Complicaties bij curretage, wie ook?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Piet, 31 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Zoals in mijn andere berichtje al staat, ben ik dinsdag gecurreteerd. Helaas is de gyn niet zo handig geweest en heeft een gaatje in mijn BM gestoken, waardoor ik een bloeding kreeg en vreselijk veel pijn had.
    Niemand geloofde dat ik zoveel pijn had, maar de dag erop (ca. 20u later) heb ik een echo gehad en daarop was een hoeveelheid bloed in mijn buik te zien.

Nu ben ik vandaag ontslagen uit het ZH en heb als medicatie Naproxen voor de pijn en antibiotica meegekregen.
    Dinsdag moet ik weer op controle in het ZH.

De plv arts heeft mij nu al gezegd dat ze door die fout willen dat ik 2 cyclussen wacht voordat ik weer mag proberen zwanger te raken. Een mooie misser van ze, want ik heb ook nog endometriose, waar ik weer last van kan krijgen, als ik niet weer aan de pil oid ga.

Wie o wie heeft nog meer zo'n complicatie gehad en hoe is dat verlopen?
    Is het gaatje spontaan dichtgegaan en is daarna alles goed verlopen of???

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb het niet meegemaakt, maar wil je wel veel sterkte wensen. Heb je excuses gehad van die gyn. Ik vind het zo erg dat ze je niet geloven als je zegt dat er iets aan de hand is!

3. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Ik ben iig heel boos geworden op haar. Heb haar gezegd dat ze naar me stond te kijken (toen ik zo'n pijn had) van: MENS, zeeeuur niet zo, je kán helemaal geen pijn hebben!
    Heeft geholpen, want nadien is ze nog aan mijn bed gekomen en deed poeslief...

In de toekomst wil ik haar iig niet meer zien. Ook de post-op. afspraak loopt bij mijn eigen gyn.

4. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Dat was ook een van de redenen waarom ik er tegenop zag: complicaties
    ik kreeg wanen dat mijn hele baarmoeder eruit gerukt werd.

enfin, gelukkig is het me 200% meegevallen.

Jij heel veel sterkte.

5. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Jeetje, wat vreselijk. Ik heb nu 2x een curettage gehad, maar ik heb dit gelukkig niet meegemaakt. Ik wil je heel erg veel sterkte wensen.
    Liefs, mussie

6. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    Hoi Piet,

Ik weet niet of ze in het ZH hebben gezien of de bloeding in je baarmoeder gestopt is, mocht dit nog niet het geval zijn kun je beter voor de pijn een paracetamol nemen ipv naproxen. Naproxen behoort tot de groep pijnstillers die de bloedstolling kunnen vertragen, waardoor een evt bloeding langer kan blijven bestaan. Als de bloeding gestopt is, kun je het wel rustig gebruiken (het is nl tevens een ontstekingsremmer en deze eigenschap heeft ook z'n voordelen). Ik ben apotheker vandaar mijn reactie.
    Ik heb zelf na mijn miskraam tegen mijn eigen verstand in het advies van de gyn. opgevolgd die zei dat ik elke pijnstiller mocht innemen als ik last kreeg, ik heb toen ook af en toe naproxen gebruikt. Bij mij is de natuurlijke miskraam niet doorgezet en moest na een maand (en 5 gyn bezoekjes) alsnog een curettage. Ik denk nog steeds dat dat deels komt door naproxen, die groep pijnstillers werkt nl weeënremmend als je het aan het eind van de zwangerschap zou gebruiken. Ik heb 5 versch gyn gezien en maar 1 van die 5 heeft het over deze eigenschap gehad.

Oftewel (lang verhaal kort maken): vraag bij de apotheek advies als je vragen hebt over wat voor medicatie dan ook!

7. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Ik wens je heel veel sterkte wensen Piet.

Ik had dan een minder ernstige complicatie, fikse verbloeding omdat baarmoeder zich niet samentrok, maar je voelt je dan helemaal verloren. Het is al emotioneel een vreselijk verhaal en als je dan door gesukkel en onbegrip van een ander ook nog verder in de put wordt geholpen, dan wordt het een heel lang triest verhaal :(
    nogmaals neem de tijd om te herstellen. ;)

@Emmetje75, ik heb last gehad van een andere heel vervelende bijwerking van Naproxen na langer gebruik nl verschrikkelijke maagpijn :( . Ik had een ernstige schouderbreuk en voor de pijn moest ik naproxen slikken toen kreeg dus behoorlijk last van mijn maag en ben gelijk moeten stoppen. Gelukkig niets aan mijn maag overgehouden.....

liefs

8. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Emmetje, dat is een goede tip!

Naproxen had ik nog in huis, in het ZH kreeg ik Voltarin oid, maar ze zeiden dat Naproxen ook prima was.

Last van mijn maag krijg ik er gelukkig niet van, nu maar hopen dat ik deze week van de pijnmedicatie af kan en weer rustig door kan gaan waarmee ik bezig was, voor deze ellende begon...

9. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    tja, is inderdaad niet voor niets dat paracetamol eerste keus pijnstiller is.

maagklachten zijn inderdaad berucht bij de andere pijnstillers, bij ons worden ze mn bij langdurig gebruik ook vaak samen met een maagbeschermer voorgeschreven.

Mochten jullie trouwens twijfels hebben over het al dan niet gebruiken van geneesmiddelen rond de conceptie, vraag het me gerust, dan zal ik het nakijken.

10. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat is lief van je Emmetje!!!
    Liefs, mussie

11. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    He Emmetje TOP ;)

liefs

12. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    doe het graag, is tenslotte m'n werk. Vaak merken wij pas dat iemand zwanger is als dat of bij ons in de apotheek wordt doorgegeven of iemand met een recept van de huisarts komt. Vaak is de zwangerschap dan al tenminste 3 maanden gevorderd, terwijl in die 3 maanden de belangrijke organen ontwikkeld worden.
    Zeker geen overbodige luxe om medicijngebruik te controleren op veiligheid.

liefs Emmetje

13. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou idd, ik vind het echt heel lief van je dat je dat we voor vragen bij je terecht kunnen.
    Liefs, mussie

Deel Deze Pagina