Hoi dames, Wil iemand met mij meedenken? 23 okt laatste menstruatie gestart, eisprong op dag 19 of 20 gehad (dmv ovulatietesten gespot). 23 november eerste echte positieve zwangerschapstest (cb 1,2 weken). De weken hiervoor twijfel testen. Man en ik zagen er iets anders in. Gisteren eetste echo gehad, adhv berekening verloskundige moest ik 6,4 zwanger zijn. Echo gaf 4,4 aan. Verloskundige zei dat het haar weinig gerust stelt en dat ik van een miskraam mag uitgaan. Omdat zij ook een cyste zag doorverwezen naar de gynaecoloog. Gynaecoloog ziet een cyste maar denkt dat dit het gele lichaam is. Dus gen reden tot zorg. En geeft aan dat de termijn kan kloppen, late innesteling of mijn onregelmatige cyclus zou een gat van 2 weken kunnen verklaren. Ik merk dat ik door de deze twee verhalen van links naar rechts geslingerd ben qua emotie. Over 2,5 week weer een echo. Iemand iets soortgelijks meegemaakt? Hoe is dit afgelopen? Zou een gat van twee weken inderdaad verklaarbaar zijn? Bedankt allemaal!
Hoi, Wat onzeker zeg.. Het eerste wat ik er van denk is, als jij ruim 2 weken geleden al positief getest heb kun je nu niet ruim 4 weken zwanger zijn want je kunt niet tijdens de innesteling al positief testen.. Dus wat dat betreft ziet het er inderdaad niet echt positief uit.. Wel lees ik hier regelmatig dat ze soms een groeispurt maken waardoor het termijn later wel klopt.. Ik hoop voor je dat het goed afloopt, succes en sterkte met afwachten!!
Ik weet hoe lastig deze situatie is. Ik ben ook bang dat je gezien de eerste duidelijke positieve test niet echt veel minder ver kan zijn. En je rekening moet houden met een miskraam. Wie weet heeft de gyn gelijk maar mijn ervaring is dat ze zelf de vooruitgang en groei willen bekijken en niet zo erg uitgaan van wanneer jij zegt dat je een eisprong hebt gehad of de bevruchting heeft plaatsgevonden. Ook al weet je het zeker. Op basis van 1 echo zullen ze dan niet meteen concluderen dat het mis is, dat weten ze pas als ze de groei tussen twee echo's vergelijken. Ik maak deze situatie nu ook voor de tweede keer mee en het is leven tussen hoop en vrees! Heel veel sterkte met deze onzekerheid!
Hoi, eerst en vooral sterkte meid! Ik heb op 7,5 weken men eerste echo gehad, dat was voor mij ook schrikken zoals bij jou, het vruchtje was nog maar 6 weken terwijl ik 9 dagen na ovulatie al positief testte. Ik wist dus dat er iets niet klopte maar volgens gynaecoloog was de kans nog 50/50 dat het goed zou komen. Het zou dan een diapauze zijn (de baby stopt een tijdje met ontwikkelen en gaat dan weer verder). Bij mij is het echter verkeerd uitgedraaid. 1 week later teruggegaan en op 8,5 weken was het vruchtje nog steeds 6 weken. Heb dus op 23 november een miskraam moeten opwekken. Ik zou de hoop echter nog niet volledig verliezen want ik heb ook al verhalen gelezen waarbij het een diapauze was en waarbij alles toch goed is gekomen. Ik duim voor je meid, deze ellende wens ik niemand toe! Liefs x
Hoi, een gat van 2 weken is best groot ja. Ik heb dit voor de geboorte van mijn zoontje meegemaakt en dit is helaas niet goed uitgepakt. 2 weken later kreeg ik alsnog een miskraam. Op dit moment heb ik hetzelfde verhaal weer en heb dus ook niet veel hoop. (morgen weer een echo) Toch hoor je ook veel positieve verhalen. Er zijn veel mensen bij wie het uiteindelijk wel goed is gekomen. Het is allemaal zo klein en dus ook zo moeilijk te meten. een meetfout van een mm kan al een week schelen. Veel sterkte met het wachten.... liefs
Bedankt voor jullie reacties! Ik kon het niet volhouden tot de volgende echo dus heb op eigen kosten/initiatief een medische echo aangevraagd, vanochtend gehad. Het hartje klopte en zij wist mij te vertellen dat ik tussen de 5,5 en 6,0 zit en niet iets de richting van 4,4. Ben zoo enorm opgelucht!
Dat is fijn, een kloppend hartje geeft al wat meer zekerheid. Hopelijk blijft het goed doorgroeien! Veel geluk.