Baby ligt dwars of in stuit. Geplande keizersnede.....?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Akkoe, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    Ik loop een beetje op de zaken vooruit.....
    Onze baby ligt weer dwars (lag lang in stuit, toen normaal, nu dwars)
    Miben
    Stel.... T blijft zo of stuit, plannen ze dan keizersnede of hoe gaat dat? Ik wil hoe dan ook geen stuitbevalling ivm voorgeschiedenis....
    En bij hoeveel weken plannen ze die dan?

ben benieuwd.....

2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Als de baby in stuit blijft liggen zal de gyn of vk een draaipoging voorstellen. Je hoeft dit niet te doen. Dan zal de gyn vragen naar je voorkeur voor een stuitbevalling of keizersnede. In jouw geval zul je dus kiezen voor een geplande keizersnede.
    Wanneer ze die uitvoeren is per ziekenhuis en per gyn verschillend. Hier doen ze het pas na 39 volle weken zwangerschap omdat het voor het kindje en zijn/ haar longetjes beter is, minder kans op waterlongen....

3. lislislislis

10 mei 2012
    14
    0
    0
    Yoga en dieren
    Amersfoort
    Hier precies het zelfde , eerst zat ze goed ,toen dwars en nu stuit , em no way dat ik voor een stuit bevalling ga, ze kunnen het draaien maar het is ook geen garantie dat de baby zo blijft , ik koos voor een geplande keizersnede dat is meestal met 39 weken , dus voor mij over andere halve week , maar je wordt goed voorgelicht van te voren wat jouw eventuel kan verwachten.

4. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier lag mijn tweede in stuit met 36 wk doorgestuurd naar gynaecoloog.
    Die heeft een draaipoging voor gesteld maar dat wilde wij niet.
    Toen heeft ie ons de voor en nadelen verteld van een keizersnede en een stuitbevalling en kregen we een week bedenktijd.
    Met 37 weken weer terug en toen hebben wij besloten dat we een keizersnede wilde.
    Dag erna werd ik gebeld dat ik week erna ingepland werd,.met 38 weken en 5 dagen is.ons zoontje geboren!

5. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Inderdaad eerst een draaipoging en anders met 39 weken de keizersnee :)

Draaien is niet verplicht, mocht je dit willen zou je kunnen informeren waar de meeste slagingspercentage is. In mijn omgeving had Utrecht de hoogste slagingspercentage, dus ben ik daarheen gegaan.

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Boven mij hebben ze het al beantwoord; er wordt met je overlegd wat voor jou goed voelt. Ik mocht geen draaipoging (hartvormige baarmoeder) maar anders had ik hier ook niet voor gekozen.
    Met 34 weken hebben we een datum geprikt voor de keizersnede, dit zou zijn met 39+1. Uiteindelijk is ze gehaald op precies 38 weken wegens complicaties.

Hier totaal geen keizersnede-horor verhalen, ik vond het de mooiste ervaring van mijn leven en het herstel ging bij mij zeer voorspoedig!

Deel Deze Pagina