Zoals de titel al aangeeft vroeg ik mij af of het bij jou pijn deed toen je vliezen braken. Ik lees vaak dat mensen een "knapje" horen. Voelden jullie dit dan ook? en zoja was dit pijnlijk? De reden dat ik dit vraag is omdat wanneer ik op de bank zit, is de beeb erg druk. Ondanks dat ze volledig is ingedaald en vast ligt voel ik toch het een en ander bewegen daar onder. Het lijkt erop alsof ze zich uitrekt en letterlijk tegen een vlies aanduwt. Ik moet dan echt even flink op mn lip bijten omdat het gewoon erg gevoelig is als ze dit doet. Ik vroeg mij af of dit een teken is dat mn vliezen gaan breken of dat dit iets anders is.
Nee ik vond het niet pijnlijk. Had het zelfs niet door, behalve toen ik nat werd. Ik had echt waterig iets verwacht, maar vond het zo ranzig vieze slijmerige zooi. Het voelde bij mij als een inwendig onderzoek, beetje ongemakkelijk, maar niet pijnlijk.
Hier door de vk gedaan tweemaal en heb er weinig van gevoeld wat betreft pijn of gevoeligheid, alleen het water haha.
Ik sluit mij bij bovenstaande reacties aan! Bij mij zijn ze door de gyn gebroken en daar voelde ik niets van.
Hier spontaan gebroken terwijl ik in bed lag, ik voelde een soort 'plok' en toen wist ik meteen hoe laat het was. Snel naar de badkamer gezoefd en daar plonsde er een boel vruchtwater op de vloer Niks in bed, overigens, echt knap (Er lag wel een zeiltje op, net die avond erop gelegd ) Deed helemaal geen pijn, maar 15 minuutjes later begonnen de weeën.... 12 uur later had ik m'n dochter in m'n armen
Bij de eerste voelde ik er niets van maar had toen al 9 cm ontsluiting. Bij mijn dochter deed het echt pijn. Niet zozeer dat de vliezen werden gebroken maar dat gewroet met die breinaald.. had toen ook nog maar 3 cm wellicht dat het daardoor moeilijk ging en pijnlijker was.
Bedankt voor de reacties. Ik ben benieuwd wat voor pijn ik dan voel. Vanochtend gaat het iets beter met de pijn aan de onderkant alleen werd ik wakker met enorme kramp in mn bovenbeen en buik.. Maar even afwachten hoelang dig nu weer gaat duren
Geen pijn, wel een hele warme natte plons. Bij oudste zijn ze door de vk gebroken toen ik volledige ontsluiting had en al een half uur aan het persen was. 'pijn' is dan sowieso een heel ander begrip geworden dan wanneer je nog geen weeën hebt denk ik.. Bij jongste braken ze spontaan bij volledige ontsluiting. Ook dit deed geen pijn, was wel heel nat. En ik voelde haar hoofdje gelijk staan, dat was niet prettig.
Toen ze vanzelf braken merkte is daar niks van. Ineens kwam er tijdens een wee ook water mee. Maar toen de verloskundige ze brak, AUW! Dat vond ik echt minder. Niet zozeer de vliezen denk ik. Dat hele toucheren voor ontsluiting is de eerste cm-ers gewoon pijnlijk.
De eerste keer braken ze onder aan de trap thuis.....dacht opeens wat is dat? Dus niks gemerkt of gevoeld. Alleen toen ik in bed opstond hoorde ik duidelijk een knak van te voren! Tweede keer braken ze in het zk tijdens het toucheren van de gyn..... Je voelt het helemaal niet vindt ik....alleen worden erna je weeen heftiger dat wel!
Bij mijn bevalling zijn ze gebroken door de vk, omdat ik volledige ontsluiting had. Voelde niets behalve een warme golf water die naar buiten kwam.
Het doet absoluut geen pijn. Het is dat het erg warm en nat word daaronder anders zou je nog geen eens door hebben dat die dingen gebroken zijn