Wachten op miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mississippi, 6 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Zoals ik in andere topics heb omschreven is ook deze zwangerschap niet goed gegaan. Nu door zowel Vk als echoscopiste bevestigd dat het frummeltje niet verder was gekomen dan ca 5 weken. (Vandaag zou het
    7 weken zijn geweest) Maar afgezien van een beetje bruinverlies elke 2 dagen de afgelopen 2 weken komt er verder niks. Ik heb met de vk afgesproken dat ik tot woensdag mag afwachten en dan moet ik naar de gyn. Ik zie hier zo erg tegenop!

Hoe lang 'mag' je afwachten? De test is nog steeds knal en heb nog steeds pijnlijke borsten en af en toe vlaag misselijkheid. Als ik nou een curretage moet zou dit dan ook onder plaatselijke verdoving kunnen? Ben angstig voor narcose (reageer ik heel slecht op) en ruggeprik lijkt me heel eng!

Wat een gedoe dit zeg! Ben er echt helemaal klaar mee!

2. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hoi,

wat vervelend voor je dat het weer niet goed is gegaan.

Ik ben zelf 11 jaar geleden gecurriteerd. Ik m oest ook 2 weken doorlopen, maar liep al bij de gyn. Toendertijd ging je nog voor een echo naar de gyn.
    Na 2 weken hadden we een vervolg afspraak om te kijken of het uit zichzelf wegging.
    Dat was niet het geval en ik groeide ook nogeens gewoon door.
    Mijn mams was mee (ik was pas 21) en die eiste dat ik direct geholpen zou worden die middag. Dat is ook gebeurt.
    Volgens mij kan het niet onder plaatselijke verdoving, want het is in je lichaam en wel echt een pittige ingreep.
    En volgens mij krijg je tegenwoordig eerst pillen, die werken bijna altijd al voldoende.
    Dus daar zou ik eerst om vragen.
    En anders met de anesthesist overleggen over het te gebruiken middel bij de narcose.

Sterkte!

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Dankjewel voor je reactie! De reden dat ik dacht aan plaatselijke verdoving is omdat een vriendin van mij jaren geleden een abortus curretage heeft ondergaan en daarbij was ze ook alleen plaatselijk verdoofd. Dus daarom hoopte ik dat dit mis ook een optie is :( ben steeds maar aan t hopen dat het uit zichzelf komt maar de vk zei ook dat hoe langer het duurt hoe kleiner de kans dat het zelf los gaat komen.

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Je mag best lang wachten. Ik heb een keer 3 weken gewacht maar het kwam echt niet vanzelf.
    In mijn zkh doen ze juist curettage met plaatselijke verdoving, dat is ook hun voorkeur. Ik heb wel altijd voor de pillen gekozen ipv curettage.
    Mijn ervaring is ook dat kwaaltjes pas weg gaan als het eruit is.

Sterke!

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Nijntje bedankt voor je reactie! Dus er zijn wel ziekenhuizen waar ze dit doen ? Dan ga ik denk ik aan de vk vragen als ze me door verwijst om dat te doen naar een ziekenhuis waar het onder plaatselijke verdoving kan! Ja die pillen heb ik ook over gelezen maar schijnt nogal heftig te kunnen worden, hoe heb jij dat ervaren?

Jeetje spannend zeg jij nu weer lichte testen?

6. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Nog een keer keer sterkte!

In november was bij mij het vruchtje ook gestopt met ongeveer 5 weken..we waren al 4 weken verder en mijn lichaam deed helemaal niets.
    ik heb toen voor pillen gekozen, en daar heb ik spijt van gehad.... veel pijn en uiteindelijk nog niet "schoon"
    Uiteindelijk toch een curettage gehad.. hier dien ze dat alleen maar onder plaatselijke verdoving, het is even 10 min vervelend maar een uurtje na de ingreep kon ik alweer naar huis. (Zou dus als het ooit weer nodig zou zijn, meteen weer voor een curettage kiezen omdat het allemaal reuze meeviel

7. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Had trouwens geen ruggenprik maar Pijn medicatie via infuus en plaatselijke verdoving in baarmoeder

8. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Dankjewel Cindy! Wat goed dat je een kloppend hartje hebt gehoord!!
    Duim echt voor je dat alles goed mag blijven gaan deze keer!

Ja ik neig toch ook wel meer naar curretage dan maar het liefst plaatselijke verdoving. Ga morgen ochtend de vk bellen dat ze me mag door verwijzen, zal vast niet meteen terecht kunnen ben ik bang.
    Ben er echt klaar mee!

9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ja het verschilt echt per zkh of ze het wel of niet doen.
    Met die pillen heb ik 2 totaal verschillende ervaringen. Met de lege vruchtzak was de pijn heel goed te doen, viel reuze mee. Maat de laatste keer met 11 weken was de pijn verschrikkelijk, echt niet normaal. Ik moet ook wel zeggen dat ik eigenwijs ben en nooit pijnstillers in neem, dus dat zal vast schelen als je ze wel neemt.

Ja hier al 3 dagen lichte testen, ze worden niet donkerder maar voel me wel zwanger. Ik hoop nu maar snel te gaan bloeden, of dat er een wonder gebeurt en ze wel ineens op gaan lopen.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    9 jaar geleden bleek bij de 11 weken echo dat ons kleintje ook niet verder was gekomen dan 5 weken. Ondanks dit moest ik eerst 2 weken afwachten zodat ze zeker konden zeggen dat het niet verder groeide. Uiteindelijk is het met 13 weken toch allemaal los gekomen.

11. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Sterkte shart! Ik heb nog nooit een curettage gehad, dus daar geen ervaring mee.. Bij mij kwam het wel spontaan, maar dit duurde wel lang.. De eerste keer heb ik er bijna 3 weken mee gelopen toen het uiteindelijk toch spontaan kwam.. Je mag dus wel lang afwachten..
    Succes morgenochtend..

12. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Heel véél sterkte. Dikke knuffel

Heb ook geen curettage gehad en waarschijnlijk is dat hier niet nodig want denk dat bij mij donderdag vanzelf los gekomen. Moet zoiezo donderdag terug voor controle bij de gyn.

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    He meiden bah! Wat erg dat het zo vaak gebeurd he!
    Dank jullie wel voor de reacties!

Zit me echt een beetje gek te maken hier, nu last van mijn schouder en steekjes in m'n zij ga ik meteen weer denken dat het een bbz zou kunnen zijn... :( heb sowieso al spierpijn in rechter arm vanwege tennissen afgelopen vrijdag dus het is veel logischer dat het daarvan is. Maar we hebben op de echo geen vruchtje gezien alleen een vruchtzak. Er is verder niet naar eileiders gekeken oid, als er een vruchtzak zichtbaar is op de echo betekent dat dan dat je sowieso geen bbz kan hebben? Heb verder geen buikpijn ofzo (ja m'n darmen af en toe)

14. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    He meis, als nog sterkte!
    Betrefd de medicatie en curetage, Ik heb t geprobeerd met de tabletten, maar bij mij gebeurde er helemaal niks. Dus toen curetage.
    Hier doen ze t alleen via narcose of ruggeprik. Ik heb gekozen voor de narcose ondanks dat ik stervensangst had hiervoor. Ik ben huilend de ok ingegaan omdat ik zooooo bang was.... Maar de ruggeprik wilde ik niet, omdat ik dan langer in het zh zou liggen. (ik heb een ruggeprik gehad bij Darryl* zijn bevalling) de narcose viel uiteindelijk mee en na 2 uur mocht ik al naar huis. Wordt je ziek van de narcose? Want er is medicatie voor he om te zorgen dat je niet misselijk wordt. Mijn zoon wordt ziek vd narcose en bij de laatste narcose heeft hij tijdens de narcose medicatie gehad en direct na dien nog eens en hij was niet ziek! Terwijl hij eerder gewoon een nacht moest blijven door dat hij zo ziek was vd narcose, dus dat is ook een otie.

Maar doe waar jij je goed bij voelt. want dat is het allerbelangrijkste.
    Sterkte nogmaals!

15. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Daar werd in eerste instantie bij mij ook niet naar gekeken shart86, omdat ik helemaal geen pijnklachten had.. Ik heb pas geleden een bbz gehad en ik zit nog in de nasleep (hcg daalt heel langzaam).. In mijn baarmoeder zagen ze de eerste keer nog wel wat restweefsel zitten, ik mocht nadenken over curettage of pillen, paar dagen erna weer naar het ziekenhuis en omdat ik bloedverlies had gehad had ik de stiekeme hoop dat nu toch alles weg was.. Tijdens de inwendige echo zagen ze niks meer zitten in de baarmoeder, ik blij! Toch wilde de gynaecoloog dat ik een zwangerschapstest deed en deze knalde weer ontzettend, dus toen moest ik te bloedprikken en ook daar was het hcg weer te hoog.. 2 dagen erna weer te bloedprikken en toen was het nog niet genoeg gedaald (grrr).. Weer een inwendige echo en toen bekeken ze erg goed mijn eierstokken, sjeetje! Daar bleek het dus wel te zitten, maar in mijn geval was mijn lichaam het zelf al aan het afstoten en was het meeste er al uit..

Ik heb begrepen dat er tijdens een bbz wel een leeg vruchtzakje is te zien in de baarmoeder..

16. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Jeetje wat heftig silverwings! Heb de vk net nog even gebeld en ze zegt dat ik me daar geen zorgen om moet maken zo lang ik geen gigantische buikpijn heb. Ze belt me vanmiddag terug om te checken of het erger is geworden zo ja moet ik vandaag nog naar het ziekenhuis. Maar moet zeggen dat ze me wel gerustgesteld heeft. Ze zei juist tegen mij dat de kans klein is dat het in je eileider zit als er in de baarmoeder iets te zien is op de echo. We wachten het af!

Mamajanneke ja dat zou ook een optie zijn misschien. De vk zei dat ze met deze termijn bijna altijd de voorkeur geven aan de pillen die progesteron stop zetten en dan cytotec voor uitdrijving. Vind ik ook niks eigenlijk maar ja je moet wat he!?

17. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Lieve Shart,

Heel veel sterkte. Laat je goed informeren door de vk en de gyn en maak de keuze waar jij je het prettigste bij voelt. Als dat een currettage met plaatselijke verdoving is geef dat dan ook duidelijk aan.

Ik heb zelf vol overtuiging voor de cytotec gekozen en was daar ontzettend blij mee, het is helaas alsnog een currettage onder narcose geworden omdat ik teveel bloed ben verloren en niet alles los kwam. Maar ik had ook nog langer mogen wachten van zowel de vk als de gyn. Ik vond het erg prettig dat ik zelf alle keuzes mocht maken zodat ik me zo goed mogelijk voelde in deze situatie.

Volg je hart en maak je eigen keuzes, het is al erg genoeg dat je dit mee moet maken.

Sterkte!

18. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Gaan we ook niet vanuit hoor dat het een bbz is! Fijn dat ze je gerust heeft kunnen stellen! Laat nog maar even weten hoe het allemaal afloopt, sterkte!

19. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Dankjewel dyson!
    Het is niet niks allemaal idd! Heb sinds vanmiddag wel echt het gevoel of ik heel erg ongesteld ga worden drukkende krampjes in bm en eromheen. Hopen dat het misschien toch nog uit zichzelf doorzet!

20. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Vanmiddag toch nog door de Vk doorgestuurd voor een echo In t ziekenhuis, gelukkig geen bbz. Heb recept voor cytotec gekregen mag het nog 1 weekje proberen of het zelf los komt en dan wordt ik geacht die tabletten te gebruiken. Hopen maar dat het nog gebeurd deze week!

Deel Deze Pagina