Bed op klossen.... Hoog!

Discussie in 'De bevalling' gestart door zilvervosje, 23 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi, mijn vriend heeft vandaag het bed o klossen gezet, maar volgens mij is het veel te hoog! Het komt tot heuphoogte! Dat kan toch niet kloppen?

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja hoor dat klopt ;)

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    is idd hoog.

Omdat ik geen BV geef heb ik na de bevalling bed weer laag mogen zetten.. moet manlief het alleen zelf verschonen.
    ik kon er alleen maar in/uit met huishoudtrapje..
    bed is ook pas op klossen gezet toen de bevalling begon.. gewoon om te voorkomen dat ik snachts uit bed zou vallen als ik keer naar de wc moest.

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Het is inderdaad hoog en wij hebben de klossen er weer onder uit gehaald. Ik verzwikte steeds mijn enkels ook al gleed ik voorzichtig uit bed. De borstvoedingshulp heb ik gewoon buiten bed gedaan, en het bed werd wel door mijn man verschoond. En de stand van mijn baarmoeder durfde de kraamverpleegkundige niet te controleren door een afwijkend litteken (vertikaal) dus daar hoefde ik ook geen rekening mee te houden.

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Bedhoogte moet 80-90cm zijn (volgens kraamzorg intake). Manlief maakt zelf ''klossen'', anders wordt het bij ons ook veel te hoog.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij dachten ook van 'joh dat is wel 1.20 meter!' Maar het bleek 85 cm :) . Houd de meetlat er maar eens bij -dan valt het waarschijnlijk best mee.

Hoewel ik veel hoor, dat veel mensen hem maar ophogen tot 70 cm; gaf m'n vlos wel aan, dat ze de hoogte van ons bed érg prettig vond. Dus dan zie ik het belang ook wel.
    Dit was trouwens toen ze me moest strippen. En toevallig is ze zelf ook zwanger... Dus ik kan me voorstellen dat het dan erg fijn is om op een juiste hoogte te werken, zeker als je een hele bevalling moet doen.
    Die paar weekjes in- en uit bed klimmen.. ach ja, zo'n ramp vind ik het niet. Eerste nachtje vond ik wat eng hihi.. zo hoog!

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    ik vond het heerlijk!!! Maar ben zelf 186:) ik zou het liefste mijn bed altijd zo hoog hebben. Helaas slapen we de komende week nog op een matras op de grond, het andere uiterste.

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Talia Wij schelen zo'n 30 cm in lengte, dus hier meer gevloek dan heerlijkheid. :)

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Idem qua lengte, en het lijkt mij dus ook heerlijk! Maar ik wacht nog een paar weekjes met de klossen. ;)

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik vond het in het begin ook enorm hoog, maar het went. Vond ons bed laag toen ze weer weg waren ;)

Ik gebruikte overigens een opstapje om in bed te komen en uit bed te gaan :p:)

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hier dachten wij ook jeetje wat hoog.. manlief had het idee dat hij zowat tegen het plafon aan lag.. en ik was als de doods dat het in zou storten.. nu ben ik er aardig aan gewend.. maar durf me niet zo meer om te draaien laat staan sex te hebben op dat bed:);):D

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik ben 1.60 dus vond het ook erg hoog. Ik had een trapje nodig om in bed te komen. Alleen toen me vliezen breken kwam ik heel snel uit bed haha.
    Alleen vond het wel verschrikkelijk in de kraamtijd met voeden. Sem was zo klein en fragiel vond het altijd eng om in bed te stappen met hem

13. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    iemand een idee voor een alternatief voor klossen? de ombouw van ons bed past niet in de klossen.

overigens ga ik geen borstvoeding geven en wil manlief vast wel het bed verschonen, nou, dan is er toch niet echt een probleem?

toch.... toch...?

14. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Ik vind het heerlijk hoor, mijn bed zo hoog. Ik ben zelf 1.75m en kan een stuk makkelijker m'n bed in en uitglippen om (voor mijn gevoel) 86 x te plassen s'nachts hahaha

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

je controles (eventuele knip + buik) moeten ook gedaan worden ;) dáár is het dus ook voor...

alternatief: Bierkratjes? Hier een combi van bierkratjes en klossen (boxspring) . Maar ik weet dus niet of dat bij jullie met een ombouw wel kan?

Andere optie is ook nog een eventueel logeerbed op klossen zetten, voor de controles -dat hoor ik ook nog weleens hier op het forum.

16. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Wij hebben ook een bed die niet op klossen kan. Maar zijn bierkratjes sterk genoeg? Het lijkt me doodeng!

17. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ons bed kan ook helaas niet op klossen, zelfs bierkratjes werken niet.
    We hebben dan ook een waterbed ;)
    De kraamhulp heeft/had er gelukkig geen problemen mee.

18. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik ben 'maar' 1.70m maar vond het ook héérlijk zo'n hoog bed! Ik heb ze zo lang mogelijk eronder gehouden nadat Mini was geboren :D Dus ik zie er niet tegenop dat het weer moet gebeuren, kijk er zelfs naar uit...

19. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij hebben ons logeerbed op bierkratjes gezet. Is prima stabiel hoor. Maar vind het ook een beetje onzin, want ik ga niet thuis bevallen en mijn man is de hele kraamtijd ook vrij, dus die kan het bed ook prima verschonen. Maar het moet van de kraamzorg...

Je kunt eventueel ook een kraambed huren/lenen bij thuiszorgorganisaties.

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

tja... die controles blijven dan nog over he... en voor ons is het natuurlijk maar eventjes 1x , maar als het je werk is en je telkens 'makkelijk' bent met dat soort dingen, gaat uiteindelijk je rug eraan...

bierkratjes zijn sterk genoeg :) - als je wat twijfelt, zet je er gewoon wat meer onder ;) . Bierkratjes worden tenslotte ook vaak als 'stoeltje' gebruikt op campings. En dan ook door mannen van 100+ kilo... Dus met meer kratjes komt dat goed hoor.
    Extra matras is overigens ook nog weleens een optie bedenk ik me nu, maar dat moet je dan ook maar net hebben..

Deel Deze Pagina