vruchtwater....?? (foto)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Seth, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

het stomme was... toen ik opstond... en de tafel zag... het papier dus wel wat nat was.... maar dat was volgens vk zweet....
    (zou kunnen want was dr naar toe gelopen....)

zat al te kijken naar die testen.... maar ff verder googlen of er nog meer zijn...... en of er nog prijsverschil inzit...

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    waarom bel je de gyn niet?
    neem nog zo'n potje mee... overdrijf desnoods wat

3. Mara85

Mara85 Actief lid

12 okt 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het maar raar hoor.

Bij mijn vrouw kwam de Vk gewoon langs toen we belden dat ze wss vruchtwater verloor. Ze had een soort wattenstaafje en die zou verkleuren als het VW was. Het staafje verkleurde niet dus gewoon afscheiding.

We vonden onszelf aardig voor schut staan haha.

Toen we de volgende dag weer belde over VW verlies reageerde ze eerst van jaja, Nee echt hoor, het is een hele grote plas! Het loopt er gewoon uit!

Het was trouwens ook niet helder hij had erin gepoept ;)

4. Seth

Seth Niet meer actief

ik sta niet onder behandeling van een gyn..... dus zou niet weten hoe ik daar moet komen......
    en dalijk is het echt afscheiding......

Heb iig ff die makers van die inlegkruisjes gemaild, om te vragen of ik direct ben hun kan kopen.... (ff kijken of dat goedkoper is...)....

Misschien moet ik maar gewoon vertrouwen hebben in de vk..

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ik zou het niet vertrouwen.. stel dat het vr-water is loop je al dagen rond met infectie gevaar...
    ik zou het zh bellen en het verhaal doen.

6. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    dan bel je gewoon naar het zh afdeling gyneacologie.. en dan doe je je verhaal.. desnoods alleen dat potje brengen. kunnen ze gewoon zo met een staafje kijken

7. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Bij mij heeft de vk een echo gedaan en aan het vocht geroken en ook zei dacht dat het urine of afscheiding was. Voor de zekerheid heeft ze vlak voor wij naar huis zouden toch nog het maandverband testje gedaan en jahoor wel vruchtwater...

8. misa

misa Niet meer actief

Ik vind ook dat je niet klakkeloos vertouwen moet hebben hoor!
    Misschien is dat gyn idee wel wat, anders ff vragen of je vk van die wattenstaafjestest heeft gehoord. kan ze dat voor jouw geruststelling altijd even doen toch?
    Succes!

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik had dit ook. Ik verloor steeds kleine stroompjes vocht. Ik heb een heel klein beetje kunnen opvangen, minder dan jij, en het zag er hetzelfde uit. In het ziekenhuis bleek het wel degelijk om vruchtwater te gaan!

10. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je snapt toch niet waarom een vk als je dan daar bent met potje en maandverband dat ze dan niet gewoon even met zo'n wattenstaafje testen!?!?!?! :( Is toch geen moeite zou je zeggen! GRRRRR....

Seth als je het zelf niet vertrouwd zou ik gewoon nogmaals bellen. Ik vind dat het er erg dun uit ziet voor afscheiding. Hopelijk kan je snel zelf testen met die via internet!

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Bij mijn 1ste verloor ik druppels water, maar iedere keer was mijn ondergoed nat.. Dus ik had het ziekenhuis afdeling verloskunde gebeld. Ik mocht gaan en de vroedvrouw had het met een wattenstaafje getest. Het was zwak positief, toen had ze mijn gyn gebeld en ik moest blijven van de gyn.. en de volgende was Isa geboren.. he vruchtwater was van boven gescheurd..

Als ik jouw was zou ik naar een gyn gaan.. Kan je niet in Nederland naar het ziekenhuis de verlosafdeling gaan??

12. Babel44

Babel44 Niet meer actief

#72 Babel44, 12 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 aug 2010
    Wat een verhaal, en zo loop je al dagen rond dus :x

Ter geruststelling - misschien stom, maar ik moest er wel aan denken - de kans op geen infectie is natuurlijk groter dan die op wel een infectie, mocht je een scheurtje hebben. En vroeger werd dit soort dingen natuurlijk ook helemaal niet getest etc.

Maar goed, toch vind ik dat ze dit moeten testen, zeker gezien je andere verschijnselen: slijmprop verloren en al verweekt.

Zou je het niet ook via een apotheek kunnen kopen? Misschien weet je ondertussen al meer? Zou je met een soort "dramatisch gezicht" 's avonds laat naar de eerste hulp durven gaan dat het erger is geworden en je het echt niet meer vertrouwt? :D

Deze is een stuk goedkoper: Vruchtwaterverlies? Hmm alleen bestellen werkt geloof ik niet, stomm?!?

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Het ziekenhuis opbellen, aangeven ik verlies al dagen scheuten vocht en de vk wil niet testen of het vruchtwater is.
    Want zoals het mij eruit ziet is het wel degelijk vrichtwater hoor,seth.
    Ze stoppen er een wattenstaafje in, duwen het in een buisje en hoppa. ze weten het. Gewoon bellen. Beter ECHT gecontroleerd, want ruiken en denken is niet controleren. Bij mij kwam er ook niets uit hoor als ik lag.. er lag nl. een baby voor. Ik had ook een scheurtje. gelukkig scheurde de vliezen bij mij door s ochtends...ik dacht s avonds zelf bij een klein beetje inderdaad ook urine. maar s ochtend was het duidelijk iets anders.
    Vind dit soort dingen ZO BELACHELIJK, zij denkt zo en zo. Maar testen ho maar. als je wel al 3 dagen verliest is de kans op infectie heel groot en moet er wat gebeuren. Niet twijvelen gewoon ziekenhuis bellen.

Deel Deze Pagina