Wij hebben er deze keer voor gekozen het geslacht van ons kindje geheim te houden. Zelf weten wij het wel, maar vertellen niks aan de buitenwereld. Mijn moeder respecteert deze keus niet. Ze probeert er op irritante manier achter te komen. Van te voren had ik al aangegeven het niet te vertellen. Eerste poging was na de geslachtsbepaling. 'En weet je al wat het wordt. Ja wij weten het. Oh en? Dat houden we voor ons. Kinderachtig. Vragen aan dochter of ze bij de volgende echo goed op wil letten dan kan ze het aan oma vertellen. Vandaag. Ik vertel zomaar tegen mijn Dochter dat we al wat luiers hebben voor de baby. Mijn moeder zegt dat ze de luiers even moet laten zien, want die zijn natuurlijk roze of blauw :x nee dat zijn we niet. Moeders vraagt weer aan dochter hoe het met de baby gaat. Aan mij heeft ze nog geen enkele keer gevraagd hoe het gaat. Mijn dochter reageert er niet erg op en zegt dat ze een blauwe deken heeft gekocht. Mijn moeder begint te lachen en dacht het geheim ontrafelt te hebben. Helaas ging over het dekbed overtrek van onze zoon. Elke keer weer probeert ze er op een irritante manier achter te komen. Zullen de hormonen wel zijn, maar kan ze dan niet gewoon net als alle andere afwachten? Zijn er meer die iemand om zich heen hebben die het probeert?
Je moeder is gewoon nieuwsgierig, zo raar is dat toch niet? Ik snap zelf ook niks van mensen die het geslacht 'geheim' houden voor de buitenwereld, zeg er nooit wat over hoor, maar vind het vreemd. Maar ieder z'n ding... ik snap alleen wel dat je moeder nieuwsgierig is en de dingen die jij hier beschrijft zou ik niet vervelend vinden.
Oh wat irritant zeg! Ik had het hier steeds met de naam.. Hier is het heel gewoon om de naam van tevoren bekend te maken, en dat wilden wij niet. Elke keer bleef mijn schoonvader maar vissen. Op een gegeven moment heb je zin om gewoon heel hard te gaan gillen :x Gelukkig hield hij er hier op een gegeven moment vanzelf mee op maar anders had ik er op den duur wat van gezegd. En als het mijn eigen ouders waren geweest hadden ze helemaal de wind van voren gekregen
Heb er gelukkig geen ervaring mee, ik kan me voorstellen dat het op je zenuwen werkt. Kan je niet gewoon aan je moeder vragen waarom ze er niet over ophoudt? En dat ze de eerste is die het hoort zodra jullie kindje geboren is? Wat is eigenlijk de reden dat jullie het niet vertellen en voor jullie zelf houden? Ik bedoel deze vraag goed hoor, gewoon omdat ik het me afvraag. Wij weten zelf wat het is en vertellen dat ook, en dat voelt voor ons ook goed. Maar ben gewoon benieuwd hoe dat voor jullie is dat jullie hebben besloten het voor jezelf te houden?
Jeetje wat irritant! Ik heb wel bij mijn zootje gemerkt dat het bijna onmogelijk is om zelf te weten wat het wordt.. dat andere mensen weten dat jij het weet.. en dan nog het voor je zelf te kunnen houden. Idd in de trant van: Weet je wat het wordt.. ja, wat dan, zeg ik liever niet.. waarom niet? Vind ik niet leuk. Ohw.. haha nou ik kom er toch wel achter hoor.. en dan elk woordje gaan ontrafelen waardoor je nooit meer normaal kan praten over je beeb.. Op een gegeven moment zijn we gewoon tegen mensen gaan zeggen dat we het niet wisten, maar nog werkte dat niet. Mensen vragen net zo lang door.. grrr.. Wij hadden het steeds over 'hem' onder het mom van.. we denken dat het een jongetje wordt. Zeg mijn vader helemaal uit het niets: weet je nou echt niet wat het wordt? Ik schrok van de vraag, werd een beetje rood, mijn vader helemaal blij, ja je weet het wel, je weet het wel.. hahahahaha nou dan weet ik het dus ook . grrr. Nu twijfelen we heel erg hoe we het nu gaan aanpakken. Wij willen het wel weten, maar vinden het niet leuk om het aan iedereen te vertellen...
Luca ook zoiets irritants ja. Waarom willen mensen dat toch weten. Kan me voorstellen dat je daar helemaal gek van werd. Chiggy mijn moeder weet graag alles als eerste. Dit is niet omdat ze nieuwsgierig is. Ze heeft geen enkele keuze die ik ooit gemaakt heb gerespecteerd. Zo raar is het toch niet om het geheim te houden. Waarom moet iedereen het altijd maar weten?
Jet heb ik al eens gedaan, maar helaas daar trekt ze zich niets van aan. We vinden het leuk om het voor onszelf te houden. Mensen willen tegenwoordig alles al weten en we vinden het gewoon leuk om samen een geheimpje te hebben. Pleak het is inderdaad bijna niet meer mogelijk om het voor je te houden. Sommige doen er alles aan om er achter te komen. Ik had laatst iemand aan de telefoon en zei kleertjes te hebben uitgezocht. Ze had een leuk unisex pakje gekocht voor ons. Dus zei dat ik het erg leuk vond en dat ze het beide aan kunnen. Nu dacht ze dus dat ik me versprak, maar bedoelde ze in de trant van jongen en meisje.
merryl,.. ik heb daar wel respect voor hoor! Ik heb dat met mijn eerste kindje ook gedaan. Ik wou dat voor ons zelf houden. Natuurlijk zijn er mensen die nieuwsgierig zijn en die gaan zitten vissen..haha daar moet je eigenlijk alleen maar om kunnen lachen. En mijn moeder in die tijd was ook erg hardnekkig hoor (leek wel schimmel die bleef terug komen) ze wou ook van alles kopen enzo, en dat wou ik toen niet, ik wou zelf de eerste zijn die gericht iets leuks kon kopen als moeders alles weten dan hebben ze het gevoel grip te kunnen hebben, dit geld natuurlijk niet voor alle moeders,..en als ze niets mogen weten krijgen ze het gevoel te worden buitengesloten.....en dat geeft soms irritatie..maja jammer dan ik vind dat het de keuze is van mama en papa en niet opa of oma..
Schimmel is er nog niks bij hahaha. Ik heb geen goede band met mijn moeder. Niet zoals ik zelf hoop met mijn kinderen te hebben later. Weet ook dat er een deel jaloezie in zit. Ik ben al heel erg lang gelukkig met mijn man en zij heeft nooit langer als 7 jaar een man kunnen houden. Het is ook ons keuze en die verander ik echt niet.
hm..ik weet daar alles van.. Het beste wat jij nu kan doen voor jou en jouw gezin is kiezen voor waar jullie zelf achter staan. Ik zeg altijd je gezin is het belangrijkste en wat erbij komt is mooi meegenomen, maar wel bijzaak. En ja soms is dat weleens moeilijk wat keuzes betreft, want eigenlijk voldoe je op dat moment niet aan hun beeld, slash verwachtingen. Maar jij bent degene die inverwachting is dus. Door die minder goede band, ben je harder moeten worden merryl, en soms kunnen mensen dat niet goed begrijpen hoe je zelf tegenover de dingentjes in het leven staat lekker blijven doen waar jij je goed bij voelt
Ik heb ook zeker respect voor jullie keuze. Ten eerste dat jullie dat uberhaupt voor je kunnen houden en ten tweede vind ik het jullie beslissing. Wij zelf konden het nog geen twee seconden voor ons houden, dus des te meer respect heb ik ervoor. Zou het ook niet fair vinden, als mn ouders er zo over bleven doorzeuren. Zeker niet tegen je dochter. Hoop dat ze er snel over op houdt en het gewoon afwacht, niet meer als normaal. Succes met de rest van de zwangerschap! En wel blijven genieten
Bij mij was het juist andersom. Wij wilden het wel weten en vertellen maar mijn vader wilde het niet weten. Jammer voor hem, ik heb het gewoon gezegd
Doe ik ook zeker. Mijn gezin is het allerbelangrijkste en wat de rest vindt of denkt is aan hun en niet mijn probleem. Moest het gewoon even ergens kwijt
Mijn vader wilde het ook echt niet weten van de eerste twee. Wisten het wel want ik ga niet voor een persoon mijn mond houden. Nu heeft hij mazzel en hou ik voor iedereen mijn mond. Dank je wel kiwi. Het is best makkelijk hoor En genieten doe ik zeer zeker.
haha al de hormoontjes ook.. hoort erbij hoor..en lekker van je af schrijven, dat doe ik ook en dat werkt best wel
Wij hebben het ook beide keer geheim gehouden voor ons samen. Vond dat wel heel speciaal. Moet zeggen dat er hier maar weinig gezeurd werd gelukkig. Succes ermee!
Oh gadverdamme zeg! wat naar zeg!! Wij houden het ook voor de buitenwereld geheim. Alleen mn schoonouders weten het, mn schoonvader in eerste instantie niet, maar naderhand wel. Ze komen ook vrij vaak bij ons langs, en dan wil je dingen laten zien, dus we vonden het wel leuk om het te vertellen tegen ze. 2 paar vrienden van ons weten het, maar voor de rest, helemaal niet. Niemand, en zo houden we het ook. We krijgen vaak de vraag van: en?? wat word het?? en dan antwoord ik met: Zie je vanzelf wel Dat je moeder je dochter erbij betrekt, vind ik eigenlijk wel erg (sorry) Zo word er ook bij betrokken. Ik zou het persoonlijk heel naar vinden als een van mn eigen ouders, of schoonouders dit zouden doen, en zou ook dan gewoon zeggen of je wacht af of ik vertel helemaal niks meer van de zwangerschap. Het is jullie keuze niet vergeten, jij bent degene die zwanger is en niet je moeder.
Ik vind dat iets persoonlijks. Eigenlijk begin ik er een beetje op uit te kijken dat iedereen maar weet wat het wordt en aan iedereen loopt te vertellen. De verrassing is voor de buitenwereld toch leuker lijkt me. Wij krijgen er twee en we willen niet weten wat het wordt. En zouden we dat wel willen weten dan wil de rest van de familie het niet weten.
Zelf kan ik het ook niet echt voor me houden , of mensen reageerde raar idd en denk ach ja vertel het wel maar ja irritant is het wel ja , had het bij de vorige zwangerschap vrij veel enige tip die ik kan meegeven als mensen het vragen weet je al wat het is zeg je gewoon nee krijg je de vraag ook niet oh en wat is het ???
Toeter hormonen? Welnee hahaha Trinity ik vind het ook heel erg gemeen dat ze mijn dochter steeds vraagt. Dochter weet het zelf ook niet. Voor haar te moeilijk om niks te moeten zeggen en ze zal de eerste zijn die weet of ze een broertje of zusje heeft gekregen.