Hallo, Ik heb een vraagje. Ik ben nu 33 weken en 3 dagen zwanger. Behalve de "gewone" bijkomende klachten, gaat alles goed. Gisteren was ik bij de verloskundige en toen ze mijn buik ging voelen, zei ze dat ik een "lastige" buik heb. Ze kan niet goed voelen hoe het kindje ligt. Zelf heb ik wel het gevoel dat het kindje al aardig laag ligt met het hoofdje naar beneden. Puur omdat ik de voetjes vaak boven voel en de wat kleine schopjes/kriebeltjes heel laag beneden. Ook heb ik de laatste tijd wat vaak last van mijn onderbuik, soort menstruatiepijn, een soort spierpijn in mijn bekken en een drukkend gevoel. Dit heb ik haar ook gemeld. Ze heeft mijn baarmoeder opgemeten en kwam op 2/3 NX 34 a 35 cm uit. Daarna zei ze me dat ik voor alle zekerheid een extra echo krijg met 35 weken. Niet omdat ze ongerust is, maar puur om de ligging van het kindje te bepalen, omdat ze dat nu niet goed kan voelen. OP zich best leukl natuurlijk, want zo zie ik zelf ook hoe ze ligt en waarschijnlijk nog ligt met de bevalling. Alleen ben ik niet echt gerust op de "reden" waarom. Is mijn de baarmoeder ook te hoog voor de duur van de zwangerschap? Hij is wel heel smal en zelf denk ik dat hij daardoor wat hoger uitkomt (het kindje moet toch "ergens" heen....). Alvast bedankt voor de reactie, Groetjes!
Hoi Lolaatje, ik ben het helemaal eens met je uitleg van de hoogte van de baarmoeder. De groei is goed, hij zal wellicht een weekje voorlopen, maar dat mag. Ik zou ook niet om die reden een echo laten doen. De reden geef je zelf (smalle baarmoeder). Ik denk dat ze primair voor de ligging een echo wil en het is dan handig dat ze het kindje altijd even opmeten, dan weet de vk dat het inderdaadnog binnen het nomale valt zoals ze denkt. Groetjes Brigitte