Begin de hoop te verliezen :(

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Maps, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    Hi allemaal,
    Inmiddels zijn wij ook 16 rondes en een vmk verder. Na de volgende menstruatie staat een Hsg op de planning waar ik best tegenop zie. We proberen ons vast te houden aan een sprankje hoop voor deze maand, want de eerste Omo wit test ligt alweer te shinen in de prullenbak.
    23 september had ik een smiley van Cb ovulatietest. En deze zondag verwacht ik mijn menstruatie (29 dagen is mijn cyclus meestal).
    Ik dacht eigenlijk dat de eisprong binnen 24 uur na een positieve test was, meestal een dag later. Maar nu lees ik hier dat het ook 2 dagen later kan zijn? Misschien timen we dan verkeerd met klussen. Na de positieve ovulatietest klussen we en dan slaan we een dag over en ter afsluiting hebben we nog 1x geklust. Het begint nu helaas echt een beetje een verplicht nummer te worden :( .
    Ik heb ook al aardige (menstruatie?) buikpijn en gelige afscheiding wat ik meestal voor de menstruatie heb. Hopelijk kunnen jullie mij nog wat kennis/hoop/ geruststelling geven.
    Liefs

2. Plusje

Plusje Bekend lid

1 apr 2017
    709
    285
    63
    Allereerst een dikke knuffel!
    Je hebt het waarschijnlijk allemaal al een keer gehoord, maar hou moed, geen bloed geeft moed! Heb vaker gelezen dat krampen er ook bij kunnen horen. En de zwemmertjes kunnen tot wel 5 dagen overleven, dus je hoeft niet persee verkeerd getimed te hebben..
    Als laatste nog een dikke knuffel.

Maps vindt dit leuk.
  3. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Wat vervelend dat jullie al een tijd bezig zijn. Als je ovulatietest de 23e positief was dan kan je eisprong de 25e geweest zijn inderdaad... Je bent dan nu nog maar 9 dpo en wel heel erg vroeg met testen: ik had 11 dpo een tuurstreepje namelijk.
    Ga voor je duimen dat het toch raak is!
    Klussen op de dag van positieve test en dag erna of daarna moet in principe voldoende zijn hoor. Wellicht eens dag van positieve test en dag erna klussen als je een volgende ronde in gaat?

4. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Slopend hè, dat wachten. :( Hier ook al lang bezig. Ik heb helaas geen tips of moedpraatjes voor je, maar wel over de HSG. Ik heb hem vorig jaar gehad en het is mij echt meegevallen na alle horrorverhalen die ik las. Contrastvloeistof inspuiten deed zeer, gaf weeën achtige pijn. Verder was het niet prettig maar ook niet extreem pijnlijk! En neem van te voren pijnstilling in (naproxen en paracetamol), waarschijnlijk schrijft de gyn je dat ook voor.

Sterkte en succes!

5. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    Dank jullie wel lieve meiden, dat geeft een beetje hoop!

@SMJD ik dacht dat om de dag klussen effectiever is voor de zaadjes. Probeer er daarom wel een dag tussen te laten. Maar volgende maand eens anders proberen ;).
    We hebben ook 4 dagen eens achter elkaar geklust maar helaas ook geen effect.
    @Chocoladetaart wat een geruststelling dat de hsg meevalt. Dat ontneemt toch wat zorgen.

Ja die laatste week blijft spannend, ik weet dat vroeg testen niet handig is maar toch ben ik te nieuwschierig om te wachten tot nod.

6. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Dat is alleen wanneer er vruchtbaarheidsproblemen bij de man zijn, anders is 2 dagen achter elkaar niet erg.

Maps vindt dit leuk.
  7. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    We gaan het proberen, klinkt hoopvol. En dan 2 dagen ervoor ook een keer bijvoorbeeld? Of gewoon wachten tot positieve test en dan ervoor gaan ;). Vind het timen best lastig steeds. Maar zou eigenlijk ook niet veel uit moeten maken denk ik. Zaad van mijn man is onderzocht en was helemaal goed.

SMJD vindt dit leuk.
  8. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik ben zwanger geraakt door te klussen de dag op of erna. Zou ook zeker ervm genieten ener niet te veel een moeten van maken

Maps vindt dit leuk.
  9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Zijn er ook op hormonen geprikt? Zoals fsh, oestradiol en amh?

10. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Vervelend dat het nog niet gelukt is, ik weet hoe je je voelt.
    Over die Hsg.. ik voelde er 0.0 van! Geen pijn, krampen, weeïg gevoel, niks! Maak je er niet te druk om.

11. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    Sinds gister breekt de mentruatie door, ronde zoveel.. Hsg maandag de 16e.
    Er is op hormonen geprikt, maar ik heb het idee alleen de progesteron? Ik ga het de 16e direct navragen, dank je @aicirtap voor de tip!
    @Eef92 jij bent ook al een hele tijd bezig zie ik, sterkte lieve meid. Ik zie gelukkig niet meer op tegen de hsg, het vertrouwen in mijn lichaam wordt wel minder iedere maand.
    Wij hebben wel al een gezond kindje van 3. Met daarbij de vmk en alle onderzoeken hebben ze tegen ons gezegd na de hsg moeten we het 2 jaar zelf proberen.

12. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Ja we hebben nog 2 maanden zelf de tijd voor we de mmm ingaan. Vrijdag is mijn NOD , maar ik geloof er ook niet zo in!
    2 jaar?! Pff dat is niet niks. Sterkte!

13. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    Sterkte meid met het laatste weekje, is altijd spannend dat afwachten tot de nod. Hoop voor je dat je niet de mmm in hoeft en straks een positieve test in handen hebt!
    Ik vind 2 jaar ook wel erg lang, we gaan naar België/Gent in januari de afspraak staat al. Hopen dat zij meer voor ons kunnen betekenen tzt, want 2 jaar vinden we wel erg lang,

14. xDelicious

xDelicious Actief lid

5 jan 2017
    492
    241
    43
    Vrouw
    Als ik zoveel rondes geprobeerd zou hebben en het zou me niet gelukt zijn dan zou ik denken dat mijn eispong laat is of al geweest is ( ik heb nog nooit ovulatietesten gebruikt )
    Ik zou dan 2 weken lang elke dag klussen en als het dan niet raak is zou ik me wel een beetje zorgen gaan maken.
    Er kan van alles aan de hand zijn, misschien dat de eicel minder lang leeft.. maar ik zou dit toch proberen om het zeker te weten :)

Deel Deze Pagina