Wachten-herkenning-7dpo?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Me988, 10 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me988

Me988 Actief lid

28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Iets met wachten is moeilijk! Sorry! Maar ik heb de afgelopen 2 dagen ongesteldheids pijn gehad en zat regelmatig op de wc op te kijken of ik toch al ongesteld was geworden. Nu heb ik sinds vanmiddag een gekke trekkende spierpijn ofzo helemaal onderin m’n buik waar ik eerst de menstruatie pijn had...
    ik had maandag 2 april een knal ovulatie test. Dan ben ik nu 7dpo toch? Kunnen deze klachten dan al van iets mbt zwangerschap/vruchtje/innesteling zijn? En herkent iemand dit? Voelt heel vreemd en kan t mij niets meer herinneren van m’n vorige zwangerschappen in die periode.. weet niet zo goed waar ik deze vraag t beste kan stellen dus hopelijk hier op de juiste plek?

2. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Dan zit je idd op ongeveer 7 DPO. Dan kan het zeer zeker de innesteling zijn. Want die is volgens mij tussen 5 en 12 DPO met een gemiddelde op dag 9 geloof ik. Maar als het echt je innesteling is dan ga je vanaf nu HCG aanmaken en kun je over een paar dagen wel testen hoor! :)

3. Me988

Me988 Actief lid

28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Hoe tel je dan? Ik dacht 6-7dpo haha sommige testen op 8dpo al, maar is dat echt handig of beter wachten tot minimaal 10dpo?

4. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    2 april positieve ovulatietest is op 3 of 4 april eisprong, dan zit je nu op 6 of 7 dpo. Het kan van alles zijn, maar inderdaad ook een innesteling. Ik hoop het voor je!

5. maaike3

maaike3 Bekend lid

31 aug 2009
    772
    255
    63
    Ik snap echt niks van dat dpo want je weet toch nooit waneer die springt? Want als je op 2 april een positieve ovulatie test hebt gehad, springt je ei toch binnen 24 tot 48 uur? Dan is het toch 6dpo? Ik kan het helemaal mis hebben hoor maar ik had zelf 31 maart een positieve ovulatie test en 2 april ovulatie pijn. Ik hoop voor jou snel een mooie test

TJR vindt dit leuk.
  6. Me988

Me988 Actief lid

28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Ik ben ook de draad beetje kwijt met t dpo idd hoor.. maar zoals Monique93 zegt nu dus6-7 dpo.. nog even geduld zorgt voor minder stress denk Ik. Dus ga niet eerder dan zaterdag testen denk ik

7. maaike3

maaike3 Bekend lid

31 aug 2009
    772
    255
    63
    Mijn zoontje wordt 2 zaterdag wie weet brengt het voor ons beide geluk. Hihi

Me988 vindt dit leuk.
  8. MamaZijnIsDeBom

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    het ligt er ook maar net aan waar in de piek je test. Daarom zeggen ze soms ook dat je beter vaker op een dag kan testen. Hoe dan ook, ik zou de dag na je positieve ovulatietest je ovulatie dag nemen. Maar het kan ook de dag erna zijn.

Het is allemaal erg ingewikkeld! en dat is niet zo erg, maar je wil het zo graag weten! Dus haal je je hoop uit ieder steekje wat je voelt, en struin je internet af naar informatie... helaas is heel pril zwanger zijn erg te vergelijken met ongesteld worden. Dat maakt het super lastig.

En dan te bedenken dat ik weet niet hoeveel jaar geleden er nog geen zwangerschapstesten waren. Hoe deden mensen dat!!! Ik zou gek worden.

9. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Alleen als je temperatuurt kun je zeker zijn wanneer je eisprong was. Met ovulatietesten is het inderdaad een beetje gokken wanneer je ei springt in die 48 uur.

10. MamaZijnIsDeBom

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Dat temperaturen lijkt me echt een hele klus. Heb er eens over gelezen... en ik begreep dat je dan iedere dag, op hetzelfde moment, precies na het wakker worden, na ongeveer evenveel slaap moet tempen. Met andere woorden; je moet iedere avond ongeveer even laat naar bed, je moet je wekker zetten als je niet hoeft te werken. En zelfs dan zijn er volgens mij vrouwen die er geen touw aan vast kunnen knopen.

Maar ik ben een leek hoor... dus het kan maar zo volledig anders zijn.

11. Me988

Me988 Actief lid

28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Ik heb maandag ochtend (2-4) die positieve test gehad. Hij knalde want de test streep was duidelijker dan de controle streep. Ik lees dus altijd dat als je ziet dat de test streep lichter word je daar niets uit op kunt maken? En dat je t beste van 48 uur uit kunt gaan? Dus dan is donderdag 1DPO?

12. MamaZijnIsDeBom

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Nou... volgens mij duurt de LH piek zo'n 3 dagen. Waarin hij dus van de normale waarde, omhoog schiet, en weer afzakt naar waar hij begon. je eisprong is halverwege de daling van die piek (voor zover ik weet, maar misschien kan dit verschillen) dat betekend dat je eisprong 24 tot 36 is na het begin van de piek. Maar als je positief test, na 24 uur niet testen, dan kan je nooit zeker weten wanneer je piek precies begonnen is. Je kan al heel dichtbij je ovulatie zitten, of je kan pas net in je LH piek zitten waardoor je nog 36 uur hebt.

Snap je?

Deel Deze Pagina