Vruchtje niet blijven "plakken" na verwijdering Mirena spiraal?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fnoepie, 1 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Allround medewerkster dierenasiel
    Hoi allemaal,

Ik weet het even niet hoor, wil graag even jullie ervaringen/meningen horen.
    Heb 10 juni mijn Mirenaspiraal laten verwijderen, wist totaal mijn cyclus niet, want werd al even niet meer ongesteld, maar ca. een week nadat de mirena verwijderd was kreeg ik dezelfde verschijnselen als bij mijn eerste zwangerschap. Gespannen licht pijnlijke borsten met duidelijke adervorming naar tepels, constant soort menstruatieachtig licht pijnlijk gevoel in onderbuik, vol opgeblazen gevoel, misselijk bij vlagen en obstipatie (terwijl ik nooit obstipatie heb). Deze klachten hebben ca. Een week aangehouden en toen was het opeens weg. Werd nog een week later flink ongesteld.

De 2e ronde dus maar! Heb altijd een hele precieze menstruatiecyclus gehad en dus goed geklust rond de vermoedelijke eisprong die ik ook gevoeld heb waarschijnlijk. Paar dgn later flinke krampen in onderbuik gehad, maar verdwenen en ca. een week na mijn vermoedelijke eisprong opeens weer dezelfde zwangerschapssymptomen zoals hiervoor beschreven. 2 dgn voor mijn nod opeens geen klachten meer en idd precies op nod-dag ongesteld.

Zijn dit nou schijnzwangerschappen? Dat geloof ik toch haast niet? En is het bekend dat vruchtjes minder goed blijven kleven na gebruik mirena spiraal? Of is het gewoon dikke vette pech dat het niet is blijven plakken?
    Graag jullie visie! Alvast bedankt!

2. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb vaker gelezen dat zwangerschapssymtomen heel veel op ongesteldheids symptomen lijken.. Het kan dus ook gewoon zijn dat er niets is geweest, tenzij je de bevestiging van een zwangerschapstest hebt gehad?

3. Alita

Alita Niet meer actief

werd jij wel ongi tijdens het gebruik van je mirena?

4. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    heb je een positieve test gehad? Zo niet, dan zou ik er niet teveel vanuit gaan dat je zwanger bent geweest.
    Het kan best enige tijd duren voordat je cyclus weer op orde is na het verwijderen van je mirena.
    Klachten zoals je ze omschrijft kunnen ook prima door een disbalans in je hormonen, dat moet zich toch allemaal even herstellen.
    En zeker als je na een week al die verschijnselen krijgt, is het wel heel snel hoor! Dan zou je eerst in die week een ei gehad moeten hebben!
    Ik zou het gewoon even afwachten allemaal, hoe je cyclus gaat lopen enzo.

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik was met een mirena niet ongesteld, en heb elke cyclus (ook toen we nog condooms gebruikten :)) zulke dingen tussen ei en ongi. Ik zou er niet te bang voor zijn. Daarnaast is het een functie van menstrueren om zowel onbevruchte als bevruchte eitjes die niet goed genesteld zijn, af te voeren. Je wordt gewoon ongesteld als er geen vruchtje genesteld heeft. Ik zou dat zelf geen vmk noemen, want het is gewoon een menstruatie.

Ik was destijds ook bang dat het baarmoederslijmvlies te dun zou zijn voor een plakkerd. Maar ik was al na twee vage ongesteldheden na de mirena zwanger, en dat is gewoon goed gegaan ;)

6. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Schijnzwangerschap, hier ook gehad. Voelde me helemaal zwanger, maar helaas test wees uit dat het niets was.
    Ik ben alleen na het verwijderen een half jaar niet ongesteld geweest. Toch maar eens de huisarts bezocht en die zei dat de simptomen normaal waren. Het kan tot een half jaar duren voor je ongesteld word en dan moet het zich nog stabiliseren.
    Ik zou me dus nog niet teveel zorgen maken!

Deel Deze Pagina