Dringend advies nodig

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ikblijfhopen, 26 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikblijfhopen

3 apr 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste dames,

Ik ben 34 jaar en inmiddels 3 jaar bezig om zwanger te worden.

Ik heb na aandringen clomid voorgeschreven gekregen van mijn gynaecoloog. Anders was ik van plan om een second opinion elders aan te vragen.
    Het idee is dat ik een betere eisprong krijg en daardoor een hoger progesteron gehalte.

Ik had vandaag de eerste follikelmeting. Nu zijn er 3 rijpe follikels die elk moment kunnen springen. Ik kreeg het advies om deze maand over te slaan ivm kans op een drieling.
    Ze konden me niet vertellen hoe groot de kans is op één baby.

Ik weet niet wat wijsheid is. Mijn gevoel zegt gewoon proberen. Wat zouden jullie in mijn geval doen?

Zijn er dames die tegen het advies van de arts het hebben geprobeerd?

2. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Hoe erg zou je het vinden als het een drieling zou worden? Dat is natuurlijk erg ingrijpend, zowel qua zwangerschap als de eerste jaren erna. (Aan de andere kant ook schattig en bijzonder, maar dan vooral bij een ander:D;) )

Je weet nu dat je een verhoogde kans is! Als jullie zeggen, een drieling dat kunnnen we ook aan mocht het zo zijn, dan zou ik er voor gaan. Zo niet, dan zou ik misschien toch het advies opvolgen om te wachten.
    Succes met je keuze! Hopelijk mag je snel zwanger zijn!

3. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Wat een dilemma!
    Persoonlijk zou ik een 3 ling heel heftig vinden.
    Vond 1 baby al pittig..
    Maar waar het over gaat is hoe je het zelf zou vinden?
    Kan het financieel?
    Passen er 3 kinderen in huis en auto ?
    Lijkt t je geweldig dan zou ik er voor gaan!

4. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik heb mijn eerste IUI ronde ook moeten staken door 3 follikels! Het ziekenhuis raadde het ons ook zeer af! Mijn gevoel wilde absoluut ervoor gaan, maar mijn verstand wist wel beter ;) Heel moeilijk,maar wij zijn er niet voor gegaan...we willen graag zwanger worden, maar een drieling zien we toch niet zitten! Die verloren ronde vond ik emotioneel wel zwaar, maar inmidels weer een nieuwe ronde en ben ik blij dat ik naar mijn verstand geluisterd heb! Succes met het maken van een keuze!

5. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Bij mijn ziekenhuis mag drie follikels nog wel. Omdat de kans dat ze alledrie bevrucht raken lager is dan de kans dat er één of twee bevrucht raken. Ikzelf zou het doen. Maar jah, wie ben ik...

6. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ik zou er gewoon voor gaan, en het risico voor lief nemen.

7. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Pffff wat een duivels dilemma!
    Ik durf met recht niet te zeggen wat ik zou doen, maar ik kan me goed voorstellen dat ik het toch zou proberen en erop zou gokken dat het er eentje of misschien twee worden...
    Succes met je keus!

8. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Een drieling neemt heel veel risico's met zich mee hou dat ik je achterhoofd ik zou het er niet op gokken

9. mnr

mnr Niet meer actief

Ik ben 2x zwanger geraakt van een iui met 3 eitjes en beide keren zwanger van 1 kindje..

10. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik denk als ik in zon situatie zou staan het heel moeilijk zal vinden. Mijn schoonzus heeft een tweeling dat is al pittig. Maar ja anderzijds, ben je al zo lang bezig waarom dan een kans overslaan?
    Ik zou de kans denk ik wel benutten. Kunt het ook zien als drie keer een kans dit keer!

11. Lace

Lace Bekend lid

23 mrt 2015
    684
    3
    18
    NULL
    NULL
    Vergeet niet dat als álle eitjes bevrucht worden, je ook nog kans hebt op nog meer i.v.m. deling. Dus bij wijze van een zesling.

Een vriendin van mij mag met 3/4 echt niet proberen, omdat je in theorie ook kans kunt hebben op een zes- of achtling.

12. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    ik zou zeggen, gewoon proberen, je moet je natuurlijk wel goed van tevoren bedenken dat als het een drieling mocht worden dat je dat ook echt wilt en aan kunt! maar als je al zo'n tijd bezig bent met proberen zwanger te worden.... succes met je keuze, ben erg benieuwd!

13. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Hoi,

Ook ik ben zwanger geworden met clomid. ik heb 1 keer 3 eitjes gehad, niet zwanger geworden. De ronde dat het raak was had ik 2 mooie eitjes, maar echt 1 baby!
    Het risico is er inderdad, maar wel heel klein. Alleen goed nadenken wat je er van vindt als t er wel 3 zijn!

14. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    Wij hadden ook 3 eitjes in de eerste ronde clomid. Bij ons werd het sterk afgeraden. Ten eerste omdat een drieling erg zwaar is en ten tweede omdat het fysiek voor de vrouw enorm zwaar is om een drieling te dragen. Daarnaast zijn er voor de kindjes ook meer risico's. En uiteindelijk wordt een drieling bijna altijd te vroeg geboren... naar wat ik gelezen heb uiterlijk 35 weken... en dat is toch wel vroeg.
    Wij hebben toen besloten om de ronde als verloren te beschouwen. Heb er heel hard om gehuild en enorm van gebaald maar ik ben toch blij dat we het risico niet hebben gelopen.
    Ik gebruik nu clomid 25 mg en nu iedere keer 1 mooi eitjes, dus geen grote risico's.... en ja... het is nog een maand langer wachten, maar wat is een maand als je daarmee heel veel risico's vermijd en jezelf daarmee een hoop problemen bespaard? (en ik snap echt heel goed hoe het is om lang te koeten wchten op deze grote droom).

Maar uiteindelijk is het je eigen keuze, maar bedenk je alsjeblieft goed dat het meer is dan alleen zwaar als de kindjes er zijn, dus dat het ook zwaar is voor jou gezondheid en die van je eventuele kindjes als het een drieling wordt.

Ben wel heel benieuwd wat je keuze is uiteindelijk! :)

15. ikblijfhopen

3 apr 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb even de behoefte van me af te schrijven.
    Mijn man en ik hadden tegen advies in het deze cyclus toch geprobeerd. We zijn al 3 jaar bezig en nu hadden we het gevoel dat we tegen gehouden werden, terwijl de kans deze maand hoog was.
    Helaas ben ik gisteren toch weer ongesteld geworden. Ik was zo verdrietig gisteren. Huilen lucht ook niet meer op. Soms zie ik het echt niet meer zitten...
    Volgende maand wil de arts 25 mg clomid geven. Ik vraag me af of dat gaat helpen. Mijn luteale fase was met 50 mg deze cyclus nog steeds 9 dagen.
    Utrogestan gelooft mijn gynaecoloog niet in.
    Ik weet het echt niet meer...

16. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    Wat balen dat het ondanks alle adviezen en het toch proberen niet gelukt is!
    Ik heb ook 25 mg gekregen nadat ik 3 eitjes had en bij mij werkt het goed om eitjes te laten groeien. Ik heb alleen eerder een te lange luteale fase dan een te korte. Maar heb hier op het forum genoeg verhalen gelezen van mensen die wel medicijnen kregen om hun lutealde fase te verlengen.
    Als je geen vertrouwen hebt in je arts, dan heb je natuurlijk altijd het recht op een second opinion! Vertrouwen in je arts is wel belangrijk, dus misschien dat er in hetzelfde ziekenhuis een andere arts is die jou op korte termijn verder kan helpen? Of anders in een ander ziekenhuis, maar dan krijg je waarschijnlijk weer een langer traject...

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Naar een andere gyn!! Utrogestan is geen kwestie van gelóven, is gewoon bewezen medicatie voor luteale insufficientie. Daar helpt clomid niet bij.
    Sterkte!

18. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Onze eerste gynaecoloog geloofde ook niet in medicatie. Steeds IUI in natuurlijke cyclus, om na 4 dagen een temperatuur dip te zien en dan bruinverlies totdat m'n menstruatie echt doorzette. Na de switch naar een andere gynaecoloog, bleek dat ik toch echt de hele hormonenbom nodig heb.

Krijg je ook Pregnyl? Want Clomid alleen geeft geen zekerheid dat je ook daadwerkelijk een krachtige eisprong krijgt.

Een gynaecoloog die niet in Utrogestan gelooft, is er één die je moet vermijden, vind ik persoonlijk.

19. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Dit dus.

20. ikblijfhopen

3 apr 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb gisteren een uitgangsecho gehad. Deze keer bij een andere gynaecoloog van dezelfde afdeling. Maar ook zij vertelde dat ze geen Utrogestan geven omdat er geen bewijs voor zou zijn.

Ik krijg alleen clomid, geen pregnyl. Ik mag 6 maanden clomid gebruiken. Als ik daarna nog steeds niet zwanger ben, is het plan om met IUI te starten.
    Dan ben ik straks 35.... zucht.....

Deel Deze Pagina