Ik moet weer even van mij afschrijven en bemoedigingen ontvangen denk ik We zijn nu 11 maanden gestopt met de pil, vrijwel direct regelmatige cyclus. En nu 7 rondes gericht aan het klussen. Vorige maand een vroege miskraam, helaas. Ik heb een vrij regelmatige cyclus. 28-29 dagen. In die 11 maanden heb ik één keer een uitschieter gehad naar 31 dagen, maar de menstruatie kondigt zich altijd op dezelfde manier aan. 3 dagen van te voren begint de kramp af en toe met rugpijn. De avond ervoor wat heviger, zodat ik kan voorspellen dat het die nacht of ochtend doorbreekt. Ik temperatuur nu een maand of 5, maar vanwege vakantie wilde ik dat niet, omdat mijn ovulatie precies in die vakantie viel. Ik wilde genieten van de vakantie en niet continu bezig zijn met zwanger worden. Als ik temp weet ik dat de dag voor ik ongesteld wordt mijn temperatuur zakt van 37,3 naar 37,1 en op de dag dat ik ongesteld wordt naar 36,9. Dat is tot nu toe elke keer geweest. Maar nu weet ik dus niet wanneer mijn eisprong is geweest. Wel regelmatig geklust. Als ik uitga van de langste cyclus (31 dus) dan zou vandaag mijn NOD zijn en zou ik dag 17 mijn eisprong hebben gehad (LF is altijd 14 dagen) Ik heb gisteren getest, maar was negatief. Ik temperatuur de laatste dagen wel en mijn temp blijft 37.3 wat zou betekenen dat de ongesteldheid nog niet komt. Ik word gek van onzekerheid, want ik ben ervan overtuigd dat het raak is! Al een week last van mijn darmen, moe (slaap wel 11 uur op een nacht en dan ben ik 10 uur later weer moe) nu sinds 3 dagen pijnlijke en gezwollen borsten en nog een grappig detail: mensen geven heel veel complimentjes over hoe ik eruit zie. Ze vinden dat ik er zo goed uitzie. Nu hoeft dat laatste natuurlijk niks te betekenen, maar toch. Ik moet nu voor mijzelf een nieuwe dag kiezen waarop ik ga testen. Ikzelf denk donderdag of vrijdag, om teleurstellingen te voorkomen. Wat denken jullie? Bedankt weer voor het lezen!
Lastig hoor... Ook al was het een vmk de vorige keer misschien dat je lichaam toch wat van slag af is nu? En wie weet heb je pas sinds kort een eisprong gehad? En dus nu veel te vroeg getest? Het blijft toch gokken. I k had op een gegeven moment een paar maanden een cyclus gehad van 28-26-28-30-26 en ineens 45 dagen. Hoe dat kwam? Tja geen idee kan zo ineens wel eens gebeuren.
Er is zo weinig over te zeggen.. Ik had ook altijd van alles behalve toen ik echt zwanger was. Maar ik vraag me af waarom je er zo intensief mee bezig bent? Zeven maanden bezig is frustrerend maar nog niet zo lang. Bij normale vruchtbaarheid moet je er een jaar voor uittrekken. Ik zou gewoon even afwachten en proberen te ontspannen, hoe moeilijk dat ook is..
Nouja, omdat het bij mij altijd hetzelfde riedeltje is.. maar nu dus totaal wat anders. En het is zo vreselijk frustrerend als mensen elke keer weer hetzelfde zeggen: waarom ben je er zo intensief mee bezig? Een jaar is normaal, probeer te ontspannen. dat WEET ik, maar moeilijk is het wel. En ik was vorige maand dus wel zwanger, en ik voel nu heel veel dingen hetzelfde, ben heel realistisch. Heb die maanden ervoor niks gevoeld, omdat ik ook niet zwanger was. Tsja, de een kan het makkelijker van zich afzetten dan de ander
Ik ken je gevoel.. Zit nu ook weer in mijn eerste ronde na een VMK (5 weken en een paar dagen). Mijn VK gaf aan dat ik deze ronde wel eens extra vruchtbaar zou kunnen zijn omdat je de maand hiervoor zwanger bent geweest. Ook ik voel deze week vanalles! Maar zit pas op 7DPO.. En voel me echt heel zwanger, net als vorige maand en toen was het dus ook raak! Als ik jou was zou ik gewoon vandaag of morgen een testje wagen.. Geen bloed geeft moed!