij het grappig noemt een uitloopfeest. Dan moest ik rennen naar de wc en dan nog liep het langs mijn benen (sorry voor al wie dat zich nu gaat voorstellen). Maar deden we het daarna weer, oei, dan zag ik gewoon aan zijn gezicht dat het pijn deed. Blijkbaar probeert hun lichaam dan zaad naar boven te pompen en als er nog niet voldoende is doet dat pijn. Wij hebben uiteindelijk altijd twee (en soms zelfs drie) dagen tussen twee vrijbeurten gelaten en kijk, ik ben zwanger. Kan dus prima. Alleen jammer dat je dat zo weinig hoort.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.232
    6.094
    113
    Inderdaad, jullie zijn net bezig, jullie zijn nog jong, probeer ervan te genieten :)
    En als dat 1 keer in de week is, dan is dat 1 keer in de week.
    Zeker als je al bezig bent met ovutesten kan je het een beetje uitmikken dat het gebeurd nadat je een positieve ovulatietest in je handen hebt.
    En 1 keer is al genoeg om zwanger te worden hoor ;)
    Als zelf klaarkomen voor jou niet fijn voelt, gewoon niet doen.

Mijn eerste is ook na 1 keer seks die maand ontstaan, en ik ben nooit klaargekomen na de sex, en zie onderschrift. :p

6. femkepeeters

9 mrt 2017
    64
    30
    18
    Bedankt iedereen. Ik blijf hier langskomen, als jullie nog tips hebben, graag.

7. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Als regelmatig vrijen een probleempje is zou ik ovulatietesten gebruiken. Ze kunnen helpen om goed te timen. Hier de afgelopen ronde rond mijn eisprong ook 1 x seks gehad in die week. Door ovulatietest wisten we goed te timen en het is gelukt. Je hebt maar 1 zaadje nodig!

Deel Deze Pagina