Vruchtje te klein? Miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mixed30, 19 jan 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mixed30

Mixed30 Nieuw lid

19 jan 2025
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hi allemaal,

Op dit moment ben ik op vakantie op de Dominicaanse Republiek. Eerder heb ik een miskraam gehad bij 9 + 5, waar veel bloedverlies gedurende de zwangerschap aan vooraf ging. In Nederland heb ik mijn eerste echo gehad. Volgens mijn berekening was dit met 7+1, maar de verloskundige kwam uit op 6+1. We werden beloond met een mooie hartslag en alles zat volgens de verloskundige op de goede plek. Vanwege de eerdere miskraam ben ik erg onrustig en vandaag ben ik in het ziekenhuis geweest hier in DR om het te laten checken. Tijdens de echo gaf de arts aan dat er een kloppend hartje is, deze vond ze alleen wel wat langzaam, en ze kwam uit op 6 weken. Gek, want dit was ook wat er in Nederland gezegd werd twee weken geleden. De apparatuur leek aanzienlijk minder geavanceerd dan in Nederland. Ik moest bijvoorbeeld meermaals mijn adem inhouden zodat er bijvoorbeeld een hartslag vastgesteld kon worden en er was veel minder te zien dan twee weken terug. Hoewel de arts eigenlijk niet uitsprak dat zij zorgen had, ben ik op dit moment ten einde raad. Volgens de arts komen vrouwen hier pas veel later voor een eerste echo, anders is het nog moeilijk te zien/meten. De echo/het rapport kan ik ook pas maandag ophalen. Vanwege de positieve echo in Nederland weet ik niet wat ik nou moet denken. Is het vruchtje inderdaad niet gegroeid of is de apparatuur hier gewoon minder? Is er iemand met eenzelfde soort ervaring of die hier meer van weet? Hoor het graag!

2. Mamasinds2024

Mamasinds2024 Nieuw lid

24 jan 2025
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hee! Je spanning is helemaal begrijpelijk, maar het feit dat er een hartslag is, is heel positief!

Zelf dacht ik (volgens berekening) 8 weken zwanger te zijn en toen bleek ik nog maar 6 weken zwanger te zijn tijdens de 1e echo. Maakte me toen ook zorgen, maar ik bleek gewoon echt minder ver te zijn en alles is goedgegaan. Hopelijk geeft je dit wat rust. Verder geloof ik dat het meetapparatuur in NL veel beter is!

Is er inmiddels al meer bekend?

3. Oummy2023

Oummy2023 Actief lid

23 sep 2023
    101
    79
    28
    Hoe is het afgelopen heb je inmiddels nog een echo gehad ?

Deel Deze Pagina