Hoe weet je of kindje in vruchtwater heeft gepoept?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ecosa, 20 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik lees heel veel verhalen over dat de baby in het vruchtwater heeft gepoept en dat er dan met spoed gehandeld moet worden. Gelukkig loopt het in de meeste gevallen goed af.

    Nu weet ik dat je aan je vruchtwater kunt zien of de baby heeft gepoept of niet, maar wat nou als je vliezen nog niet zijn gebroken? Hoe merk je dan dat je baby het eventueel benauwd heeft of heeft gepoept ofzo? Ik vraag dit omdat ik me steeds meer zorgen ga maken dat ons kleintje zoiets gaat meemaken en ik het dan niet op tijd merk ofzo..

    Overigens schiet me nu nog een vraag te binnen: is de kans op poepen in het vruchtwater groter als je de 40 weken al bent gepasseerd?

    Alvast bedankt voor jullie antwoord dames!
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi ozgul,

    Je weet pas of een kindje in het vruchtwater heeft gepoept als de vliezen breken. Vanaf 41 weken zwangerschap is de kans groter dat het kindje in het vruchtwater heeft gepeopt. maar dit hoeft niet te betekenen dat je kindje het niet meer naar zijn zin heeft. Op een gegeven moment word het buikje te vol en moet de ontlasting ergens naar toe.

    GRoetjes imke
     
  3. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Bedankt voor je antwoord Imke!

    Ik vind het wel eng hoor, hoe langer de kleine blijft zitten hoe gevaarlijker het wordt, lijkt het wel. Maar in het ziekenhuis zeiden ze tegen me dat ze zelfs wel kunnen wachten tot week 43 alvorens ze het gaan halen.. PPfff, moet er niet aan denken!
     

Deel Deze Pagina