Vruchtje groeit niet goed

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Secretcharm25, 21 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Secretcharm25

4 jun 2021
    15
    13
    3
    Vrouw
    Dag iedereen.. wij zitten in een fertiliteitstraject, in een wachtmaand werden bij plots natuurlijk zwanger! Zeer blij, maar heeft niet lang geduurd.. in het begin steeg mijn HCG te traag waardoor ze vreesden voor een BBZ. Uiteindelijk bleek er toch een vruchtzakje en vruchtje te zien (1,8mm). Gynaecologe verwittigde al om rekening te houden met slechte afloop door slechte HCG stijging. Ik was toen 5+2. 3 dagen later niets van groei, of hartslag, vruchtje nog steeds 1,8mm dus. Toen werden de opties voor miskraam op te wekken besproken, maar toch nog laatste controle 4 dagen later gepland. Vruchtje gegroeid naar 2,5mm en hartslag. Toen gemeten op 5+6. Gynaecoloog gaf het nog steeds minder dan 50% kans. 3 dagen later vruchtje gegroeid naar 4,1 mm en nog steeds hartslag (6+1), voorzichtig optimistisch.. nu 5 dagen later vruchtje amper gegroeid naar 4,5mm, wel nog hartslag (6+1 gemeten). Het vruchtje komt constant achter in groei, de afgelopen weken waren bang afwachten.. met ups and downs. Ik heb het volledig gehad met het afwachten. Het ziet er zeker nier goed uit na de laatste keer, en verwachten dat het hartje waarschijnlijk volgende echo niet meer klopt. Ik wou eens horen als er anderen ervaring hadden met dergelijke rollercoaster?

2. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Helaas was hier steeds iets achter in groei of een hartslag die aan de trage kant was nooit goed. Ik vind dit ook niet heel bemoedigend klinken maar hoop voor jullie mee op ander nieuws!

3. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.717
    7.198
    113
    Vrouw
    Wat een vervelende situatie zeg. Doordat er wel groei is en ook een hartslag krijg je toch hoop. Ik vrees echter wel dat dit niet goed gaat aflopen. Dan heb je dat liever ook maar nu, zodat je weer door kunt. Sterkte! ♡

Deel Deze Pagina