Weeen en eten?

Discussie in 'De bevalling' gestart door renee85, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    Hi dames,
    Vannacht kreeg ik wat kramp. Leken hele lichte weeen. Nog steeds af en toe, al zakt het wat weg. Ben wel mijn slijmprop verloren. Geen idee hoe de dag verder verloopt, maar wat doe ik nu met eten? Volop of juist niet? Wat wel/niet?

2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Gewoon lekker eten hoor!

3. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Ja hoor gewoon eten. Ik at ook nog in het ziekenhuis.....

4. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Zou gewoon eten. Je lichaam heeft wel wat energie nodig tijdens de bevalling.

Ik heb toen heerlijk nog chinees gehad, maar dat kwam er tijdens de weeën wel weer uit.

Is dat je angst?

5. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Gewoon gaan eten.. je weet niet hoelang het duurt! Voor het zelfde geld ben je nog dagen aan het rommelen.
    Je hebt alle energie nog nodig!
    Succes!

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.971
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij mij duurde het na het breken van de vliezen nog 30 uur voordat onze zoon geboren werd. Gerekend vanaf de eerste weeën ongeveer 19 uur. Zo lang niet eten, lijkt me niet handig. Maar ik zou het wel houden op wat lichtere dingen. Ik las iets over Chinees, daar zou ik toch voor bedanken hoor, haha.

7. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ja joh gewoon lekker eten. Wie weet duurt het nog wel een paar dagen voor het echt doorzet, zolang kun je toch niet zonder eten (of ja, met weinig dan).

Ik ben vanmorgen gestript dus wie weet wat er vanavond/vannacht gaat gebeuren, dus ik eet vanavond wel licht (sla met komkommer en tomaat en een paar gebakken aardappeltjes) maar ik hou er verder weinig rekening mee hoor.

8. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    haha gewoon doen wat je lekker vind

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd gewoon eten wie weet wanneer je gaat bevallen

10. Username

Username Niet meer actief

Gewoon eten. Je kunt het wel gebruiken met die enorme inspanning die je straks moet leveren ;)

11. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Haha ja zou Chinees niet aanraden;)

12. rums

rums Niet meer actief

Ja, hoor gewoon eten. Tenzij het je afgeraden wordt maar je bent nog niet volop aan het bevallen. Ik kreeg enorme trek toen ik persweeën had. Mocht toen alleen dextro van ze.

13. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Zolang je nog zin hebt in eten moet je dit zeker doen. Toen bij mij de echte weeen begonnen had ik totaal geen trek meer.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gewoon lekker eten hoor zolang je nog geen echte weeën hebt. Bij echte weeën eet ik niet meer, dus is het wel fijn om van tevoren gewoon te eten. Bij Eva heb ik van 11:00 tot 19:30 niets gegeten, bij Lisa ontbeten om 11:30 met beschuit met muisjes :)

15. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ja hoor een lekker eten:)

16. Leven

Leven Niet meer actief

haha, dat doet me denken aan mijn eerste bevalling... toen ik in de gaten kreeg dat de weeën echt begonnen waren, heeft mijn man nog pannenkoeken voor me gebakken... tja, wie weet wat voor een 'strijd' er nog gaat volgen ;) Ik heb van de verloskundige toch wel een beetje op mijn kop gekregen dat ik dat nog naar binnen gewerkt had zo vlak voor de bevalling (9uur later) :)
    Ik zou zeker wat eten zodra je merkt dat het echt begonnen is, maar dan wel liever vaker iets kleins aangezien je nooit weet hoe hoe lang het nog kan duren of hoe snel het kan gaan :D

17. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Ik heb tijdens het inleiden nog een warm prakkie gegeten in het ziekenhuis.
    Toen ik moest overgeven (voelde heerlijk trouwens haha), zeiden ze dat ik ws 7 cm ontsluiting had en dat bleek ook zo te zijn

Deel Deze Pagina