vruchtje laten zitten

Discussie in 'Miskraam' gestart door arina567, 1 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arina567

arina567 Lid

28 aug 2006
    23
    0
    0
    verzorging
    Deventer
    Kun je een dode vrucht die bij 9 weken al dood is ,laten zitten tot naar de 12 weken???????

Dit heeft een kennis van me namelijk,ik vindt het een beetje een horror verhaal.Ze was namelijk bij de dokter geweest in het ziekenhuis!!!! Voor de eerste echo( met 11 weken)Nu beelk die vrucht dood te zijn met 9 weken.
    Vanaf hoeveel weken gaat het hartje kloppen?eigenlijk??

2. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    Sjoh, da's pure horror!
    Maar ik maak uit je verhaal uit dat ze tot de eerste echo met 11wk niet wist dat het kindje al niet meer leefde? Dat kan. Dat was ook het verhaal van mijn eerste mk. Het vruchtje was met 7w4d doodgegaan en 2wk later eruit gekomen. Dat wist ik pas nadat de vk aan de hand van een echo het vruchtzakje opmat, terwijl de mk aan de gang was...
    Het kan dus wel. Het vruchtje blijft dan nog even zitten en sterft dan vanzelf af, zonder dat je 't weet.

Waarom dat zo is, dat zou je aan een vk moeten vragen.

Het hartje klopt geloof ik vanaf 6a7 wk.

3. Banjer

Banjer Lid

25 jun 2006
    87
    0
    0
    Enschede
    ook ik 'dacht' dat ik 12 weken zwanger was, toen bleek bij de eerste echo dat het kindje al met ong. 9 weken overleen was. Al die tijd wist ik dus van niets!
    Twee dagen na de ontdekking is de miskraam spontaan op gang gekomen.

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Het antwoord op je vraag is: ja.
    Ik kwam er met 11 weken achter dat het vruchtje met 9 weken gestopt was met groeien, ik heb een week afgewacht en daarna heb ik een curretage gehad. (met 12 weken dus) Dit heet een 'missed abortion'.

5. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Ik wist met 9,5 weken dat het met 6 weken mis was gegaan. Hierna heb ik nog tot bijna 13 weken doorgelopen zonder dat de miskraam zelf op gang kwam.
    Het hartje gaat tussen de 6 en 7 weken kloppen.

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Zo´n horror is dat niet. Het gebeurt idd wel vaker. Ik was zwanger van een tweeling... 1 heeft het niet gered en de ander is nu dus 14 weken. Het dode vruchtje wordt langzaam opgenomen door mn lichaam en verdrukt door het gezonde kindje want die groeit gewoon door. Een curretage was in mijn geval natuurlijk geen oplossing (zou ik ze beide verliezen) soms laten ze het idd oo bewust nog ff zitten om te kijken of het vanzelf komt, dat is verder niet erg.. alleen geestelijk voor de moeder vaak lastig te verkroppen omdat de kwaaltjes soms gewoon blijven omdat het HCG maar langzaam verdwijnt

7. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    @zeeuwsmeisje
    Lijkt me toch een rare gewaarwording om, terwijl je het weet, nog een kindje in je baarmoeder te hebben, dat afsterft.

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Toen we het hoorden schrokken we natuurlijk wel en waren ook wel een beetje verdrietig maar vooral bang dat het met die ander ook mis zou gaan... maar het is zowiezo al een wonder dat ik weer zwanger heb mogen raken. Het is voor mij niet helemaal afgelopen zolas met de meeste meiden met een miskraam. Ik leef nogsteeds toe naar de uitgerekende datum en ik ben gewoon nogsteeds zwanger. Ik stel me maar voor dat ons toekomstig kindje altijd een engeltje bij zich zal hebben.

Deel Deze Pagina