Ruim een jaar geleden kwamen we er achter dat ik zwanger was van een tweede. Dit was gepland en in ronde 2 gelijk raak! Met 7,5 week een prima echo met kloppend hartje en 2 dagen voor de termijnecho kreeg ik helaas bloedverlies en bleek het hartje gestopt te zijn rond 8 weken. Het duurde even voor ik helemaal schoon was maar toen zijn we vol goede moed verder gegaan. Inmiddels zijn we 10 rondes verder en heb ik vorige week m'n tweede IUI gehad en word ik over een maand 40. Er is geen reden gevonden vooralsnog waarom het niet meer lukt. Erg frustrerend omdat ik het gevoel heb dat ik die MA pas een plekje kan geven als ik weer zwanger ben. En inmiddels zijn zo'n beetje al mijn vriendinnen die tegelijk zwanger waren bevallen en zijn er weer nieuwe zwangeren bijgekomen. Wie herkent dit gevoel? En bij wie lukt het ook niet om weer zwanger te worden?
Wat verdrietig dat het het tot op heden nog niet gelukt is som zwanger te raken. Zo frustrerend inderdaad om dan te zien dat je vriendinnen wel zwanger worden. Ik herken het helemaal. Moed en hoop houden zou ik zeggen maar dat is zo moeilijk. Ik heb ik november mijn eerste miskraam gehad en vier maanden kater, maart dit jaar was ik wéér zwanger.ook dit is een miskraam geworden. Wij zijn weer begonnen. Ik hoop dat ik snel weer zwanger ben maar wat zal dat tegen vallen als dat niet zo is. Sterkte!!
Wij zijn ook weer bezig na een MA.. Ik merk wel dat na de MA ik veel gefrustreerder bezig ben. Als mn vriend geen zin heeft in sex en het moet die dag dan heb ik ruzie. Nu probeer ik iets meer te relaxen.. Ben overigens nog niet ongesteld geworden na mijn curretage. Ik hoop dat ik snel weer zwanger ben, ik denk dat ik pas dan mijn MA een plekje kan geven. Nu voelt het een beetje als iedereen wel en ik niet.. Al weet ik dat er veel meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt.. Succes!
Ik zie dat er al even niet meer geschreven is in dit topic... maar wil toch ook graag reageren. Ik heb in okt 2013 een MA/partiele mola gehad, waarvoor ik een curettage heb ondergaan. Sindsdien ben ik niet meer zwanger geweest, nu 7 rondes verder Ik ga a.s. dinsdag even naar de huisarts om bovenstaande te bespreken. En ik hoop heel erg op een verwijzing voor verder onderzoek, want alles bij elkaar zijn we nu langer dan een jaar bezig en hebben nog geen succes gehad... boannan, ik herken je gevoel heel erg.. ik vind de teleurstelling elke maand ook echt niet leuk meer twijfel over mezelf, teleurstelling in mijn lichaam. Ik heb onlangs ook de eigenlijke uitgerekende datum voorbij zien komen en dat doet echt pijn, omdat ik nog steeds met lege handen sta. Hoe ben jij zo 'snel' in de mmm terecht gekomen?
Ik ben helaas een ervarings deskundige, heb in 2 jaar tijd 4 missed abortion's achter elkaar gehad. Werd altijd supersnel zwanger ( zo om de 3 maanden) maar helaas ging het elke keer fout. Tussen mijn laatste MA en deze succesvolle zwangerschap heeft iets meer dan èèn jaar gezeten, vreselijk frustrerend! Maar meiden het kan dus wel,echt!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn dat je je positieve verhaal wilt delen En jeetje wat heftig zeg... 4 MA's in 2 jaar tijd Ben jij toen de mmm in gegaan? Hoe heb jij het volgehouden? Ik word af en te gek van mezelf en die negatieve gedachten.... Genoeg afleiding: sporten, kleuren/tekenen, afspreken met vriendinnen (die nu ook allemaal zwanger worden),werk/opleiding,... niks helpt echt!
Dank je! Ik ben volledig binnenste buiten gekeerd in Nederland en in België, en op een minimale schildklier afwijking na is er geen oorzaak gevonden. Tja en hoe kom je het jaar door? Het was een hel en super frustrerend dat ik maar niet zwanger werd, ik heb echt moeten vechten om maar niet door te draaien, op een gegeven moment was ik het zooooo zat dat ik de ovulatie en zwangerschap testen heb weggegooid en heb mezelf een dure fles whisky kado gedaan en mijn lief en ik hebben precies 1 maand flink de bloemetjes buiten gezet d.m.v veel drank, eten en fijne vrijpartijen..... Totdat het besef kwam dat ik niet ongesteld was geworden..... En zie het resultaat
Hier heeft het 2 jaar geduurd voordat ik zwanger werd na mijn MA. Ik kreeg een curettage en werd niet meer ongesteld. Uiteindelijk bleek ik vol verklevingen te zitten. Normaal zwanger worden zat er niet meer in. En dat terwijl ik altijd binnen 3 maanden zwanger was Er is ons toen ivf aangeboden, dat hebben we lang afgehouden. Maar de wens en het verdriet waren te groot, dus toch voor ivf gegaan uiteindelijk. Nu wonder boven wonder zwanger van de 3de terugplaatsing. Meiden, het is zoooo zwaar om niet meer zwanger te worden. Andere meiden die wel zwanger worden, jij die vergeten wordt om nog eens te vragen hoe het met je gaat..... Mensen die het niet meegemaakt hebben, hebben geen besef van de pijn die je in je hart kunt voelen. Je lijf dat zo leeg voelt. Ik heb geprobeerd om mijn wens naast me neer te leggen, door wat meer te gaan sporten, wat af te vallen, leuke dingen te doen met vrienden en te genieten van de twee kids die we al hadden. De wens kregen we niet weg, ik ben blij dat we overstag gegaan zijn voor ivf. Ik hoop dat het jullie ook snel gegund is, want een miskraam kun je pas volledig verwerken als je weer nieuw leven hebt om naar uit te kijken is mijn ervaring. Dikke knuffel allemaal!
Jeetje ook een heel vervelend verhaal zeg... Wel heel fijn dat je nu weer zwanger bent! Gefeliciteerd!! Lief dat je even je verhaal wilde delen; geeft toch hoop En je hebt gelijk hoor; niemand begrijpt het echt en ook ik denk dat alleen een nieuwe zwangerschap het echte 'medicijn' is na zo'n ervaring.
Ha! Dat vind ik een mooi verhaal.. Natuurlijk niet wat je hebt meegemaakt, maar moet je zien wat daar uit is gekomen! Top.. Van harte gefeliciteerd