Na de bevalling...solliciteren!!

Discussion in 'Na de bevalling' started by Assi, Aug 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Weet niet goed waar ik dit moet plaatsen.. Aangezien ik bevallen ben, dan maar hier :)

Zijn er nog meer meiden die net zoals ik bevallen zijn en in hun verlof aan het solliciteren zijn naar een baan?
    Ik ontvang nu een bevallingsuitkering van het UWV. Deze loopt tot 1 november 2009. Dus tot die tijd moet ik echt een baan vinden want ben tijdens mijn zwangerschap helaas werkloos geraakt.

Het solliciteren brengt wel stress met zich mee want je staat toch onder tijdsdruk. Dus geniet ik minder van mijn tijd met de kleine :(

Wie nog meer in dit schuitje?

2. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik ben ook aan het solliciteren op het moment. Had een baan toegezegd gekregen, maar ze kropen op het laatst toch nog terug. Hoorde ik tijdens mn kraamweek..lekker lullig. Nu dus aan het solliciteren. Had alles al geregeld mbt kinderopvang enzo, maar weet nu dus niet of ik rond die tijd ook ergens kan beginnen. Inderdaad beetje stress hier.

3. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Dat is lullig! Moet je alsnog op zoek naar een nieuwe baan!
    Lukt het een beetje??

Ik had een functie gevonden die me op het lijf was geschreven, echt dagen over mijn brief gedaan want het was elke keer niet goed genoeg naar mijn idee :)
    Maar vandaag kreeg ik per mail een afwijzing op mijn brief.
    Ach, had het wel verwacht aangezien ik gewerkt heb bij een organisatie die een slechte naam heeft bij de organisatie waar ik heb gesolliciteerd. Jammer dat ik daar dan de dupe van ben, maargoed...
    Baalde vanmiddag onwijs, maar nu ga ik vol moed verder.

Alleen brengt het inderdaad stress met zich mee.
    Het consultatiebureau adviseerde me om gewoon 'even niet' aan werk te denken tijdens mijn verlof...ppfff makkelijk gezegd vanuit hun positie!!!
    Wij kunnen echt niet rondkomen van alleen het salaris van mijn vriend.

4. prrrsam

prrrsam Bekend lid

Jan 1, 2009
    987
    1
    18
    Ook ik ben werkloos geraakt tijdens mijn zwangerschap en met 6 maanden is het een beetje moeilijk solliciteren. Helaas had ik een aantal weken te weinig gewerkt voor een uitkering, dus kreeg helemaal niets. Ik moest ook weer gaan solliciteren, maar omdat ik een enorm gat in m'n CV heb, ben ik al een aantal keren afgewezen. Na goed nagedacht te hebben, heb ik toch maar besloten mijn HBO-studie af te ronden. Hierbij heb je ook recht op KDVtoeslag en dergelijke.. Maar ik weet niet wat jouw situatie is natuurlijk. Anders is het wel aan te bevelen weer te gaan studeren!

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik ook: 2 weken voor de bevalling kreeg ik te horen dat m'n contract niet werd verlengd. Nu dus ww-uitkering en opzoek naar nieuwe baan!

6. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Ben ook opzoek naar een baan. Was al aangenomen, maar uiteindelijk zou ik pas later met de opdracht moeten beginnen dan de bedoeling was. En dat viel samen met de bevalling, dus moest ik helaas afzeggen. Erg balen, vond het een hele leuke baan als freelancer.

ik heb eigenlijk helemaal geen zin om nu te gaan solliciteren en te werken;)

7. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik zie er ook tegenop om straks mijn dochtertje achter te moeten laten.. Vooral als je al een paar maanden thuis hebt gezeten met je kindje.

Maargoed het is niet anders.
    Moet toch echt wel gaan werken want op mijn vriend zijn salaris gaat het echtttt niet! Die verdient nu ook minder vanwege een opleiding die hij vergoedt krijgt van zijn werkgever. Als hij nog in de haven had gewerkt had ik makkelijk thuis kunnen blijven, dat verdiende echt supergoed!

Ik ben nu elke dag op zoek naar passende vacatures. Zit te denken aan buitenschoolse opvang, kinderwerk of tienerwerk..
    Heb zelf een hbo diploma op zak, als sociaal cultureel ondernemer. Ik was altijd jongerenwerkster geweest, maar nu wil ik gewoon iets anders...en een baan met normale tijden.

8. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

Jun 16, 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Helaas, ik zit vanaf 1 januari al thuis. Door mijn zwangerschap en door de economie heb ik vóór de bevalling geen baan kunnen vinden en nu ben ik dan bevallen en weer aan het solliciteren, maar tot nu toe nog geen resultaat... Over 2 weken loopt mijn verlofuitkering af en heb ik nog recht op ww tot uiterlijk februari 2010. Het liefst heb ik meteen na het verlof werk, zodat ik niet meer in de ww hoef, maar zo simpel gaat dat dus niet :(. En ik ben nog wel secretaresse, dus ik kan in iedere branche aan de slag. Ik wil alleen niet meer fulltime aan het werk, maar maximaal 3 dagen. Dat kan ook niet anders, want ik kan mijn dochter moeilijk alleen thuis laten ;). Ik zie alleen als een berg op tegen het moment dat ik bij een nieuwe werkgever moet gaan starten en dus ook voor het eerst echt mijn dochter uit handen moet geven :$. Dat lijkt mij echt een verschrikkelijk moment... Het is voor iedere moeder al moeilijk om weer aan het werk te gaan en je kind ergens te moeten achterlaten, maar ook nog wennen bij een nieuwe werkgever... pfoe... Maar het zal wel moeten, want van het salaris van mijn vriend alleen komen we niet rond...

9. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ik ben niet ontslagen en heb gewoon nog werk na mijn verlof maar ik ga wel solliciteren... Ik wil niet meer terug naar mijn huidige werkgever omdat het gewoon teveel reistijd is. Ik krijg dit ook niet vergoed en als ik alle kosten van mijn loon aftrek hou ik (bijna) niks over.

Dus ik ga werk hier in de buurt zoeken!

Alleen ik kan me er zelf niet toe zetten om eens te beginnen :S

10. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

Jun 16, 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Dat is dan ook wel weer grappig... word ik net uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Spannend! :D

11. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Ook ik ben op zoek naar een baan! In mijn zwangerschap liep mijn contract af.
    Tot 10 juli had ik een zwangerschapsverlofuitkerging.
    Ik krijg tot sept/nov nog ziektewetuit. tgv zwangerschap.

Ik ben nou als de donder aan het solliciteren, want ik wil ook een volwassenopl gaan volgen en die moet wel gefinancieerd worden.

Meiden succes met solliciteren!!!

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb hetzelfde...vorig jaar november is de dag nadat ik vertelde zwanger te zijn mn contract ineens niet verlengd...
    Mn zwangerschapsverlof is deze week afgelopen en nu is het weer de WW...
    Heb me tijdens mn verlof echt niet druk gemaakt om het solliciteren!
    Ook wij redden het echt niet met 1 salaris maar ik wilde die bijzondere periode niet laten verzieken!
    De laatste 3 weekjes ben ik weer een beetje rond gaan kijken en de laatste wek heb ik zelfs 2 gesprekken gehad (die helaas nergens op uit kwamen)
    Vandaag een gesprek met mijn werkcoach gehad...en nu maar weer solliciteren enzo..

13. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Wat vervelend zeg. Het is idd stressen om een nieuwe baan te zoeken. Ik heb erg mazzel gehad. Ik heb gesolliciteerd met 7 maanden zwanger. Werd de dag voor mijn verlof aangenomen. Ze wilden dat ik meteen begon, maar heb voet bij stuk gehouden en vertelde dat ik per september zou komen. Dus dinsdag start ik op mijn nieuwe werk. Ik ben nu 2x wezen kijken, om weer even "in" te komen.

Ik wens jullie heel veel sterkte bij het vinden van een nieuwe baan!

14. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Tijdens mn verlof bleek dat de organisatie me toch niet een nieuw contract kon aanbieden na mn verlof.

Nu ben ik al erg lang bezig werk te zoeken.

kHeb inmiddels al op 20 banen gesolliciteerd (afgelopen week nr. 20 gehaald...).

Balen hoor... kzit dus al meer dan een jaar thuis, en bouw een lekker gat op in mn cv. Zit je dan met je hoge opleiding (WO) en je grote motivatie om te werken...

15. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    jeetje :$
    en ook nog eens wo geschoold!
    wat voor werk zoek je dan? is het een moeilijke sector??

16. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Ja precies, lijkt mij ook erg moeilijk om haar strax achter te moeten laten. Ze staat wel al op de wachtlijst van de creche, voor 1 dagje. Ff kijken hoe dat gaat.
    Opzich komen wij wel rond met de salaris van mn man, alleen ik wil niet weer een jaartje thuis zitten. Heb ik vorig jaar ook gedaan en werd op een gegeven moment echt depri!
    Ik wil max 3 dagen in de week werkenm heb zelf ook een hbo diploma, richting pedagogiek. Ben ook in dezelfde sector als jou aan het zoeken.. Alles wat ik tot nu toe heb gevonden is wel 32u of meer. Daar begin ik niet aan..

17. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik reageer nu eigenlijk alleen op functies als pedagogisch medewerker voor de buitenschoolse opvang.
    Lijkt mij zo leuk. Eens wat anders dan jongeren. Ik heb voorgaande jaren sowieso ook ervaring opgedaan in het werken met kleine kinderen. Wat ik deed leek veel op buitenschoolse opvang, maar dan meer richting het Cultureel Werk.
    Ik heb net 2 sollicitatiebrieven geschreven. Valt me op dat er best veel vacatures zijn.

32 uur vind ik ook wel veel, maar als het niet anders kan... Liever dat dan dat ik werkloos thuis zit. Ik moet namelijk echt werken willen we fatsoenlijk rondkomen.
    Het liefst werk ik 24 uur per week. Heerlijk!

De meeste vacatures die ik tegenkom zijn juist voor minder dan 24 uur... ik wil niet minder dan 20 uur per week werken.
    Want anders verdien ik nog geen drol.
    Ik ga in de buitenschoolse opvang namelijk achteruit in schaal omdat ze mbo vragen..terwijl ik hbo geschoold ben.

Morgen verstuur ik de brieven. Kan ik nog 1x kritisch kijken met een heldere kop want het is nu al bijna 03.30 uur in de nacht :D

Ik hoop dat we allen snel een nieuwe en vooral een leuke baan vinden!

18. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

Feb 8, 2008
    6,688
    0
    36
    Ik ben helaas ook werkloos geraakt in de zwangerschap.. En ik solliciteer op van alles maar hoe gek ook, ik wordt op NIET RELEVANT werkervaring afgewezen.. tja, keuze genoeg natuurlijk! Ach, zelfs van de mensen in de schoonmaakbranche krijg ik geen reactie's.. T'is echt te erg voor woorden..

19. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    En?? Al reacties op je brieven?
    Zelf ben ik nog niet zover om brieven te schrijven. Waar heb je die vacatures van 20u dan:D
    Ikzelf heb ook veel met kinderen gedaan, toch leuker dan met jongeren vind ik. Alleen waren het meer studentenbanen dan een 'echte' baan.
    Het is idd minder dat het bijna allemaal mbo is in die sector. Je wilt toch het liefst iets van het niveau van je diploma.

20. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Jaaaa!

Ik ben net uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, volgende week maandag al!
    Als Pedagogisch medewerker, 24 uur per week.
    Ik zou dan wel met de trein moeten reizen, ong. 2 uur per dag, maar dat heb ik altijd gedaan!

Ze zoeken het liefst per direct mensen, maar je ziet mijn banner...ben nog wel even met verlof. Mijn bevallingsuitkering loopt tot 1 november.
    Zouden jullie je verlof eerder afbreken voor een nieuwe baan? Ze liggen niet bepaald voor het oprapen..

Share This Page