Vruchtje gestopt met groeien. Curettage (Breda)?

Discussie in 'Miskraam' gestart door prulletje2, 21 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Mijn gyn is nu dr Klaver. Ik heb het idee dat zij er nog niet zo lang is. Ze had eerst nog geen naambordje bij haar kamer. Maar misschien heeft dat een andere reden, dat weet ik natuurlijk niet. Maar heb er al een paar meer gezien op de spoed poli.
    Wie had jij?

2. migske

migske Niet meer actief

ok, nee die ken ik niet, ik had dr van Bavel de laatste 'goede' curretage en de eerste Dr. Heidanus echt een #### :x
    Maar ik weet zeker dat het goed komt meis en dat je snel weer mag proberen voor een plakbeeb, ik leef onwijs met je mee, hoelaat moet je morgen? dan steek ik een kaarsje aan, en oh als je morgen moet dan zal verpleegkundige Jan je wss voorbereiden, kan je vertellen da's de liefste die ik ooit heb gehad qua verzorging ik ben beide keren op vrijdag geholpen en beide keren was hij de voorbereider haha laat me maar weten :)

3. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Nee, ik hoef dinsdag pas! En dat is dan alleen nog maar de echo.
    Ik had maandag een echo en toen hoorden we dat het gestopt was met groeien. Toen begon ze al voorzichtig over pillen of curettage, maar ik was veel te overstuur, ik wilde daar echt niks van weten. Want stél nou dat ze het mis had, dan zouden ze iets levends weghalen, dat vond ik een verschrikkelijk idee! Maar afwachten kon ook helemaal geen kwaad zei ze.
    Nu moet ik dus dinsdag terug en dan gaat ze nog een keer kijken, maar de situatie zal hoogstwaarschijnlijk hetzelfde zijn.

Hoe lang duurde het bij jullie vanaf het moment dat je bij de gyn koos voor curettage en het moment dat je ook daadwerkelijk de ingreep kreeg? Moet je daar lang op wachten? Lijkt me niet dat ze het dezelfde dag nog doen of wel?

4. migske

migske Niet meer actief

Nee hier de 1e keer na 2 weken en de 2e keer met spoed op maandag echo op vrijdag geholpen

5. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Oh, poeh, 2 weken, dat vind ik wel lang! Als ik eenmaal besloten heb dat het eruit moet dan wil ik dat liefst zo snel mogelijk. Het duurt nu al even tot dinsdag (en dat was eigen keus hoor) maar nóg 2 weken erbij, bah, daar had ik niet op gerekend. We willen nu graag verder, maar dat gaat niet zolang het er niet uit is.

6. migske

migske Niet meer actief

Maar ik had een placenta rest he meis, niet wat jij nu helaas moet doorstaan, ik denk dat je die week nog geholpen word hoor, maar niet dezelfde dag hoor moet wel gepland worden :(

7. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ohja, natuurlijk, ik hoop het dan :). Hopelijk hebben ze vlug plaats. Bah, het is allemaal niet leuk, maar als het dan toch moet, dan maar liever snel.

8. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    De prutser was kok die deed curretage maar placenta vast en 2 liter bloed verloren zonder bloed te ontvangen want zij dacht ze is 22 (toen ben inmiddels 24) dus kijken maar aan... een paar dagen later stuurde ze mij naar huis met 41 graden koorts,bloedophoping,en flinke ontstekingswaarde.. op een zondag terrug voor controle meet spoed geopereerd want had inwendige bloeding door restant placenta... 2de keer dokter van bavel wel goed gedaan maar kwam op controle achtee dat er vocht in baarmoeder zat en verklevingen en dit bleek achteraf 1 grote sprookjesverhaal te zijn want met dagopname bleek alles schoon te zijn.. mijn vraag waarom 2 keer diep innestelt was door een stof in slijmvlies? En miskramen waren:dikke vette pech... dit vond ik meer dan onproffesioneel benadering van iemand die al een tweeling met 13,5 heeft verloren en kindje met 7 weken. En dat te denken dat ze stuk placenta zagen op vrijdags en mij naar huis sturen omdat t paasweekend was em ze mij week erop pas gingen currenteren...ik heb gevraagt of ze weer dezelfde fouten gingen maken als t jaar erop en kwam erop neer dat ik maar geduld moest hebben met als resultaat... grote bloedophoping om stuk placenta en aldus complicaties. Lang leven de langedijk dit krijgt nog zeker een staartje. Tis niet alleen het verlies van je kinderen maar dat eromheen heeft diepe littekens gemaakt... een jaar lang revalideren omdat ik geen bloed kreeg toegedient en een trauma voor aankomende zwangerschap omdat ik alleen het negatieve ervan heb meegekregen en verdriet en fouten. In toekomst buiten breda naar een gyn en niet meer de langedijk. Dus mochten ze aankomen op een dag met dokter kok aub weiger dit. Xxx

9. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Jaar erop moest een kaar terug zijn. Vele typfouten omdat ik via de telefoon typ sorry daarvoor.

10. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    En lieve prulletje voordat ik t vergeet... mocht ik niet meer op forum komen een paar dagen wil ik je heel veel sterkte wensen ik steek een kaarsje voor je op. En maak je niet teveel zorgen niet alle artsen maken fouten en hoop en gun jou een goede arts die je ook goede nazorg geef want het verlies van je kindje is niet niks hoe groot,klein het ook is je bent en blijft zijn/haar mama en vind dat iedere moeder die zijn kind verliest goede nazorg moet krijgen. Een dikke knuffel vanuit breda xxx

11. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Oh bah wat naar menneke!
    Die dr Kok heb ik de eerste keer op de spoed poli gehad. Vond haar ook echt niet leuk!
    Het is mijn eerste zwangerschap en ik heb emotioneel heel wat moeten overwinnen om te beginnen aan zwanger worden. Ik vond het doodeng. En ik heb heel erg moeite met intimiteit. Niet met mijn man hoor, maar andere mensen hoefden écht niet tussen mijn benen te kijken zeg maar. (Vandaar ook dat ik hier precies wil weten hoe alles gaat). Maar goed, een kindje wilde ik wel heel graag, dus ik ben maar in het diepe gesprongen. De 2e ronde was het raak, heel snel dus. Daar schrok ik toen wel even van, maar ik was ook zó blij! Nu wilde ik het écht niet meer kwijt! En toen begonnen de krampen. Ze deden veel pijn, maar ik dacht 'ik zit het wel uit, want ik wil niet naar de dokter, want dat wordt zeker weten een inwendige echo'. Maar ja, toen werden de krampen op een gegeven moment echt ondraaglijk en toen hebben we toch maar de vk gebeld en moest ik de volgende dag naar de spoed poli voor een echo. Oh wat was ik bang! Deels voor het kindje, maar nog veel meer dat ik daar mijn broek uit moest doen en met mijn benen wijd moest gaan zitten en dat zij wat in me zou gaan stoppen. (En nee geen negatieve dingen meegemaakt in het verleden, ik was gewoon echt heel bang).
    Nou en toen kreeg ik dus die dr Kok. Had ze me eerst 3 uur laten wachten, want ze waren uitgelopen, dus dat was al vervelend. Oh wat was zij onaardig zeg! Ze toonde totaal geen begrip voor mijn angst. Uiteindelijk was ik zover dat ik mijn broek uit had (had wel een jurkje erover, dus kon het mooi bedekken) en ik zat op de stoel. Toen zei ze dat ik mijn benen in die steunen moest leggen, maar dat durfde ik niet. Ik begon te huilen, zo erg vond ik het. Mijn man was erbij en was super lief voor me. Maar zij zei helemaal niks. Ze zat maar een beetje ongeduldig te wachten tot ik uitgehuild was. Dat gebeurde niet zomaar. Toen vroeg ze uiteindelijk dan of ik iets meegemaakt had, maar toen ik nee zei vond ze me geloof ik maar een aansteller. Ze zei het niet maar was wel erg ongeduldig. Ja, kan wel zijn dat je 3 uur achter op schema loopt, maar dan nog heb ik net zoveel recht om de tijd voor genomen te worden als ieder ander. Uiteindelijk heeft mijn man me zover gekregen dat ik het toch deed, want ja, het kindje stond wel voorop dus daar heb ik het uiteindelijk ook voor gedaan.
    Maar tijdens de echo legde ze helemaal niks uit wat ze zag ofzo. Ze keek alleen even, trok dat ding er weer uit en ik moest me weer aankleden. Toen dat gebeurd was zei ze 'het was te klein om iets te zien, kom over 2 dagen maar terug en doe wat met die angst'. Nouja! Ik vond dat echt stom. En 's avonds heb ik zó verschikkelijk zitten huilen nog over wat er gebeurd was. Het was echt niet leuk!
    De 2 dagen erna had ik iemand anders, weet haar naam niet meer, jong meisje met bruine krullen, maar wat een wereld van verschil was dat. Die legde tijdens de echo tenminste uit wat de eierstokken waren en waar de baarmoeder zat en wat ik zou moeten zien en waar mijn krampen vandaan zouden kunnen komen en ging dingen opmeten en nam echt de tijd voor me. Toen had ik ook helemaal geen last van huilbuien of niks.
    Die Kok is echt een akelig mens ja! Volgens mij was die ook nog heel erg van de oude stempel.

12. xxyvonxx

xxyvonxx Lid

20 jul 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey prulletje, hoe gaat het nu met je?
    XXX

13. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Hee lief dat je eraan denkt :).
    Het gaat hier weer redelijk goed. Morgen naar het ziekenhuis. Vind het wel spannend wat er verder gaat gebeuren. Zal morgen wel weer even een update geven. :)

14. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Succes morgen lieve Prulletje!

15. migske

migske Niet meer actief

heel veel succes morgen meis! zal aan je denken hoor!
    hoelaat moet je?

16. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    9.20u. We zijn nu onderweg

17. migske

migske Niet meer actief

oh sorry had niet goed gelezen:( heel veel succes en het komt goed!! ik steek een kaarsje aan en dan zul je zien dat als je wakker word weer goed gaat met je!

18. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ik hoef vandaag de curettage nog niet denk ik hoor. Alleen een echo denk ik. Daarna zal ze wel een afspraak maken. Hoop wel dat het snel kan.

19. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Fijn dat je zo vroeg in de ochtend al terecht kon. Sterkte!

20. migske

migske Niet meer actief

och ja da's waar ook jeetje zeg ben ik ff lekker dom vandaag:(:$

Deel Deze Pagina