Hallo allemaal, Bij mijn vorige zwangerschap beb ik een doppler gekocht, net zo eentje die de vk ook gebruikt.. Nu ben ik bijna 10 weken zwanger en (ja stom om het te proberen) heb dus geprobeerd het hartje te vinden.. Zonder resultaat natuurlijk. Nu lees ik op het internet dat het slecht is voor je kindje, omdat de orgaantjes nog in de maak zijn zeg maar.. Ben best een beetje geschrokken, ben bang dat ik nu iets ontzettend verkeerd heb gedaan! Bedankt alvast voor de reacties.
Meis relax, ik denk dat dat wel meevalt! Ik heb hem ook gebruikt vanaf week 9-10. Ook gyn geeft aan dat dit geen probleem is!
De meeste vk's gebruiken hem niet zo vroeg, omdat er niet wetenschappelijk is aangetoond dat het géén kwaad kan. Wat wel is aangetoond is dat ukkies het niet fijn vinden. Zij kunnen de geluidsgolven wel voelen en zwemmen er vaak voor weg (misschien de reden dat je het hartje niet hebt kunnen vinden?). Ik zou me niet te druk maken hoor! Zolang je geen hele dagen met dat dinge op je buik hebt zitten spelen... En nogmaal gesproken zou je ook ga je rond jouw termijn ook naar de vk en die checkt het ook altijd even. Zolang je de doppler met mate gebruikt zal je kindje er vast niets aan overhouden.
Vind het heel erg dat ik het kindje hieraan bloot heb gesteld zo vroeg al, maar heb het denk ik in totaal net 1 minuutje gedaan.. Inderdaad niet van plan om minuten lang dat ding op mn buik te houden
Je moet echt goed zoeken. Bij je schaambot! Dat ik echt niet schadelijk! We dragen toch ook mobiele telefoons op zak?
Mijn VK heeft met 10 weken ook geprobeerd het hartje te vinden. Dus ik denk dat het geen kwaad kan. Ze kon hem trouwens niet vinden, maar dat is heel normaal. Hij zit inderdaad nog heel erg laag. Nog net achter je schaambot.