Vraag over echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Carola36, Sep 29, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Carola36

Carola36 Actief lid

Sep 20, 2009
    198
    14
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik stel deze vraag voor iemand anders.
    Zij heeft gister een echo gehad met 6.3 weken zwangerschap. Deze zag er uit zoals op de foto (dit is niet haar echo, ze heeft geen foto mee gekregen)
    Nu vertelde de gynaecoloog dat dit bloed (hematoom) was of verdikt baarmoederslijmvlies.
    Ik vind het erg meer uitzien als een tweede vruchtzakje die misschien leeg is. In het andere vruchtzakje zat wel een vruchtje met een kloppend hartje.

Wat zijn jullie ervaringen met echo's waar bloed (hematoom) of verdikt baarmoederslijmvlies op te zien was?

Gyneacoloog gaf aan dat het bloed ervoor kan zorgen dat er een miskraam tot stand komt.

Ik zie dat hij de foto niet plaatst..... Het gaat om twee zwarte holtes (beide zelfde vorm en net zo groot)

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,271
    5,871
    113
    Female
    Zonder foto is het helaas niet te beoordelen.

3. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

Nov 21, 2020
    3,134
    3,212
    113
    Female
    Eens met @Kramertje aanvullende vraag: waarom twijfelen aan gynaecoloog die de beelden live heeft kunnen beoordelen?

4. Carola36

Carola36 Actief lid

Sep 20, 2009
    198
    14
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Ik heb geprobeerd om een foto te plaatsten, Maar geeft aan dat mijn telefoon niet genoeg werkgeheugen heeft om hem te uploaden.

Waarom ze twijfelt is: ze heeft in twee eerdere zwangerschappen een hematoom gehad en dit zag er op beeld totaal anders uit als de echo die ze nu heeft gekregen. Als ze googled naar beelden van verdikt baarmoederslijmvlies of hematoom krijgt ze hele andere beelden te zien.

Op haar echo zag je echt twee zwarte rondingen, beide redelijk gelijk van formaat maar bij 1 zat er een vruchtje in met kloppend hartje. In de ander zag je niks.

5. Carola36

Carola36 Actief lid

Sep 20, 2009
    198
    14
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Gyneacoloog heeft alleen even vluchtig gekeken omdat deze persoon eigenlijk voor een uitstrijkje kwam.

6. Carola36

Carola36 Actief lid

Sep 20, 2009
    198
    14
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Dit is een foto van het net, zo ziet het er ongeveer uit

Attached Files:

7. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Was de andere zwarte holte niet gewoon de blaas? Een hematoom is meestal niet zo mooi scherp begrensd maar zie je ook wat wit door, vagere randen etc. Dus vertrouw maar gewoon op wat de gyn zegt

8. Carola36

Carola36 Actief lid

Sep 20, 2009
    198
    14
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Dit hebben we later via een chat die je met de gyneacoloog kunt hebben nagevraagd, maar die zegt dat het niet de blaas is. En zoals je zegt is een hematoom niet zo mooi qua holte, vandaar de vraag of iemand hier bekend mee is. Want de persoon waar het over gaat heeft al 2x een zwangerschap gehad waarbij ze een hematoom had en dat zag er idd heel anders uit. Gyneacoloog zegt dat het verdikt baarmoederslijmvlies kan zijn. Kan dat er dan zo uit zien?? Daar heeft ze namelijk geen ervaring mee en wij kunnen ook niet echt iets terug vinden met een Google search wat er dan op zou lijken.

9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Ben jij verloskundige of echoscopist dat je twijfelt aan de kunde van de gyneacoloog?

En was je bij de echo aanwezig?

10. Carola36

Carola36 Actief lid

Sep 20, 2009
    198
    14
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Wat een aparte opmerking.
    Ik kom gewoon vragen naar ervaringen van mensen op dit gebied omdat de persoon waarom het gaat mijn dochter is en zoals ik al aangaf al vaker een hematoom heeft gehad tijdens haar vorige zwangerschappen

Ik ben bij de echo aanwezig geweest en het ging allemaal zo snel dat de vragen pas kwamen nadat wij weg waren. Mijn dochter moest namelijk komen voor een uitstrijkje omdat de vorige afwijkende resultaten gaf en er baarmoederhalskanker in de directe familie voorkomt.

Juist omdat de echo er anders uit ziet als dat wij eerder hebben ervaren, heeft zij nu vragen. Daar is dit forum toch voor!

lorreke and Milena92 like this.
  11. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Daar is het forum voor maar zonder foto en met deze info kan niemand iets zinnigs zeggen. Ik zou dus echt even een nieuwe afspraak maken met de gyn om alle vragen te stellen als er twijfels zijn. Niemand hier kan met zekerheid aangeven wat er bij jouw dochter speelt

Splitijsje and Jessi79 like this.
  12. Carola36

Carola36 Actief lid

Sep 20, 2009
    198
    14
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Er staat al een nieuwe afspraak voor volgende week. Ik dacht misschien heeft iemand ervaring met verdikt baarmoederslijmvlies omdat de gyneacoloog aangaf dat het dit kon zijn of een hematoom. De echo ziet er uit zoals op de foto die geplaatst is. Alleen zijn beide holtes zo goed als even groot en zit er in 1 een vrucht met kloppend hartje en in de ander niks

13. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

Nov 21, 2020
    3,134
    3,212
    113
    Female
    Dan zit er niks anders op dan de afspraak volgende week afwachten en alle vragen aan de gynaecoloog aldaar stellen. Zonder foto kunnen we er niks zinnigs over zeggen helaas.

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,931
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Vermoed je een tweeling/vanishing twin?

Ik zou een volgende echo afwachten met een conclusie afwachte van een arts.

Wat hierboven staat klopt, zonder echofoto kunnen wij zo weinig zeggen.

15. iMum

iMum Bekend lid

Oct 24, 2019
    646
    567
    93
    Female
    Had je dan de vraag ook niet via de chat kunnen stellen?

16. Carola36

Carola36 Actief lid

Sep 20, 2009
    198
    14
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Hebben we gedaan, maar gyneacoloog blijft bij verdikt baarmoederslijmvlies of een hematoom. Daarom de vraag, hor ziet verdikt baarmoederslijmvlies tijdens de zwangerschap er uit. Want wij hebben dit nog nooit een eerder op een echo gezien. Het waren gewoon twee zwarte holtes.

17. Carola36

Carola36 Actief lid

Sep 20, 2009
    198
    14
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Vandaag heeft ze een nieuwe echo gehad bij een echo bureau. Ze vermoedt idd een vanishing twin. De vorm was nu ook niet meer hetzelfde als bij de vorige echo en leek nu idd meer op een hematoom (wat we ook bij haar vorige zwangerschappen hebben gezien)
    Met het andere vruchtje gaat het goed gelukkig. Ligt mooi op schema en een kloppend hartje

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,931
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Als het nu lijkt op een hematoom, dan vermoed ik dat dat het ook eerder op beeld is geweest en niet een vanishing twin.

Oilell likes this.
  19. Carola36

Carola36 Actief lid

Sep 20, 2009
    198
    14
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Zou heel goed kunnen hoor, maar omdat de gynaecoloog het had over een hematoom of verdikt baarmoederslijmvlies bleef het onduidelijk. In het verleden heeft zij eerder hematomen gehad en die zagen er anders uit als op de eerste echo. Op de echo van gister was het wel herkenbaar.
    Verdikt baarmoederslijmvlies, geen idee hoe dat er uit ziet op een echo, vandaar ook de vraag of iemand daar ervaring mee had op de een echo

Maar het belangrijkste is, dat het tot nu toe goed gaat met de zwangerschap en dat het precies op schema ligt en er een mooi hartje klopte.
    De hematoom zit naast het vruchtje, dus we hopen dat deze vanzelf oplost en dat het vruchtje stevig blijft zitten

Share This Page