Verwend worden door man/familie

Discussion in 'Zwangerschap' started by dds, Sep 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Misschien zeur ik.....ik weet het niet.......

Ik vind dat mijn man mij meer mag verwennen....als ik vraag of hij een mc flurry haalt, doet hij dit niet. Vlaflip? Nee, ook dan haalt hij niets op. De hele zwangerschap door heeft hij misschien maar 2 keer iets voor mij gehaald:)
    Maar ook hebben we een kleine meid die veel aandacht vraagt......hij zegt dat ik 's weekends mag afspreken met vriendinnen zodat ik het huis uit kan (dit is natuurlijk wel lief) maar ik wil dat hij haar meeneemt zodat ik even kan poetsen met de muziek hard aan, of dat ik kan lezen of slapen.
    Uitslapen???????Nee, ook maar een paar keer!
    En mijn familie? niemand heeft tot nu toe aangeboden even op Julia te passen, zodat ik even kan bij komen:x

Ja ik weet het, zij is ons kind, dus waarom zou de familie bij springen?
    Nou omdat ik dit wel zou doen!

Of ben ik een zeur??

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Heb je ze al eens gevraagd of ze Julia mee willen nemen??

3. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Nee. Daar heb je wel gelijk in.

4. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Misschien gewoon eens vragen en anders je man een keer met julia op stap sturen naar de kinderboerderij ofzo. dan heb jij even je handen even vrij..

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ja het is vaak zo simpel. In jouw hoofd maak je je helemaal druk en de mensen waar je langzamerhand boos op wordt weten van niks. Gewoon even vragen of ze je willen helpen!

6. Tease

Tease Actief lid

Jun 19, 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    Mijn man is gelukkig wel heel erg behulpzaam geweest en nu is hij dat weer. Echt super tof!

Ik begrijp alleen je gevoel helemaal! Want zelfs al hielp mijn man me overal mee ik vond het soms nog niet genoeg hahah ik was chago vaak en zeurderig omdat ik het zat was voor op het einde!

Familie moet je denk ik gewoon even vragen aan de opa;s en oma;s van joh willen jullie een paar nachtjes op julia passen dan kan ik even bij komen ben erg moe.... De meeste opa;s en oma;s vinden het heerlijk om op hun kleinkinderen te passen :D Die van mij iig wel ik krijg hem soms niet eens meer terug hahahah.

Succes en komt goed!

7. sandra2

sandra2 Bekend lid

Nov 10, 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Nou ik geef je man/vriend aan de ene kant groot gelijk dat hij niet a la minuut in de auto voor je stapt voor een MC Flurry!
    Er zijn idd wel andere dingen waar hij je in zou kunnen ondersteunen. Huishouden idd of ff jullie meisje meenemen.
    Maar je moet ook niet teveel van die mannen gaan verwachten....

8. jomidi

jomidi Bekend lid

Oct 13, 2010
    904
    1
    0
    Uhm, mijn man heeft beide keren geen mc flurry of een vlaflip gehaald en vind dat eerlijk gezegd ook de meest grote onzin.

Hij heeft mij wel ontzien kwa zorg voor de oudste op het laatst. En mijn familie belde ik wel als ik dacht bij te moeten slapen.

9. CinCinCin

CinCinCin Actief lid

Jul 27, 2011
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Omgeving Utrecht
    Als ik het aan hem zou vragen zou hij zo in de auto stappen om van alles te halen voor me. Maar ik vind dat zelf de grootste onzin... Ik heb zelf een paar benen gekregen ;)

Het zou wel fijn zijn als je man wat bij zou springen in bijv. het huishouden. Heb je dat al eens aan hem gevraagd ? Dat hij bijv. in het weekend wat klusjes kan doen ?
    En als je je fam niks vraagt, zullen hun het ook niet bedenken hoor ;). Dus gewoon vragen !

10. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,743
    1,061
    113
    Tsja wat is verwennen? Mijn mannetje kookt hier als ik het lief vraag als ik er even geen "zin/puf" voor heb, en tsja hij gaat weleens een ijsje halen voor mij maar da"s vaak ook eigen belang dan haha.. Hij helpt me met de zware dingen etc.
    Ik zou het gewoon wat meer vragen meid, jij wordt nu gefrusteerd en hij denkt waarschijnlijk; o t gaat wel.. En tja dat de ene man wel en de ander niet weg gaat voor een hormoon boodschap (ijs/vla) dat zul je altijd houden denk..

11. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Iets ala minuut halen doet de mijne ook echt niet en eigenlijk vind ik dat zelf ook onzin. Als je er echt zin in hebt dan laat je hem met de kleine achter en ga je toch lekker zelf even eruit en die mc flurry halen? Wel maakt de mijne elke dag een ontbijtje zodat ik kan eten voordat ik mijn bed uit kom. Verder helpt hij waar ik het vraag maar moet er zelf wel om vragen maar vind dat ook niet erg. Mannen zien nu eenmaal niet altijd wat er moet gebeuren.

12. Serephina83

Serephina83 Actief lid

Jan 3, 2011
    356
    1
    0
    Maak inderdaad bespreekbaar wat je verwacht en wat je zou wensen (zowel naar manlief als naar familie). Zij kunnen dit niet voor je ruiken, soms is simpelweg vragen voldoende.

Ik heb een geweldige man, doet letterlijk álles hier. Simpelweg omdat ik het niet meer kan i.v.m. verplichte rust. Ook mijn familie helpt veel. Heb ik moeten vragen. En er zijn familieleden die zeggen dat ze zullen helpen, en die 1 keer hebben gekookt in de 11 weken dat ik plat lig. Daar tegenover zijn er ook familieleden die hier 2 keer per week staan om mijn dochter op te vangen als manlief er niet is. Super dus!

Misschien is ook het verschil dat de ene zwangere de andere niet is. Er zijn mensen die fluitend door hun zwangerschap gaan en graag alles zelf blijven doen, incl hun eigen MC flurry halen ;) En anderen hebben het lichamelijk bijvoorbeeld zwaarder, waardoor je gewoon wat hulp nodig hebt. Als jij een keer uit wilt slapen, of het huis voor jezelf wilt: geef het aan.

Ik moet je zeggen dat ik een schat van een kerel heb, maar verwacht niet van hem dat hij iets gaat halen als ik daar trek ik heb. Denk niet dat we kunnen verwachten dat onze mannen alles maar doen, op het moment dat wij daar zin in hebben. Vragen kan altijd, maar een vraag blijft een vraag. En kun je dus ook een 'nee' als antwoord op krijgen.

Succes in iedere geval!

13. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Wat ben ik blij te lezen dat jullie mannen dat ook geen "iets lekkers" halen...ik dacht dat dit erbij hoorde.
    Ik: zwanger, moe, uitgeput, dik, groeistriemen.....hij: meer in het huishouden doen, lekkers halen en massages geven:)

14. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Was het maar waar (op iets meer in het huishouden helpen).. Ken trouwens ook geen een man waarvan ik weet dat die dat tijdens de zwangerschap wel voor zijn vrouw deed hoor. Maar ik vind wel dat als je vraagt of hij in het weekend iets meer met jullie dochtertje kan doen zodat jij aan andere dingen toekomt hij dit zou moeten doen (ongeacht of je zwanger bent of niet eigenlijk)..
    En mbt familie, hier ook nog nooit een vraag daarover gehad hoor. Maar ws zouden ze het wel doen als ik het vraag hoor, maar heb er zelf ook niet zoveel behoefte aan..

15. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Wat ik heb geleerd is aangeven wat je wilt! Mensen kunnen het niet ruiken wat jij nodig hebt. Ik heb in de zwangerschap ook geen hulp gehad, en mijn man ging ook geen ijs halen (waarom zou ie ook?). Maar toen ik echt hulp nodig had ben ik wel gaan bellen. Soms ving ik bot, maar soms kwam die er ook.

16. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    Ik moet het vragen maar hij doet zijn best in het huishouden. Hoewel ik het liever zelf doe het gaat A sneller en B ik doe het beter hij is van het halve werk leveren. Ik kan alleen niet meer alles en dat begrijpt hij gelukkig goed. Ik heb best snel last van harde buiken en als ik geen puf heb doet hij het half zodat ik het makkelijker kan afmaken. Alleen is ie zo stom geweest om met sporten zijn ribben te kneuzen en nu moet ik dus een beetje voor hem zorgen :p

17. zwendel

zwendel Niet meer actief

hahahaha bij ons is het zo dat hij zo'n beetje het meeste qua huishouden doet....daarintegen ben ik volop aan het klussen in de kinderkamer en in het huis haaha denk dat hij straks ligt te puffen en ik zijn handje vasthou. Het is nu ik zwanger en ff de omgekeerde wereld hier in huis... denk dat ik maar ff een MC Flurry voor em ga halen........

Share This Page