Inwendige echo

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rena, 15 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rena

Rena Actief lid

15 mei 2006
    413
    0
    0
    Noord Holland
    Vraagje....
    Ik heb maandag een afspraak bij de gyneacoloog voor een echo van m'n onderbuik. Ik ben alweer 21 dagen overtijd en m'n ha heeft me doorverwezen.
    Maar wat kunnen ze allemaal ontdekken dan via zo'n inwendige echo? Tenminste ik neem aan dat het een inwendige wordt :rolleyes:
    Heb ik eigenlijk niet gevraagd aan m'n ha....
    Liefs

2. Tacha87

Tacha87 Bekend lid

28 mei 2006
    692
    0
    0
    Hej lieverd
    Mn zus heeft toevallig vorige week een inwendige echo moeten doen.. Zij was bang dat er iets scheelde aan haar eileiders ofzo omdat ze er echt heel veel pijn had!
    Nu de dokter heeft daar kunnen zien dat ze iig niet zanger was :rolleyes: én dat er een eitje was dat bijna was afgebroken..De dokter kon zelfs voorspellen wnn ze haar ongi ging krijgen..En ze had gelijk ook ;)
    Je kunt er dus heel wat zekerheid mee krijgen meis!
    Ik hoop voor jou dat de dr een mooi vruchtje ziet ;)

3. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    ze kunnen zien of je eventueel cystes hebt, ze kunnen meten hoe dik je baarmoederslijmvlies is, ze kunnen kijken of er voldoende follikels zitten en of die los van elkaar zijn etc. ze zullen vast ook willen weten of je een eisprong hebt gehad, en dat testen ze in je bloed.
    wat ze natuurlijk ook kunnen zien, is of je eventueel zwanger bent!!
    heel veel succes meid!
    liefs elfje

4. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Hoeft geen inwendige te zijn hoor, de gyn. zal waarschijnlijk eerst kijken of er met een uitwendige echo een zwangerschap te zien is. Of met een uitwendige ook je eierstokken e.d. bekeken kan worden weet ik niet, volgens mij word dit met een inwendige echo bekeken. Maar hij zal waarschijnlijk kijken hoe je baarmoeder eruit ziet en je eierstokken.

5. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Spannend he meid.
    Ik kan je geen antwoord op je vraag geven, maar wou wel ff laten weten dat ik met je meeleef.
    Nog 2 nachtjes slapen.
    Hoop op een positieve uitslag

Liefs,
    Bibi

6. Rena

Rena Actief lid

15 mei 2006
    413
    0
    0
    Noord Holland
    Oke, dat zijn snelle en duidelijke antwoorden :D . Dank jullie!!!
    In ieder geval zal ik meer zekerheid krijgen dus :) . I hope so!!!!

7. Rena

Rena Actief lid

15 mei 2006
    413
    0
    0
    Noord Holland
    Lief dat je toch even reageert!! Dank je... :D

8. Tacha87

Tacha87 Bekend lid

28 mei 2006
    692
    0
    0
    Je krijgt ZEKER meer zekerheid!
    Ik duim echt voor je dat je zanger bent, en als je het niet bent, dat je :evil: snel doorkomen!
    Hoe laat moet je gaan maandag? Ik ga rond 8u30 :D

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik weet er ook weinig van, maar ook vanuit mij: veel succes!

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hai rena,

met een inwendige echo kunnnen ze o.a zien of je eventueel cystes hebt, ze kunnen meten hoe dik je baarmoederslijmvlies is, ze kunnen kijken of er voldoende follikels zitten en of die los van elkaar zijn etc. ze zullen vast ook willen weten of je een eisprong hebt gehad, en dat testen ze in je bloed.
    wat ze natuurlijk ook kunnen zien, is of je eventueel zwanger bent!!
    heel veel succes meid!
    liefs elfje

waarschijnlijk zal ie idd een uit en inwendige echo doen (zorg dat je een volle blaas hebt als het om een uitwendige echo gaat, en leeg als het om een inwendige gaat) , hij kan dan zien hoe je baarmoeder eruit ziet, de dikte van je baarmoederslijmvlies, hoe je eierstokken eruit ziet, hoe de groei is van je eicellen (follikels) of ze groeien en / of dat je net een eisprong hebt gehad...

(het nagaan van een eisprong gaat trouwens niet via een bloedonderzoek dat kan hij gewoon zien via de echo als je net je eisprong hebt gehad of dat je follikels oftwel eicellen aan het rijpen zijn)

de gyn zal met een inwendige echo pas kunnen zien of je in verwachting bent of niet als je al verder zou zijn dan 5 wkn omdat dan pas iets van hartactie te zien is op de echo..

het is in ieder geval niet iets om je zorgen over te maken, je krijgt alleen maar meer info over hoe het er aan de binnenkant uit ziet en dat is toch wel een hele geruststelling...

ik heb voor anderhalve week terug een uit en inwendige echo gehad, en kreeg te horen dat mijn baarmoeder er mooi uitzag, dat ik net een eisprong had gehad, dat mijn baarmoederslijmvlies mooi dik was, en dat mijn eierstokken er ook mooi uitzagen dus tot zover niets om me druk hoeven te maken...en dat zal hopelijk ook bij jou zo zijn meid, in ieder geval veel succes....

11. Moo

Moo Bekend lid

21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ga er wel vanuit dat het een inwendige echo wordt. Met een inwendige echo kunnen ze gewoon meer zien dan met een uitwendige echo.

En het stelt echt niks voor hoor, zo'n inwendige echo. Behalve dat je in een wat onprettige houding ligt...

Succes in ieder geval!!

12. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Suc6 meid; zal aan je denken!

13. liselotte

liselotte Actief lid

11 jun 2006
    446
    0
    0
    Hey,

Ik ga dinsdag op vakantie, dus ik krijg waarschijnlijk niet meer mee wat de uitslag zal zijn! Ik wil jeheel veel succes wensen en ik hoop voor je dat er een mooi vruchtje in je buik zit!!

Liefs

14. Rena

Rena Actief lid

15 mei 2006
    413
    0
    0
    Noord Holland
    Ben blij dat ik nu weet waar er eigenlijk naar gekeken gaat worden :D . Ik vind het ook niet eng ofzo hoor, en tsja die charmante houding; na mij komen er nog tig die er zo blij liggen dus daar heb ik ook niet echt problemen mee.... Was gewoon benieuwd waar ze eigenlijk naar opzoek gaan.
    Nog 1 nachtje... kan niet wachten tot 10:30 uur :) .
    Vandaag lekker naar het strand dus de dag zal snel voorbijvliegen ;)
    Veel liefs!

15. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    alleen wanneer je net je eisprong hebt gehad,(lees: die dag, of de dag er voor) kan je dit zien op een echo.... via progesteron meting in je bloed kunnen ze daadwerkelijk zien of je een eisprong hebt gehad!!!!

16. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi rena

Succes dan maar morgen en hopen dat je veel zekerheid en positief nieuws krijgt.

Ik moet heel vaak naar de gynaecoloog voor inwendige echoos, omdat ze zo mijn iecel groei in de gate houdt en dan via bloedprikken mijn eisprong kan bepalen.......

Stelt niet veel voor zo'n echo, maar geeft boel duidelijkheid hoor.......

succes morgen
    Twinny

17. Tacha87

Tacha87 Bekend lid

28 mei 2006
    692
    0
    0
    Morgen is het zover meis!
    Voor ons allebei ;)
    Alleen heb jij direct zekerheid! Ik moet nog ff wachten..
    Ben je nerveus? Ik wel hoor.. Ben benieuwd of ik überhaupt een eisprong heb gehad !!
    Ik wens je héél veel succes en mn duimen draaien ;)

18. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Lieve meiden, ik wens jullie heel veel sterkte vandaag!!!! En heel veel succes natuurlijk.... :D

19. rebtam

rebtam Actief lid

27 jun 2006
    331
    0
    0
    Dronten
    Tacha en Rena heel veel succes vandaag.

Duimen draaien op volle toeren. :D

We wachten met spanning op jullie berichtjes. :) :) :) :)

20. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Suc6 meiden!

Deel Deze Pagina