verandering drinkgedrag

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Hansje123, Oct 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

Feb 3, 2009
    921
    0
    16
    #1 Hansje123, Oct 13, 2010
    Last edited: Oct 13, 2010
    mijn zoontje is volgende week 4 maanden en gaat erg goed.
    Groeit goed en is tevreden. hij is al 6700 gram

ik ben sinds 1,5 a 2 weken klaar met de borstvoeding die ik langzaam heb afgebouwd. Hij krijgt nu nutrilon hypoallergeen. Dat gaat goed , echter sinds een paar dagen veranderd het.

de eerste dagen dronk hij heel veel en moest ik goed tellen of hij niet over de 1000ml heen ging.
    hij sliep eerst van 22:00 tot 9:00 en sinds 4 dagen wordt hij ineens weer om 3:00 en 6:00 wakker. Niet altijd dat hij honger heeft, maar huilerig. heb eergisteren voor de eerste keer om 23:00 hem een 200ml fles gegeven met 2 schepjes rijstenbloempap. nog licht toegevoegd. vond hij heerlijk en ging goed slapen. maar kwam toch om 3:30.

gisteren heeft hij in totaal over de dag maar 400ml gedronken. en daarbij on 22:30 een 200ml melk met 2 schepjes rijstenbloem. dus totaal 600ml.
    vannacht weer om 3:00 en 7:00 . Hij wilde beide tijden niet drinken. hij heeft om 7:00 even 30 ml gedronken.

hij heeft genoeg plasluiers en vanochtend 2 grote poepluiers met gele mosterd en zaadjes.ook even temperatuur gemeten en deze is licht verhoogd 37,9. hij slaapt ook iets meer dan hij voorheen deed.

Hij is verder gewoon tevreden en lacht veel. hij huilt niet en ook niet als hij de fles krijgt, dus drinken doet geen pijn. hij heeft gewoon geen honger!!

Kan het zijn dat hij in een sprongetje zit? en de dingen aan het veranderen zijn? kan ik nog dingen proberen of veranderen waardoor hij wel genoeg krijgt en hij ook niet ineens dag en nacht gaat omwisselen?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Het kan heel goed een sprongetje zijn, of het begin van doorkomende tandjes. Wat je doet is goed, ik zou het zo nog heel even aankijken.

Groeten Eveline

Share This Page