Zooooo bang voor een tweede miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Ikzelf, 1 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Na mijn miskraam in juni dit jaar ( eerste zwangerschap ) had ik gister weer een positieve test in handen.
    Uiteraard ben ik super blij maar ik ben nog veeeeeeeeeel banger!
    Ik ben als de dood dat dit ook mis gaat, waarom zou het deze keer dan wel goed gaan vraag ik mij af!?
    Ik weet dat na een eerste miskraam de kans nauwelijks groter is op een tweede miskraam. Wel na 2 miskramen.
    Maar toch ben ik als de dood, dit is natuurlijk ook een reeele angst na wat je meemaakt met een miskraam maar ik kan er nu dus ook niet van genieten.
    Ik krijg over 3 weken een eerste echo dus zo lang moet ik nog wachten, als er in de tussentijd nog niks gebeurd is.
    Ik weet ook wel dat niemand mij nu gerust kan stellen, het kan gewoon beide kanten opgaan en ik zal nog 3 weken moeten wachten.
    Maar moet wel zeggen dat het wel fijn is om de angst gewoon even van me af te schrijven:) Dat zal ik in de aankomende 3 weken wellicht nog wel vaker doen;)

p.s. ik had deze ronde 4 eitjes waarvan er 3 zijn gesprongen.
    Maar de vorige keer had ik er ook 3 en dat was gewoon een eenling.

2. Melief

Melief Niet meer actief

Ik herken je gevoel, ik ben nog niet zwanger (zit nog middenin mijn miskraam) maar weet zeker dat ik een volgende keer ook doodsbang zal zijn.

Sterkte!!

3. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Dank je wel melief!
    En wat erg voor je meid, ik wens je heeeeel veel sterkte, ik weet hoe het voelt:(
    Sterk zijn en op naar de volgende zwangerschap!
    Is hard maar daar moet je je aan vast proberen te houden.
    Ik zeg dat nu wel heel dapper maar als het bij mij weer niet goed gaat weet ik ook niet of ik dat zo makkelijk voor ogen kan houden.
    Maar we hebben geen keuze, we moeten doorgaan!

Sterkte! Knuffel!

4. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

heey ikzelf,

Ik begrijp je gevoel helemaal... Ik heb in augustus ook een miskaam gehad en emotioneel was dit heel heftig voor mijn vriend en mij !!! Mijn vriend heeft ookal aangegeven dat als ik weer zwanger ben hij het pas geloofd als we een kloppend hartje hebben gezien. Ikzelf hoop ook weer snel zwanger te zijn en ik zou ook hartstikke bang zijn.
    Probeer er maar van te genieten ookal is het o zo moeilijk :)

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap !!!
    Kuss

5. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Nou precies, wij kunnen ook pas blij zijn als we een kloppend hartje zien.
    En tuurlijk zijn we nu ook wel blij maar gematigd! We durven nog niet volop blij te zijn en te genieten. Over 3 weken de echo en dan weten we meer, tenzij er voor die tijd iets gebeurd natuurlijk.

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    gefeliciteerd!!!

heel herkenbaar hoor!
    daarom wilde ik bij mijn laatste zwangerschap al vroeg een eerste echo... had met 6+2 mijn eerste, maar helaas bracht het deze keer alleen maar meer onzekerheid en stress...
    dus tja, afwachten is niks en killing, ik weet het! maar een vroege echo waarop nog niet veel duidelijkheid is, is ook killing!
    volgende keer wacht ik in ieder geval tot de 8 weken met mijn eerste echo!
    sterkte met wachten en ik duim voor een prachtige plakbeeb!

7. Annelin

Annelin Actief lid

23 aug 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meid heel herkenbaar..
    Je zult zien dat je langzaamaan weer vertrouwen in je lichaam kan krijgen naarmate de zwangerschap vordert.
    Nov. 2009 heb ik een mk gehad en was in januari 2010 weer zwanger. Maar o wat was ik bang, ik had last van het wcpapierchecksyndroom ofzo. Gelukkig is het goed gegaan. En idd de kansen op een goede zwangerschap na 1 x mk zijn best groot. Ik heb mezelf toen vaak voorgehouden dat het vaker goed gaat dan fout. En langzaam aan kreeg ik er vertrouwen in de dat het deze keer wel goed zou zitten (na een kloppend hartje gezien te hebben).
    Helaas zit ik nu middenin een miskraam, was 10 weken zwanger. Maar de gyn zegt zelfs dat ik nu nog 96% kans heb op een goede volgende zwangerschap.
    Meid heel veel succes de komende weken! Ik houd je wel even in de gaten, ben benieuwd hoe het met je gaat.
    Liefs Annelin

8. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    allereerst natuurlijk gefeliciteerd! :)

mooi, maar ook erg spannend nieuws. en ik kan je goed begrijpen, hoewel ik zelf nog niet weer zwanger ben. maar ik denk dat je gevoelens heel herkenbaar zijn! afwachten is gewoon een van de moeilijkste dingen die je moet ondergaan! en op het forum van je afschrijven schijnt te helpen ;) dus lekker doen!

he, met 4 eitjes, heb je misschien wel een meerling in de maak nu toch? ook erg spannend...!

liefs

9. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    @ikzelf...
    wij zitten in het zelfde schuitje ook ik ben weer zwanger na een miskraam afgelopen maart kregen wij een echo bij 7 weken en 3 dagen helaas groeide het kindje niet goed en de dag naar de echo verloor ik al bloed en wist ik dat het over was.
    sinds gisteren weer een positive zwangerschaps test in me handen hoe blij ik ook ben ergens ben ik zoooo bang dat het weer fout zou gaan .
    ik hou mezelf voor dat bij een kennis van mij naar haar miskraam het wel goed gaat maar toch blijft het eng,
    ik moet nog wachten tot 26 okt voor de eerste echo , en ik denk als alles daar goed op is het hartje klopt en het kindje goed op groei is ik opgelucht adem kan halen en dan kan gaan genieten

10. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Hey Ikzelf,

Spannend weer meid. Je moet vertrouwen blijven en ik weet ik spreek uit ervaring het is makkelijker gezegd dan gedaan.Je moet denken nieuw kindje nieuwe kansen. Probeer een beetje afleiding te zoeken in leuke dingen ga samen lekker uit eten praat er over met elkaar.

Hier gaat het tot nu toe ook goed.

Ik duim zo hard voor je meid.

11. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    hallo Surf, Annelin, Kara, Snelly, Missymaaike,

Sorry ik heb nu 3 keer een heel verhaal getikt naar jullie allemaal maar vlak voordat ik alles wil versturen doet mijn pc raar en ben ik het gele verhaal kwijt, grrrrrrrrr:x
    Dus dan maar even zo in het kort voordat de pc weer raar doet.
    Bedankt voor jullie lieve reacties en sterkte voor diegene die nu in een moeilijke situatie zitten!

Ik zal jullie even wat leuks laten zien;) En iets bijzonders want dit is in 3 dagen tijd gebeurd. Vorige zwschap deed het hcg er 8 dagen over;)

12. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    Dat is iig zeer positief Ikzelf als het zo snel stijgt. GEFELICITEERD Ik duim voor je :)

13. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Dank je wel Snelly:)
    Zou het iets zeggen denk je?
    Of zegt dit echt niks over het verloop enzo van de zwangerschap?

14. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    voeld goed he ikzelf ik deed me test toen ik 3 dagen overtijd was ik hoefde niet eens te wachten het eerste test streepje kwam gelijk omhoog en ik nog tegen me vriend ja mischien is die test stuk want het controlle streepje is er nog niet eens maar uit eindelijk na 1 minuut was het wel duidelijk.

nou weet ik niet of dat wat over de zwangerschap zegt .... hoe voel je voor de rest en hoelang ben je zwanger ?

15. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    Ik vindt het altijd moeilijk om daar een uitspraak over te doen. Ik vindt het altijd wel positief als de test snel donkerder is want dan stijgt snel en goed je hcg dus ben je goed zwanger. Maar een zekerheid heb je nooit natuurlijk.En wie weet wel 2 of 3 :).
    Denk dat je dit zeker een goed gevoel moet geven die knaller van een test zo snel.

Vertrouw er in.

Ik hou je in de gaten:)

16. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    @ maaike
    Dan zal het toch wel een goed teken zijn maar daar is dan ook alles mee gezegd ben ik bang;)
    Ik voel me wel goed, voel me wel zwanger maar hang niet kotsend boven het toilet;) Hoe lang al? Afgelopen donderdag denk ik heb ik mijn eisprong 2 weken eerder gehad. Dus aankomende donderdag 5 weken. Maar als ik reken vanaf de eerste dag van mijn laatste ben ik geloof ik korter zwanger. Dus weet het niet, ik wacht de echo wel af;)

@ surf
    Het geeft indd een goed gevoel dat ik zo snel een knaltest heb maar ja meer kun je er ook nog niet van zeggen he.
    Ik houd je hier op de hoogte:)

17. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Bovenstaand heb ik richting maaike en surf geschreven.
    surf moet snelly zijn natuurlijk;)
    zwanger ofzo??? hahahaha:D

18. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ikzelf dan zijn wij even lang zwanger als jij donderdag ook al 5 weken bent ;)
    we zullen zien hoe het gaat stiekem zegt een stem dat het wel goed komt dus we zullen zien :)

19. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Prachtig ikzelf!! In ieder geval genoeg hormonen, dit is vast n plakkerd!!!

20. Micky83

Micky83 Lid

22 okt 2009
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik zit in het zelfde schuitje. Precies een jaar geleden heb ik een miskraam gehad bij 11 weken. Afgelopen maandag positieve test in handen. Super blij natuurlijk maar zooooo bang nu. Ik loop constant naar de wc om alles even te checken en steeds weer te voelen aan mijn borsten of ze nog wel gevoelig zijn. En steeds weer paniek, "zijn ze nu minder gevoelig geworden of lijkt dat maar zo". Over drie weken een echo, kijk er zo naar uit maar het duurt nog zoooo lang voor mijn gevoel. Soms wordt ik gewoon gek van mezelf, hebben jullie dat ook? Maar aan de andere kant zo blij want het is zo welkom!!! Het lijkt wel of ik in een achtbaan van emoties zit :)

Deel Deze Pagina